חיזוק מבנים בתל אביב

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

תל אביב היא אחת מהערים העתיקות בישראל, עיר שנוסדה עוד לפני קום המדינה ומארחת בתחומיה כמה מהמבנים ההיסטוריים החשובים של מדינת ישראל. לצד מבנים אלה, אפשר למצוא גם לא מעט מבני מגורים מיושנים שעדיין עומדים על תילם, אבל חייבים לעבור תחזוקה שוטפת על מנת להמשיך הלאה. השילוב של נתונים אלה עם האטרקטיביות הנדל"נית שיודעת תל אביב להציע, הוא הגורם המרכזי לפעילות הענפה של חיזוק מבנים בתל אביב, הן במסגרת פרויקטים לאומיים כדוגמת תמא 38 והן במסגרת פרויקטים פרטיים ביוזמת דיירי הבניין. אז מה כולל פרויקט חיזוק מבנים? מהם האתגרים המרכזיים שאיתם יהיה עליכם להתמודד בכדי להוציא פרויקט כזה אל הפועל? מהו הערך שאתם מקבלים מפרויקט כזה, מעבר לכך שהבניין שלכם כעת חזק ויציב יותר? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

חיזוק מבנים בתל אביב

מהו הצעד הראשון שעליכם לעשות בכדי להוציא פרויקט חיזוק מבנים בתל אביב?

ובכן, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לברר שני דברים: האם אתם יכולים להשתלב בתכנית תמא 38 והאם יתר הדיירים בבניין תומכים ברעיון של חיזוק המבנה. ככלל, אם אתם זכאים להשתתף בתכנית תמא 38, אתם יכולים להיות בטוחים שכבר הייתם מוצפים בפניות של יזמי תמא 38 המעוניינים לחזק את המבנה שלכם. אם זה לא קרה עד כה, כנראה שאתם לא זכאים להשתתף בתכנית. שנית, עליכם לחשוב, יחד עם יתר הדיירים, האם אתם בכלל רוצים להשתתף בתכנית זו שכרוכה בהוספת מספר לא קטן של יחידות דיור ולהפוך את הבניין האינטימי שלכם לבניין רב קומות.

לאחר מכן, אתם רוצים לברר עם יתר הדיירים האם הם בכלל מעוניינים להיכנס לפרויקט כזה, הן במובן של מוכנות לפרויקט שיפוץ שיתנהל בבניין לאורך מספר שבועות או חודשים והן במובן של מימון הפרויקט. המטרה היא להשיג רוב מיוחס של דיירים, כך שגם אם יהיה דייר סרבן אחד או שניים, תוכלו להיעזר ברשויות המקרקעין בכדי לבחון כפייה של הפרויקט על אותו דייר סרבן. יחד עם זאת, עם התנהלות נכונה, תוכלו להשיג את ההסכמה הנדרשת גם ברוח טובה.

לבסוף, יש לקחת בחשבון שפרויקטי חיזוק מבנים בתל אביב יכולים לנבוע גם מצורך הנדסי שנקבע על ידי עיריית תל אביב. כך למשל, ייתכן שהוצא נגד המבנה שלכם צו מבנה מסוכן או שקיבלתם פנייה מהעירייה עם ההודעה כי המבנה שלכם הוא מבנה מיושן ולכן מוצע לכם לבחון את האפשרות של חיזוק המבנה. במקרה כזה, יהיה לכם קל יותר לגייס את הדיירים.

בחירת גורם מנהל ותכנון הפרויקט

בשלב השני, אתם רוצים למצוא גורם מנהל כדוגמת קבוצת עידן, שלוקחת על עצמה את כל שלבי הפרויקט מא' ועד ת' ומנהלת אותו עבורכם – גיוס אדריכל ומהנדס, בניית תכנית בנייה, השגת היתרי בנייה, ביצוע עבודות החיזוק, שילוב של עבודות שיפוץ, גיוס קבלני משנה ותיאום ביניהם, ניהול תקציב ולוחות זמנים – כל אלה חייבים להילקח בחשבון וכל אלה מבוצעים בצורה הטובה ביותר, כאשר הם מופקדים בידי גורם מומחה בתחום של ניהול פרויקטים, כדוגמת קבוצת עידן כאמור.

לאחר שתבחרו כאמור את חברת הניהול, תוכלו להתחיל בשלב התכנון. בשלב זה תבוצע בדיקה הנדסית יסודית של הבניין ובכלל זה ייבחנו סדקים בשלד המבנה, סימנים מחשידים באזור היסודות, פגמי בטון וברזל שיכולים להעיד על חולשה מבנית וכן הלאה. כל הבדיקות הללו יבוצעו על ידי מהנדס בניין מוסמך שיפיק דו"ח רשמי ועל פיו תיבנה גם תכנית החיזוק. במרבית המקרים, תכנית חיזוק מבנים תכלול טיפול ביסודות המבנה, טיפול בסדקים, טיפול בפגמי בטון ובמקרים מסוימים גם הוספת עמודי או קירות תמך באזורים שונים של המבנה. כמו כן, פרויקט כזה עשוי לכלול אלמנטים של חידוש טיח, חיפוי חוץ, צבע חיצוני וכן הלאה – אלמנטים שמשפיעים לאורך זמן ובמצטבר על החוזק המבני של שלד הבניין ושאותם יש להסדיר במסגרת פרויקט חיזוק מבנים בתל אביב.

מחיר – עד כמה התמחור שונה מקבלן לקבלן?

כמו בכל מוצר או שירות שאנו קונים, גם בפרויקט חיזוק מבנים בתל אביב חשוב מאוד לבחון את נושא המחיר. יחד עם זאת, חשוב להבין שכל עוד הצעת המחיר ניתנת על אותה תכנית בנייה ועל אותו מפרט, פערי המחירים בין הקבלנים השונים צפויים להיות מינוריים בלבד, אם בכלל. ובכל זאת, אם תבצעו השוואת מחירים בין כמה וכמה קבלנים, תוכלו לקבל הצעות עם פערים משמעותיים במיוחד וזה אומר דבר אחד – הקבלנים בונים את ההצעה שלהם על מפרט ששונה מזה שאתם מבקשים. זוהי טכניקה ידועה בענף הבניין וחשוב מאוד להיזהר ממנה. הדבר היותר חשוב בבחירת קבלן לביצוע חיזוק מבנים הוא לוודא כי מדובר בקבלן רשום בפנקס הקבלנים של משרד השיכון וכי אותו קבלן מופיע בסיווג של חיזוק מבנים ובהיקפי פרויקט דומים לזה הנדרש לכם.

ניהול פרויקט חיזוק מבנים

כאשר אתם מאצילים את ניהול הפרויקט על חברת ניהול פרויקטים כדוגמת קבוצת עידן, אתם למעשה מבטיחים לעצמכם את הסיכויים הטובים ביותר להשלים את הפרויקט עם התוצאות הטובות ביותר ובעלות הנמוכה ביותר. זה נכון שחברת ניהול פרויקטים הוא מרכיב נוסף בעלות הכוללת, מרכיב שאותו יהיה עליכם לממן במסגרת הפרויקט ויחד עם זאת, ניהול נכון של פרויקט יכול לחסוך הוצאות ועלויות רבות שאינן נלקחות בחשבון בנקודת הפתיחה ושלרוב אפילו לא חושבים עליהן, אך בסופו של דבר יכולות גם יכולות לצוץ בצורת טעויות, תקלות, התנהלות לא יעילה ואלמנטים שליליים נוספים שלכל אחד מהם יש השלכות כלכליות שמייקרות עוד ועוד את הפרויקט. בשורה התחתונה, חברת ניהול כדוגמת קבוצת עידן עולה לכם כסף, אבל חוסכת לכם הרבה יותר. בעבודה עם חברת ניהול לניהול פרויקט חיזוק מבנים בתל אביב, השורה התחתונה שלכם תהיה נמוכה יותר מאשר לו הייתם עושים את הכל בעצמכם.

פיקוח על שיפוץ וחיזוק מבנים

ואחרי שאמרנו את כל זה, ישנו מרכיב אחד שאותו אתם כן רוצים לשמור לעצמכם – פיקוח בנייה. אתם יכולים לסמוך בהחלט על חברת הניהול שתבחרו, ואתם יכולים לתת אמון באנשי המקצוע המעורבים בפרויקט, אבל אתם רוצים להישאר גם חשדנים ולשמור את היד על הדופק. את זה תוכלו לעשות במסגרת שילוב פונקציה של פיקוח בנייה בפרויקט שלכם וזאת בדמותו של מפקח בנייה אותו אתם מגייסים בעצמכם ואשר את שכרו אתם משלמים לו בעצמכם. אותו מפקח בנייה יהיה אחראי על בדיקה רציפה של כל היבטי הפרויקט, מההיבט הרגולטורי, דרך ההיבט התכנוני ועד היבט הביצוע בסטנדרטים שאותם הגדרתם. מפקח הבנייה הוא למעשה העין המקצועית שלכם בפרויקט, הוא האיש שנמצא בשטח ובודק שהכל נעשה על פי החוק, על פי הכללים ההנדסיים ועל פי הסטנדרטים שעבורם שילמתם מכספכם. זאת גם הסיבה שאת מפקח הבנייה אתם רוצים לשכור בעצמכם ולהפריד אותו מכל גורם מקצועי אחר שמעורב בפרויקט – בכדי להבטיח שהמפקח מייצר אתכם ואך ורק אתכם.

פרויקט חיזוק מבנים בתל אביב יכול להעניק לכם המון שקט נפשי לעוד עשורים שלמים קדימה והוא יכול גם להשביח מאוד את ערך הנכס שלכם. קבוצת עידן רק דואגת שכך אכן יהיה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30