חיפוי ומעטפת למבנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מבנה ללא חיפוי הוא מראה הולך ונעלם, ויחד עם זאת, עד לפני מספר עשורים, הייתה זו פרקטיקה מקובלת למדי לבנות בניינים משותפים ללא חיפוי כלל, בדרך כלל עם טיח חוץ שפריץ וצבע. שתי שכבות אלה של טיח וצבע הן שאמורות לספק למבנה את האיטום הנדרש לו וכפי שניתן להעריך, מדובר באיטום רעוע למדי כאשר מדובר בחשיפה קבועה לקרינת שמש, גשמים, רוחות חזקות ולחות. בדיוק מהסיבה הזאת, כל המבנים החדשים, מזה מספר עשורים, נבנים כולם עם חיפוי אבן או שיש. יחד עם זאת, חיפוי ומעטפת למבנים אפשר תמיד להוסיף וזה תמיד רעיון טוב. מדוע חשוב חיפוי חיצוני למבנים? איזה סוגים של חיפוי ניתן להוסיף? כיצד מוסיפים את החיפוי ומי מבצע את המשימה? את כל התשובות לכל השאלות, נותנים לכם המומחים של קבוצת עידן, המתמחה בכל סוגי העבודות למעטפת חוץ לבניינים משותפים ובתים פרטיים.

חיפוי חוץ

מדוע חשוב חיפוי החוץ של המבנה?

אם הייתם עוקבים אחרי תהליך הבנייה של בניין, הייתם מגלים שבתום שלב השלד, ישנו שלד בטון עירום שמהווה את המבנה עצמו. את השלד הזה "מלבישים" לאחר מכן עם שכבות טיח, חלונות, דלתות, חיפויי קרמיקה, ריצוף, תשתיות חשמל, מים, ביוב וגז, מתגי חשמל, כלים סניטריים וכן הלאה, ליצירת הבית הסופי. בחלקו החיצוני של המבנה, את קירות הבטון ניתן לצפות או לחפות. ציפוי הוא למעשה ציפוי של טיח חוץ ועליו יישום של שכבת צבע אקרילי. שני אלה אמורים למעשה לבודד ולאטום את קירות הבטון ואת חלל הפנים של המבנה, מפני הסביבה החיצונית המקיפה אותו. רוחות, גשמים, ברד, שלג, קרינת שמש, לחות קבועה באוויר, ערפיח, אבק – את כל אלה אמורות שכבות אלה להרחיק מקירות הבטון וחלל הפנים. שכבות אלה יודעות בדרך כלל לבצע את המלאכה בצורה טובה, אלא שלאור העומס המופעל עליהן בגין פגעי מזג אוויר, הן נוטות להישחק מהר מאוד ולאבד מיעילותן. במצב זה מתחילים לחדור מים לקירות הבטון, לחלחל לאורכם, להחליש את החוזק המבני של המבנה כולו ואף ליצור רטיבות בחללי הפנים של המבנה.

האפשרות השנייה היא אפשרות החיפוי. חיפוי ומעטפת למבנים הוא פתרון שמבוסס על הדבקת אריחי חיפוי עשויים שיש או אבן, שאמורים ליצור בידוד משמעותי יותר בין קירות הבטון ובין הסביבה החיצונית. חיפוי החוץ גם משמש כאלמנט עיצוב וארכיטקטורה חשוב, שמגדיר למעשה את התצורה החיצונית הסופית של המבנה. חיפוי שיש או אבן חיצוני יודע לספק רמה גבוהה של איטום ובידוד למבנה, ויחד עם זאת, יש לוודא שהאריחים עצמם עוברים תהליך איטום (למשל באמצעות מריחת דבק שיש), על מנת למנוע חלחול של מים אל תוך האריחים, מה שיגרום להיחלשותם, התנתקותם וצניחתם מטה.

מהן האפשרויות להוספת חיפוי ומעטפת למבנים?

ככלל, תהליך הוספת חיפוי ומעטפת למבנים הוא תהליך שמתחיל בשלב התכנון, בו יש לבחור את סוג החיפוי, קרי אבן או שיש וכמובן הדוגמא הספציפית של החיפוי. בירושלים למשל נהוג להשתמש באבן ירושלמית מיושרת או בתצורת פירמידה. בבנייה המודרנית נהוג לעשות שימוש באריחי שיש לבן או אפרפר. האפשרויות הן רבות אבל יש לכך הגבלה. הגבלה זו נובעת מהמדיניות של הרשות המקומית בה ממוקם הבניין. לצורך הוספת חיפוי ומעטפת למבנים יש לקבל היתר בנייה ייעודי מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית, והיתר זה יינתן אך ורק לחיפויים שתואמים את מדיניות התכנון של הרשות המקומית, ללא חריגה בצבעים שונים מהמבנים הסמוכים וכמובן בתוך מערך הגוונים והדוגמאות שמאשרת הרשות המקומית.

תהליך ההוספה עצמו הוא תהליך מורכב שדורש עבודה מקצועית מאוד, עבודות בטון ואיטום חוץ, עבודה על פיגומים לכל גובה ורוחב המבנה, ועל כן מחייב רמה מקצועית גבוהה והתמחות גבוהה בתחום ספציפי זה. קבוצת עידן היא חברה המתמחה בביצוע כל סוגי עבודות החוץ על מעטפת מבנים ובכלל זה גם כל סוגי העבודות של חיפוי ומעטפת למבנים. החברה מנהלת את הפרויקט מתחילתו ועד סופו, החל משלב התכנון ועד שלב הגמר, כולל הוצאת היתרי בנייה, גיוס קבלני ביצוע, מהנדסים ואדריכלים, ייעוץ בבחירת סוג החיפוי וגדלי אריחים, גיבוש תכנית בנייה, עבודה עם פיגומים בגובה וניהול הפרויקט על כל היבטיו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30