מהן מסגרות בנין ואיך מפקחים עליהן

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

 

בכל פרויקט בנייה מעורבים גורמים מקצועיים רבים, חומרי גלם שנבחרו בקפידה והכל אמור להתבצע על פי התקנות המחמירות ביותר להשגת התוצאה הטובה ביותר. חלק בלתי נפרד מכל פרויקט בנייה קשור לבחירה של מסגרות בנין שנוצרות מלכתחילה על מנת לספק הגנה וגישה מאובטחת או לתחום אזורים ולשמור על בקרת איכות.

קיימים סוגים שונים של מסגרות בניין וחשוב לבחור מסגרות מחומרים איכותיים ולהקפיד על בניית והתאמת המסגרות בסטנדרט המקצועי הגבוה ביותר שיש וכן על תחזוקה נאותה. כל מה שחשוב לדעת בנושא:

נכנסים למסגרת


כמעט כל מבנה כולל מסגרות בנין מסוגים שונים במבנה אחד, כאשר חשוב לתכנן את המסגרת לבנין בהתאמה אישית לפי אילוצי השטח וממדי המרחב וההתאמה האישית. לרוב מחלקים מסגרות אלה למשקופי ארונות, שאלה למעשה מסגרות המקיפות ארונות עם ציוד אלקטרוני כמו ארונות חשמל או ארונות תקשורת, ארון גז וארון מים. המטרה היא להגן על הרכיבים הרגישים מפני תנאי מזג האוויר, לחות ויחד עם זאת, לוודא שהארון מצליח לשאת את המשקל הכבד ולעמוד בעומס. המסגרת תוחמת את האזור ומגדירה את הארון וגם מהווה מעין חוצץ מהפנים כלפי חוץ.
לרוב מדובר במשקופי מתכת או אלומיניום, פח ועוד חומרים עמידים בתנאי אקלים קיצוניים ובעלי יציבות מתמשכת. אלה כמובן עוברים עיבוד מכוון מראש שמקנה להם אטימות.

חוצצים מהחוץ לפנים


סוג בולט נוסף של מסגרות בנין הוא גדרות החוצצות בין למשל, המרחב החיצוני של הגינה ובין יתר השטח או תוחמות שבילי גישה וכמובן מהוות גם אמצעי בטיחות והגנה מפני נפילה מגובה רב או יציאה מהמתחם. כיום ההשקעה בגדרות מורגשת הן מהבחינה האסתטית בדמות גדרות בעיצובים מעניינים משלל חומרים וטקסטורות וצבעים על פי הקונספט העיצובי ועד גדרות עמידות במיוחד.
מסגרת בטיחותית נוספת היא המעקה, שמתקינים במוקדים שונים ברחבי המבנה ומחוצה לו. למשל, בחדר המדרגות או ביציאה מהבית, שבילי גישה. המעקה נועד להגן אף הוא מפני נפילה או החלקה וגם לשמש מאחז תמיכה לעלייה או ירידה או הליכה, על אחת כמה וכמה למי שהינם בעלי תנועה מוגבלת. לאלה ניתן גם להוסיף מאחזי יד הנלווים למעקות בגרם המדרגות או במעברים שונים. התכנון של המעקה והן של מאחזי היד מתבצע תוך שימת דגש על הנדסת אנוש וארגונומיה כך שהם יהיו הן פונקציונאליים ויהיו יעילים מהבחינה התפקודית והן יתמזגו בהרמוניה בעיצוב הכולל.

סוגרים עם המומחים – נהנים מתוצאה בטוחה


קיימות חברות המתמחות ביצירת מסגרות בניין המכירות את העבודה מול הקבלנים והיזמים והמפקחים. אלה מתכננות כל מסגרת בנין בין אם מדובר במסגרות לארונות או בארונות עצמם, גדרות ומעקות על פי התקנות השונות ועל  פי תנאי השטח להתאמה מושלמת ולנוחות מקסימלית. השימוש בחומרים ובסטנדרטים גבוהים של ייצור קריטי לטיב המסגרת ולתרומה שלה. לרוב נעשות בדיקות של הבטחת איכות על מנת לוודא שהמסגרת איכותית ועומדת תחת העומס ועמידה גם בפגעי הזמן וגם בשחיקה כתוצאה משימוש אינטנסיבי.
חלק מפיקוח על בניין נעשה גם על מסגרות הבניין כאשר קבלן הבנייה ופרויקטים הוא זה שמפקח על שלבי התהליך השונים מהכנת החומרים למסגרות דרך משך הפרויקט, התקציב ועמידה ולוחות זמנים וכמובן הביצוע על פי המפרט הטכני והסכם העבודה וכן בדיקה שאכן התוצר עומד בכל התקנים ומתאים הן מהיבט האדריכלי והן מההיבט ההנדסי ועל פי העיצוב ועל פי התקנות שקבעו הרשויות. מעת לעת יש צורך לוודא שאכן המסגרת לא דורשת תיקון, אבל כאשר פונים מלכתחילה לחברה מקצועית ואמינה יכולים ליהנות ממסגרות איכותיות ומשקט נפשי לאורך זמן.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30