מהו פרויקט התחדשות עירונית?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

כאשר אנו מדברים על דירת מגורים, אנו מתכוונים למקום המהווה עבורנו קורת גג לכל דבר. חלקנו גם מחזיקים בדירת מגורים בבעלותנו ועל כן מדובר על הנכס הכי גדול שיש ברשותנו. אם יש תהליך של התחדשות עירונית במקום מגוריכם ואתם לא ממש מבינים על מה מדובר, המשיכו בקריאת המאמר.

למעשה, התחדשות עירונית מוגדרת כתהליך שבו בניין ישן או מספר של בניינים ישנים נהרסים ונבנים מחדש. אגב, בחלק מהמקרים גם יכול להיות שאותם הבניינים רק יעברו שיפוץ משמעותי ולא יבנו מחדש.

מה המסלולים של התחדשות עירונית?

מסלול תמ"א 38 – מדובר על תכנית מתאר ארצית מספר 38. במסגרת התכנית, ניתן לשפץ את המבנה באופן יסודי. כמו כן, במסגרת השיפוץ אפשר לחזק את המבנה כך שיעמוד בפני רעידות אדמה וכמו כן יש גם אפשרות להוסיף ממ"ד בכל פרויקט תמא 38 מבצעים שיפוץ בניין חיצוני והוספת שטחי בניה.
איך זה קורה בפועל? על מנת שהדיירים לא יצטרכו לשאת בעלויות השיפוץ, המסלול מאפשר בנייה של קומות נוספות בבניין. כך יוצא שהיזם משלם על השיפוץ כולו ואילו הוא מקבל זכויות מבעלי הדירות לבנות קומות נוספות.

מסלול פינוי בינוי – הוא מתאים לבניינים ישנים הנמצאים במצב פיזי לא טוב וגם כאלה בהם מתגוררים המון דיירים. כאשר מדובר על פינוי בינוי, מדובר על הרס של הבניינים הישנים והקמה של מבנים חדשים במקומם. מה קורה מבחינת הדיירים? הם גרים בשכירות לאורך כל תקופת הבנייה ולאחר מכן, הם יוכלו לגור בדירות בבניינים החדשים. פינוי בינוי מתרכז לא רק בבניית הבניין החדש והדירות, אלא גם בשיפור של התשתיות הקיימות. אלו כוללות כבישים, ביוב, מים וכו'.
איך זה קורה בפועל? בעלי הדירות מגיעים להסכם עם היזם המבצע את פרויקט הפינוי בינוי. הוא מקבל זכויות בנייה נוספות והם מקבלים דירות חדשות בסטנדרטים גבוהים.

תועלות ואתגרים בתהליך פינוי בינוי

מבחינת תועלות, הדירה החדשה שמקבלים שווה הרבה יותר כסף מהדירה הישנה. כמו כן, התהליך כולו לא עולה כסף לבעלי הדירות. בעלי הדירות מקבלים דירה חדשה בסטנדרט גבוה עם חדר ממ"ד. בכל בניין שעובר תהליך פינוי בינוי, יש חנייה תת קרקעית מסודרת ומעלית. בנוסף, מלבד הדירה החדשה והבניין החדש, יש גם תשתיות חדשות לכל המתחם של הבניינים שעוברים פינוי בינוי.

מבחינת אתגרים, מדובר על תהליך מורכב וארוך שעשוי לקחת 4 עד 10 שנים. התהליך הזה כרוך באי נוחות מצד בעלי הדירות, שכן הם צריכים לצאת מהדירות ולשכור דירות בשכונות אחרות. בנוסף, יש לקחת בחשבון שפינוי בינוי יכול להעלות משמעותית את ההוצאות החודשיות בהן תשלום על וועד בית וכמו כן תשלום על ארנונה.

שורה תחתונה

לא ברור מה עדיף מבין המסלולים השונים של התחדשות עירונית. על כן, יש גם להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום. בכל מקרה, לא חשוב מהו המסלול הנבחר, בסופו של דבר ערך הנכס רק צפוי לעלות.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30