מה עושים כשיש מכת חולדות בבניין שנמצא בשיפוץ

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

אחת מתופעות הלוואי הפחות נעימות של שיפוץ בניין – פעולה שלכשיעצמה מניבה תועלת רבה מאוד לכל הדיירים – היא הופעת חולדות רבות בבת אחת. לפעמים הסיבה לכך היא חפירות שונות שמאלצות את המכרסמים לצאת מהמקומות שבהם הם חיים ולחפש מקום חדש, ולפעמים עצם הבלגן מושך את החולדות שמוצאות מקומות מסתור נוחים ומשם מגיחות כדי לאכול. בכל מקרה, מדובר במטרד לא נעים שחשוב לטפל בו באופן מקצועי.

לכידה ע"י אנשי מקצוע בלבד

קודם כל חשוב להדגיש שלא כדאי לנסות לתפוס חולדה בכוחות עצמכם. אמנם הן מגיעות לאזורים שבהם נמצאים בני אדם רק כדי לחפש אוכל, ואין להן כמובן כוונה לפגוע בנו, אבל כשחולדה מרגישה מאוימת היא עלולה להגן על עצמה באמצעות נשיכות – והשיניים החדות שלה יגרמו לכאב של ממש.

בהתאם ההמלצה החשובה ביותר היא לבצע לכידת חולדות מקצועית, ובפרט כשמדובר על כמות גדולה שלהן.

שיטות הלכידה היעילות ביותר

כשיש מכת חולדות בבניין, באופן טבעי יש גם רצון לפתור את הבעיה בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי. על-מנת להבטיח לכידה מהירה וכמובן גם מלאה מומלץ להזמין חברה בעלת ניסיון רב. בהקשר זה כדאי לציין שלא כל חברת הדברה יודעת לטפל גם במכת חולדות, ולכן יש לברר את היקף הניסיון בביצוע פעולה ספציפית זו.

באופן עקרוני יש שתי שיטות אפשריות לטיפול במכת חולדות: פיזור רעל ולכידה. פיזור רעל יכול להיות אפקטיבי, אבל הוא עלול להוביל גם להרעלה של בעלי חיים אחרים – כלבים, חתולים, ציפורים וכו'. הסיבה לכך היא שאין שליטה על המקום שבו החולדה שאכלה את הרעל תמות, ולכן הפגר עלול להיות חשוף לבעלי חיים אחרים. בנוסף לא תמיד אפשר לראות את הפגר ולפעמים רק אחרי שהוא הופך למפגע מסריח במיוחד רואים היכן מתה החולדה (ובמיוחד בזמן שהבניין בשיפוצים).

סוגי מלכודות נגד חולדות

הפתרון למקרים של חולדה בבניין, או מספר רב יותר של חולדות, הוא מלכודות. הדגש החשוב ביותר הוא המקומות שבהם מוצבות המלכודות, כך שהחולדות החכמות לא יצליחו להתחמק מהן.

סוגי המלכודות הקיימים הם מלכודת חשמלית, מלכודת קפיץ ומלכודת כלוב. מלכודת חשמלית מייצרת זרם חשמלי חזק שממית את החולדה מיד. מלכודת קפיץ סוגרת על המכרסם קפיץ רב עוצמה וגם במקרה זה המוות הוא מידי. מלכודת כלוב משאירה את החולדה בחיים, כך שלאחר מכן הלוכד חוזר אל הבניין ויכול לאסוף את הכלובים ולשחרר את החולדות בשטח פתוח הרחק מבני אדם. הבחירה היא בהתאם להעדפות הלקוחות.

זמינות מידית ואחריות על העבודה

כשמחפשים איש מקצוע לביצוע העבודה כדאי לייחס משקל נכבד לזמינות. לוכד חולדות שמגיע תוך 30 דקות מבטיח פתרון מהיר כך שנחסכת מכם עוגמת הנפש עקב הנוכחות של המכרסמים אצלכם בבניין. המלצה נוספת היא לוודא שיש אחריות על העבודה, כך שהלוכד ישאיר את הבניין שלכם ריק לגמרי מחולדות, עד האחרונה שבהן.

כותב המאמר: ערן קיוותי מחברת הדברה בטוחה – מדביר מוסמך עם ניסיון רב

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30