כמה עולה היתר בנייה למרפסת

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

אולי אתם יודעים את זה ואולי לא, אבל בכל פרויקט של הוספת מרפסת, נדרש היתר בנייה שאותו עליכם לקבל מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה ממוקם הבניין. למעשה, כל עבודה על מעטפת החוץ של מבנה וכל עבודה שיוצרת שינוי מבני שנראה כלפי חוץ, ולעיתים גם אם לא, מחייבת הוצאת היתר בנייה מראש. מדוע נדרש בכלל היתר בנייה להוספת מרפסת? כמה עולה היתר בנייה למרפסת? האם נכון לבצע את התהליך של הוצאת ההיתר באופן עצמאי או שכדאי להיעזר באיש מקצוע? האם חברות שמבצעות את עבודת בניית המרפסת מציעות גם שירות של הוצאת היתר בנייה בהתאם? על כל השאלות הללו עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של קבוצת עידן, המתמחה במגוון עבודות בניין על מעטפת החוץ של מבנים ובכלל זה גם הוספת ובניית מרפסות.

מדוע נדרש היתר בנייה?

תחום התכנון והבנייה בישראל הוא אחד מהתחומים החשובים ביותר מבחינה שלטונית. מדינה חייבת להיות בעלת שליטה על נושא הבנייה, שכן לכל בניין שמוסיפים יש השפעה דרמטית על הסביבה, על התשתיות, על התחבורה וכן הלאה. מעבר לכך, חשוב מאוד שיהיה גורם מרכז אחד שיהיה אחראי על כך שלא כל אחד יוכל לעשות מה שהוא רוצה. במקרה כזה, יהיה אחד שיבחר לצבוע את ביתו באדום עם גג רעפים כחול, ואחר שיבחר בבית כחול עם גג רעפים כתום. כל אחד יוכל לבנות מחסן באמצעות הרחוב, להוסיף מרפסת שתפריע לשכנים למטה ולמעלה וכן הלאה. היתר בנייה הוא הכלי השלטוני שמאפשר לרשויות לשלוט בתחום התכנון והבנייה. בהתאם לכך, לכל שינוי מבני שיכול להשפיע על הציבור והסביבה, נדרש היתר בנייה מהרשות המקומית הרלוונטית.

איך מוציאים היתר בנייה למרפסת?

לאחר שנסביר איך מוציאים היתר בניה למרפסות, תוכלו גם להבין כמה עולה היתר בנייה למרפסת. הוצאת היתר בנייה מתחילה בהגשת בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית. בכדי להגיש את הבקשה עליכם למלא שורה של טפסים ולבצע מספר פעילויות שאמורות ליידע לכאורה את הסביבה שלכם על המהלך ולאפשר לשכנים להגיש התנגדויות. אבל הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים להחזיק בידיכם לצורך הגשת בקשה להיתר בנייה הוא תכנית בנייה. הוועדה לתכנון ובנייה בוחנת את הבקשה שלכם בהתאם לשינוי המבני שאתם רוצים לבצע, ועל השינוי הזה אמורה לספר לה תכנית הבנייה. בהתאם לכך, עליכם לשכור תחילה אדריכל שיבנה עבורכם את תכנית הבנייה, בה יהיה עליכם להחליט על גודל המרפסת, גובה המעקה, סוג המרפסת, סוג ומראה החיפוי החיצוני, הניקוז והתשתיות במרפסת וכל פרט אחר שצפוי בסופו של דבר לצאת אל הפועל.

לאחר שיש בידיכם את תכנית הבנייה, תוכלו להגיש את הבקשה בצורה מסודרת ואם הכל עובד כשורה, תוכלו לקבל את התשובה על דחיית או קבלת הבקשה שלכם כעבור 45 עד 90 יום. מרגע שיש לכם את היתר הבנייה ביד, תוכלו לגייס קבלן מרפסות בביצוע ולהתחיל בתהליך הבנייה.

אז כמה עולה היתר בנייה למרפסת?

כעת, תוכלו גם להעריך את העלות של הוצאת היתר בנייה. העלות המרכזית בהוצאת ההיתר נובעת מהצורך לבנות את תכנית הבנייה לצורך קבלת ההיתר. יחד עם זאת, זוהי הוצאה שבלאו הכי תצטרכו להוציא, גם אם אינכם מתכוונים לבקש כלל היתר בנייה. כל מהלך בנייה מחייב תכנית בנייה מראש ולכן מדובר בהוצאה הכרחית ובלתי נמנעת. מעבר לכך, יהיה עליכם לשלם אגרה קטנה על הגשת הבקשה. בתוך כך, במסגרת תהליך בחינת הבקשה שלכם להיתר בנייה, קובע המהנדס של הוועדה את היקף ההשבחה הצפויה בערך הנכס שלכם כתוצאה מהוספת המרפסת, ובהתאם לכך גובה מכם מקדמה על מס השבחה. במידה והבקשה תאושר, תצטרכו להשלים את יתרת התשלום לאגרה ובמידה ולא, תקבלו החזר על המקדמה שכבר שילמתם.

נראה לכם מסובך? קבוצת עידן מתמחה בפרויקטים של הוספת מרפסות מכל הסוגים ובכל הגדלים והתצורות, ובתוך כך מציעה לכם חבילת שירות שלמה מקצה לקצה, לרבות הטיפול בכל הנושא של גיבוש תכנית הבנייה, הגשת הבקשה להיתר בנייה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עד לקבלת ההיתר המיוחל. אתם לא צריכים לדאוג לדבר, וקבוצת עידן דואגת לכל ההיבטים הרלוונטיים לבניית המרפסת.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30