מדריך מקצועי לבנייה קלה

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

בשנים האחרונות כולם מדברים על יתרונות הבנייה הקלה, למעשה זו שיטת בנייה המבוססת על קונסטרוקציה מפלדה או מעץ ושימוש בלוחות מיוחדים ועמידים במקום בלוקים, בטון וטיח. לבנייה הקלה ישנם יתרונות רבים ומוכחים, באמצעותה ניתן לבנות מהר יותר, לפגוע פחות בסביבה וליהנות ממבנה עמיד וחזק, מבידוד באיכות גבוהה ומחיסכון משמעותי הן במשך הבנייה והן בעלותה.

בנייה קלה

שלבי הבנייה המהירה

בשונה משיטת הבנייה הרטובה המבוססת על בלוקים ובטון, בבנייה הקלה והמהירה הקבלן מרכיב לוחות מוכנים המגיעים מהמפעל על קונסטרוקציה עמידה במיוחד מפלדה או עץ. לכן, בשיטה זו כמעט ולא מייצרים פסולת בנייה באתר עצמו, כמו כן אין צורך בכלים הנדסיים כבדים וגם שומרים על הסביבה. הבנייה המהירה מאפשרת תכנון גמיש עם מפתחים גדולים, קירות המבנה חלקים וישרים, והלקוח הסופי נהנה ממבנה עמיד ומאיכות בנייה גבוהה ומתקדמת יותר, ובנוסף הוצאות התחזוקה נמוכות יותר.

שלבי הבנייה הם:

  • קונסטרוקציה עמידה – בארצות הברית ובאירופה מקובל לתכנן את הקונסטרוקציה של המבנה מעץ בגלל המחיר הזול והשימוש הרב בעצים. בישראל בדרך כלל מתכננים את המבנה עם קונסטרוקציה מפלדהיחסית דקת דופן, את הקונסטרוקציה מתחילים לבנות במפעל הייצור וקבלן הביצוע בונה את השלד של המבנה באתר עצמו. אפשר להזמין מוטות פלדה לפי מידה ולהרכיב את השלד באתר הבנייה. קונסטרוקציה מפלדה נחשבת לחזקה ולעמידה יותר בהשוואה לקונסטרוקציה מעץ, אך הבחירה בחומר הגלם תלויה בפרמטרים שונים כמו גודל המבנה והפתחים, גודל השטח, תכנון אדריכלי, אקלים, עלויות שינוע ועוד.
  • לוחות איכותיים לקירות חדשים או שיקום מבניםבבנייה הקלה מיישמים לוחות המיוצרים במפעל על הקונסטרוקציה הקיימת, יש מגוון רחב של לוחות המיועדים לבנייה קלה, ההבדלים בין הלוחות רבים ומשמעותיים לכן חשוב לרכוש אותם מחברה אמינה המשווקת מותגים איכותיים וחומרים עמידים העומדים בתקני הבנייה המחייבים ביותר. בשלב זה מתקינים גם בידוד לקירות.
  • ריצוף – במקביל להקמת השלד יוצקים את הרצפה, אם התכנון כולל ממ"ד בדרך כלל מכינים את המרחב המוגן בקומת המרתף.
  • תשתיות – במהלך עבודות הבנייה פורסים צנרת חשמל, מים, גז ותקשורת, בדרך כלל בתוך צנרת חבויה בקירות המבודדים.
  • חיפוי פנים וחוץ – לאחר שהשלד מוכן והותקנו הקירות מתחילים בחיפויי קירות פנים וחוץ ומרכיבים חלונות.
  • עבודות צבע – לקראת סיום צובעים את קירות הפנים והחוץ בהתאם לתכנון אדריכלי ועל פי בקשת הלקוח.
  • עבודות גמר – התקנת תריסים, דלתות, תיקוני צבע, כלים סניטריים וכדומה.

כדי ליהנות מכל היתרונות של בנייה קלה חשוב לבחור היטב את הקבלן והאדריכל, עדיף לבחור בעלי מקצוע מיומנים המתמחים בשיטת הבנייה הקלה והמהירה, ויש לבחור היטב גם את החומרים.

חומרים לבנייה קלה מומלץ לרכוש רק מחברת רוטנברג. החברה הוותיקה והמובילה נוסדה בשנת 1929 ומתמחה ביבוא ושיווק חומרים, ציוד ופתרונות מתקדמים ואיכותיים לבנייה, לרבות לשיטת הבנייה הקלה והמהירה. לחברה ניסיון עשיר וידע רב שנצבר במשך שנות פעילותה, החברה מספקת חומרים וציוד לקבלנים, לחברות בנייה, למוסדות שונים וללקוחות פרטיים.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30