ייצור אנרגיה סולארית בגג משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

 

בעבר הלא רחוק, התקנת פאנלים סולאריים הייתה רלוונטית לבעלי בתים פרטיים, בעלי מתקנים שונים כגון: רפתות ובעלי מפעלים מסוגים שונים. אולם, ממש לאחרונה, ישנה חקיקה שמאפשרת גם לדיירים המתגוררים בבניין משותף לייצר אנרגיה סולארית על גג המבנה שלהם. אם אתם בעלי דירה בבניין משותף ותחום האנרגיה הסולארית מעניין אתכם, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מה אומר החוק החדש לגבי ייצור אנרגיה סולארית בבניין משותף?

חשוב מאוד לדעת שגם לפני החוק החדש דיירים בבניין משותף יכלו להקים גג סולארי על ידי חברת גלובל סולאריס המתמחה בהתקנת לוחות סולרים, אלא שצעד מעין זה היה בלתי ישים וזאת מפני שנדרשה הסכמה מלאה ומפורשת של כלל הדיירים. מרבית הבניינים לא הצליחו להגיע להסכמה שכזאת. אולם, בהתאם לחוק החדש, מספיק שיהיה רוב לדייקים שיהיו מעוניינים להקים תשתית סולארית בבניין שלהם על מנת לעשות זאת. כלומר, מרגע שמשיגים חתימות של שני שליש מדיירי הבניין התומכים במהלך יהיה ניתן להקים גג סולארי גם בבניין משותף, דבר שללא ספק מקל על תהליך הקמת גג מעין זה בבניינים משותפים.

כיצד ניתן להרוויח כסף מייצור אנרגיה סולארית בבניין משותף?

על פי החוק, יהיו מצבים שבהם ניתן להקים גג סולארי פרטי גם על גג משותף. ברגע שבבניין הוחלט להקים בהתאם לרוב הדיירים פאנלים סולאריים משותפים, הבניין יכול למכור את החשמל הסולארי שייווצר לחברת החשמל. מכירת החשמל תתבצע בתעריף מוסכם מול חברת החשמל וכך תיווצר לבניין הכנסה קבועה על בסיס הפקת חשמל השמש. אפשרות נוספת היא להתקין מערכת סולארית שלא מנתבת את החשמל שנוצר לחברת החשמל אלא מעבירה אותו לצריכה וכך הרווח שמוצר הוא בעצם החיסכון בעלויות החשמל של דיירי הבניין. במידה ויהיו דיירים שהתנגדו למהלך הן לא ישתתפו בהוצאות ההתקנה אך הם לא יפיקו מכך רווח כלשהו.

האם מערכת סולארית בגג בניין משותף חייבת להיות משותפת?

על גבי גג משותף בבניין משותף ניתן להקים מערכת משותפת שתשרת את כלל דיירי הבניין אולם, כאמור, החוק מכיר גם באפשרות שבה תהיה אפשרות להקים מערכת פרטית על גג משותף. גג משותף כולל למעשה שיתוף בזכויות, כלומר, לכל דייר יש חלק יחסי בגג. בהתאם לרפורמה, אפשר שיוסכם על היחסים בגג, כלומר, על החלק של כל דייר בגג. בהתאם לכך, דייר יכול להתקין בחלק שיוחס לו מערכת סולארית אישית שתהיה רלוונטית עבורו בלבד. כמובן שהוא  ישלם על התקנת המערכת המדוברת באופן עצמאי, אך את הרווח שהוא ישיג ממנה הוא לא יידרש לחלוק עם שאר הדיירים.

כיצד ניתן לקדם מערכת סולארית בבניין משותף?

הכנסות של בניין משותף שבוחר להתקין פאנלים סולריים על גג המבנה יכולות להיות גבוהות מאוד. לכן, אם אתם דיירי בניין משותף שחושבים שמדובר על דבר שתרצו ליישם בבניין שלכם עליכם לכנס ישיבה משותפת של הדיירים כולם, לדון ביתרונות של המערכת המדוברת, לבדוק כמה תומכים יש וכמה מתנגדים ובמידה ויש מספיק תומכים שחותמים על הסכמתם להתקנת המערכת המדוברת, יש לפנות לחברה שעוסקת בתחום התקנת מערכות מעין אלה בצורה מקצועית, לאסוף תשלום עבור התקנת המערכת ולהתחיל בתהליך.

 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30