חוק הרחבת מרפסות

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

קבוצת עידן מתמחה בהרחבת מרפסות שמש בכל הארץ -אנו נלווה אתכם לכל אורך תהליך הרחבת מרפסות שמש, אנו מתמחים בהרחבת מרפסות בפלדה והרחבת מרפסות מבטון מזוין. במדינת ישראל קיימים חוקי בניה ותקנות בניה לפיהם מתכננים ובונים בתים, קיים חוק הרחבת מרפסות המגדיר את זכויות הבניה בהרחבת מרפסת..חוק הרחבת מרפסות שמש מורכב מתקנות רבות וחוקים ארציים ועירוניים .בכדי להרחיב מרפסת צריכים זכויות בניה .

לכל דירה בישראל יש זכות לבניית מרפסת שמש בגודל 12 מ"ר ללא תלות בזכויות בניה לשטח עיקרי.  כך שאם אין לכם מרפסת מגיע להם אוטומטית מרפסת שמש בגודל 12 מ"רץ

כמו כן אם בבניין קיימות דירות גן או דירות פנטהאוז אשר אינן מעוניינות בהרחבת המרפסות שלהם ניתן להגיע למרפסת של 14 מ"ר על בסיס זכויות אלה.

כמובן שאם יש לכם מרפסת קטנה מ – 12  מ"ר מותר להם להוסיף לשטחה עד מידה זו. בנוסף בניינים שנבנו לפני שיצא חוק הממ"דים אשר מחייב שיהיה חדר כזה בכל דירה ולאחר מכן הפך את החוק ולאחר יציאת החוק ממדים כבר אינם נחשבים לשטח עיקרי וניתן לקבל זיכוי על זכויות בנייה לטובת מרפסות, הוספה והגדלת הקיים.

הרחבת מרפסת שמש מאפשרת לבעלי הדירות להנות ממרפסת מורחבות רחבות ידיים המאפשרות למשתמש הקצה הנאה רבה יותר משמעותית שכן מדובר בכמעט החלפת שטח המרפסת והתועלת השולית המתקבלת משמעותית מאוד והמרפסת נהיית פוטנציאלית ואפשרויות השימוש בה מגוונות בהרבה לדוגמא במרפסת של 22 מר שניתן להגדיל מרפסות רבות לגודל זה ללא עלות משמעותית ניתן לארח עד 20 איש ולערוך סעודות חג מפנקות לאורחים רבים.

שטח הרחבת המרפסת

בכל רחבי הארץ נבנו מאות אלפי בניינים עם מרפסות שמש קופצת בשל תקנות התכנון והבניה אשר היו נהוגות בארץ בשנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. בתקופה זו הקבלנים בנו מרפסות מדלגות מצד לצד מכיוון והחוק חייב זאת. הרחבת מרפסת שמש קיימת נהייתה פופולרית ומאות אלפי בעלי דירות עם מרפסות בוחרים לשדרג את המרפסת, את איכות החיים ואת שווי הנכס אשר נוסק למעלה כתוצאה מפרויקט הרחבת מרפסת שמש קיימת.

כיום ניתן להגדיל מרפסות אלה ובעצם להשלים את החור הנוצר בצד המרפסת ולהגיע למרפסת שמש בשטח כפול . לקבוצת עידן ניסיון רב בהוצאת היתרי בניה וביצוע עבודות הבניה בשטח במהירות ובאיכות מיטבית.

הרחבת מרפסת שמש קיימת

בתים רבים בישראל בונים פרויקטים של הרחבת מרפסת שמש קיימת . בעבר  נבנו מרפסות שמש בגדלים שונים .  ישנן מרפסות שמש קטנות ממש בגודל של עד  כ – 4 מ"ר. רוב המרפסות הללו נבנו בתחילת שנות ה – 2000, כאשר החוק לא אפשר בניית מרפסות שמש ללא שימוש בזכויות בניה של שטח עיקרי.

כיום באזורים רבים בארץ ניתן להרחיב את המרפסות לגדלים של בין 12-20 מ"ר. לרוב ההגדלה נעשית בתוך קונטור הבניין ולמעשה סוגרים מרפסת תלויה מחיר חור קיים בשל מבנה המרפסות הקופצות שבעצם משאירות חור לא סגור. ניתן להשתמש בזיכוי זכויות בניה מבניית הממ"ד +  זכויות בניה לבניין הקיימות לעתים ושניתן לנצל. בכל מקרה תמיד  ניתן להשתמש בתיקון 101 לחוק התכנון והבניה שהעביר כח לקבלת החלטת וועדה מקומית להקנות זכויות בניה ולמכור זכויות אלה לדיירים.

קבוצת עידן מלווה בניינים אשר מעוניינים להרחיב מרפסות ומבצעת עבורם את כל הליך התכנון והביצוע.

פנו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות.

הרחבת מרפסת שמש שיטות ביצוע

ישנן 2 שיטות ביצוע מרכזיות לביצוע הרחבת מרפסת :

שיטת הבניה הקונבנציונלית השיטה הידועה המוכרת והנפוצה ביותר בישראל. ביצוע קידוחי קוצים של ברזל באזור הקורה ההיקפית ובאזור החיבור לתקרת שלד הבניין ולאחר מכן יציקת בטון. משך העבודה קצר מאוד מכיוון ומדובר בעבודת שלד פשוטה ומהירה לרוב מסיימים את עבודות ההכנה תוך יום יומיים בכל מרפסת. לאחר שמכינים את כל מרפסות הבניין מזמינים משאבת בטון ובטון תקני ויוצקים את כל המרפסות ביום אחד . יתרונות השיטה הנם חיבור מיטבי בין חומרים מכיוון ובטון מתחבר בצורה המיטבית עם בטון, מקדם ההתפשטות של בטון ישן וחדש זהים ולכן לא נוצרים סדקים בחיבורים. לרוב כאשר ניתן לבצע הרחבת מרפסת עם שיטת הבניה הקונבנציונלית עם בטון הקונסטרוקטור יבחר בשיטה זו.
שיטת הבניה הקלה מדובר בשיטת בניה חדשה יחסית ופחות נפוצה . למרות שבשנים האחרונות הדרישה והביקושים לשיטה זו עולים בהדרגה . בשיטה זו מחברים קורות פלדה אשר מגיעות מוכנות ומגולוונות מהמפעל ומרחיבים את המרפסת בעזרת קורות פלדה מגלוונות . יתרונות שיטה זו הנם עבודה נקייה יחסית לשיטת הבניה הקונבנציונלית ומהירה יותר.

הרחבת מרפסת שמש , בבניין רב קומות , בבניין נמוך ובשיטות ביצוע שונות

הוראות תחזוקה- הרחבת מרפסת שמש קיימת

* יש להקפיד לנקות את פתח ניקוז המים בעיקר סביב חג סוכות ולקראת עונת הגשמים .
* לצורך ניקוי אין להשתמש בחומרים אלימים כדוגמת חומצות למיניהם. במיוחד אציין את פתח הניקוז מניקל שרגיש לחומרים אלה .
* בימי החורף, בזמן סערה, הווטרינריה צריכה להיות סגורה. כך היא במלוא חוזקה.
* בימי החורף על התריס להיות במצב פתוח עד הסוף או סגור עד הסוף. השארת התריס בחצי גובה או במצב של תריס אור צפוי שתפגע בתריס בגלל עוצמת הרוח. כמו כן ,יכנס מים לשלבי התריס מה שיכביד על המנוע ויגרום לנזק. את מסילות התריס מומלץ לשאוב בשואב אבק .
* גוף התאורה הוא של חברת ניסקו "פאנל לד" 10 וואט עם מסגרת לבנה ואור לבן.
* לידיעתכם המרפסת מתוכננת לעומס של עד 350 קג"\מ"ר הנ"ל בחישוב גס משתווה ל –  50 איש. לכן אתם מוזמנים לארח כרצונכם.
* על פי הנחיות מתכנן המרפסות אין לשים ג'קוזי, ברכות או עצים על המרפסות.

הגדלת מרפסות 

בבתים רבים נבנו מרפסות שמש בגדלים קטנים מהמותר היום. מדובר במרפסות שמש שגודלן הוא בין 4-12 מ"ר, כאשר היום החוק מאפשר ומתיר הוספת מרפסת שמש בגודל של 12 מ"ר. כמו כן במרוצת השנים ישנם עדכונים לצורת חישוב השטחים ולפיכך ניתנות הקלות בניה, כך שלדיירי בתים משותפים רבים ישנה אפשרות להגדיל את המרפסת הקיימת למרפסת שמש גדולה יותר ושימושית יותר. הגדלת מרפסת משביחה את שווי הנכס ומוסיפה לאיכות החיים.

קבוצת עידן מבצעת הרחבת מרפסות בפרויקטים שונים. לעתים מגדילים מרפסות לגדלים של 20 מ"ר ובכך למעשה מכפילים את גודלה של המרפסת. מרפסת שמש המורחבת הופכת את הדירה למיני פנטהאוז ומחיר הדירה עולה בהתאם.

שווי הנכס מרקיע לשחקים ורמת הסחירות של הדירה עולה בצורה משמעותית. דירות ברמת אביב ובתל אביב העלו את שווי הנכס ב – 350,000  ש"ח מתוספת של 6 מ"ר למרפסת .

לאט לאט הגדלת מרפסות של 12 מ"ר הן כבר לא הסטנדרט  ומרפסות שגודלן לכיוון ה – 20 מ"ר הפכו לאופנה החדשה. הסיבה לשינוי זה טמונה באקלים הישראלי המאפשר להשתמש במרפסת מורחבות ברוב המוחלט של ימות השנה.

הגדלת מרפסות קיימות , חוק הרחבת מרפסות

הגדלת מרפסת קיימת ניתנת לביצוע בשתי שיטות בניה: כאשר האחת היא שיטת הבניה הקונבנציונלית מבטון והשיטה הנוספת היא השיטה היבשה בה חומר השימוש הוא פלדה מגלוונת, חוק הרחבת מרפסות.

הגדלת מרפסת בעזרת בטון וברזל היא האפשרות המועדפת, כיוון שחיבור בטון לבטון הנו טוב יותר מבחינה קונסטרוקטיבית והמרפסת יציבה יותר. חשוב לציין שכאשר בונים מרפסות מפלדה וקיימות מגבלות תכנוניות, חשוב שהפלדה תהיה מגלוונת ולא יבוצעו כל עבודות ריתוך באתר.

הגדלת מרפסות שמש מומלצת לכל בניין אשר קיימות לו זכויות הבניה או האפשרות התכנונית להגדלת המרפסת. שכן, מרפסת גדולה יותר מחזירה את ההשקעה בבנייה במובנים רבים בזמן מכירת הבית. קבוצת עידן מתמקצעות בהגדלת מרפסות לגודל מכסימלי ומלווה את התהליך משלב קבלת ההיתר ועד לסיום עבודות הבניה. 

הגדלת מרפסות עם קבוצת עידן, תכנון,הוצאת היתר בניה, ביצוע מהיר, הרחבת מרפסת

אנו נלווה אתכם החל מהשיחה הראשונה לדיירים בכדי לספר על הרעיון ועד לסיום מוצלח של פרויקט הגדלת מרפסת . הנה קישור למרפסת לדוגמה:

[YouTube src="https://www.youtube.com/watch?v=ayM-1FYx3Do" ap="1" rel="0" loop="0" mute="0"]

פרויקט הרחבת מרפסות מ – 12 מ"ר ל – 24 מ"ר של קבוצת עידן. הדיירים הרוויחו מרפסות מורחבות , העלו את איכות החיים ואת שווי הנכס. 

מומלץ לבחור בחברה ובאנשי צוות בעלי ניסיון מתאים שילוו את תהליך פרויקט הרחבת המרפסות מתחילתו ועד סופו בצורה המיטבית ביותר.

מומלץ לבחור בעידן.

הגדלת מרפסות

קבוצת עידן- החברה המקצועית והאמינה בארץ לביצוע פרויקטים של הרחבת מרפסת שמש קיימות . פנו אל קבוצת עידן וקבלו הצעת מחיר להרחבת מרפסת השמש שלכם,הרחבת מרפסת שמש קיימת. הרחבת מרפסות בבית משותף

הרחבת מרפסת 

במרוצת השנים היחס כלפי מרפסות השתנה רבות , בתחילה בנו מבנים עם מרפסות אך את הרוב המוחלט של המרפסות שנבנו כמרפסות בתוך הדירה ללא בליטה זיזית על בסיס שימוש בזכויות בניה של שטח עיקרי הסיבה לכך הינה שבעלי נכסים מעדיפים לנצל את שטח המרפסות כשטח עיקרי ולהוסיפו לשטח ביתם שכן השוווי והתועלת מתוספת לשטח לסלון הינה מקסימלית.

בתחילת שנות ה2000 השתנתה המגמה מכיוון וניתנו זכויות בניה לבניית מרפסות ללא שימוש בזכויות בניה של שטח עיקרי.

בתקופה זו החלו להבנות מרפסות של 4 מר בגלל המנטליות שהתפתחה של אי שימוש במרפסות לאחר מספר שנים החלו להבנות מרפסות של 12 מר , בתקופה זו נבנו מרפסות שמש קופצות מצד לצד בשל תקנות הבניה שדרשו כי מרפסות לא יבנו זו מעל זו מרפסות המכונות מרפסות סוכה , כיום בעזרת שימוש בזכויות בניה והקלות בניה וחוקים חדשים אשר הקלו עם בעלי הדירות דוגמאת האפשרות לזיכוי שטח ממד שנבנה בתחילת שנות האלפיים תוך שימוש בשטח בניה עיקרי מכיוון ויצא חוק המוסיף 13 מר לצורך בנייית ממד לכל דירה ללא שימוש בזכויות בניה של שטח עיקרי כך שלמעשה בעלי הדירות יכולים להזדקות על שטח הממד ולהשתמש במטרים אלו להרחבת המרפסת שמש שבביתם.

במבנים רבים ניתן למלות את החללים שנוצרו שכתוצאה מתקנות הבניה הישנות ובכך לקבל מרפסת שמש בגודל של 17-22 מר בהתאם לבניין והעיר בה נמצא.

שיטות בניה בפרויקט הרחבת מרפסת

ניתן לבצע הרחבת מרפסת במספר שיטות בניה מרפסת תלויה

יציקה מבטון- הרחבת מרפסות מומלצת כאדר ישנם דרכי גישה לבניין וכאשר מדובר בבניין מנבנה לאחר שנות התשעים, החיבור בין הבטון לבטון הוא אופטימלי ובטווח הרחוק יחזיק מעמד מבחינת עמידות ואיטום.

ביצוע קונסטרוקציית פלדה- עבודה נקייה  יותר מומלצת כאשר הבניין ישן או שישנה מניעה לעבודה עם משאבות בטון

שילוב בין פלדה לבטון- כמעט ולא נפוצה מדובר בהרחבת מרפסות שיש צורך בהוספת עמוד פלדה .

בדיקת זכויות בניה להרחבת מרפסת

יש אפשרויות שונות לקבלת שטח בפרויקט הרחבת מרפסת זיכוי ממד במבנים הנבנו בשנות ה90 ניתן לקבל זיכוי על שטח הממד מכיוון ובזמנו הממד היה מחושב כשטח עיקרי, כיום ממד לא נחשב שטח עיקרי ולא נדרש להשתמש בזכויות הבניה בכדי לבנות אותו ולכן הדיירים שבנו את ממד ביתם בשימוש בשטח עיקרי יכלים להנות מהשטח. הרחבת מרפסת על בסיס הקלה שניתנה לאחר בניית הבניין ולא נוצלה עד היום. שינוי תב" נקודתי ורכישת זכיות בניה להרחבת המרפסת מהעירייה. לבדיקת זכויות הבניה בבניין שלכם ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עוד היום!!

פרויקט הרחבת מרפסת שמש

כאשר מתכננים מרפסת תלויה ומעצבים אותה יש לקחת בחשבון כי יש מותחן בצדי המרפסת אשר גורם למרפסת להשאר תלויה, פרט למותחן כל שטח המרפסת יכול להתעצב לפי דרישות הלקוח. מרפסת תלויה שמתאימה ללקוח ספציפי יכולה לא להתאים ללקוח אחר, לקוחות רבים אוהבים לרכוש ספות מפנקת למרפסת בעוד משפחות אחרות מעדיפות שולחן אוכל. אנו בחברת עידן נדע לייצר לכם את המרפסת התלויה עליה חלמתם כל החיים בתהליך מהיר פשוט ובטוח מבחינתכם הבחירה בקבוצת עידן תקנה שקט נפשי ומוצר איכותי שכן בשוק ישנם קבלנים רבים לא מקצוענים וללא נסיון בביצוע עבודות בניה קבלן שיפוצים.

משך הביצוע של פרויקט הרחבת מרפסת שמש

תלויה משתנה בהתאם למאפייני הבניין משתנים כמו גובה , מספר מרפסות תלויות וגודל המרפסות משפיע על משך הביצוע, כאשר מתכננים פרויקט יש לקחת בחשבון משך ביצוע שנע בין חודש לחצי שנה בהתאם למספר מהרפסות הנבנות ושיטת הביצוע של המרפסת התלויה. לקבוצת עידן מעצב פנים שמלווה את הדיירים בבחירת מוצרי הגמר למרפסת , בחירת גופי תאורה, חומרי הגמר וצבעם , יש מרפסות בגמר שליכט צבעוני, לוקו בונד וחיפוי אבן. אנו נדע לספק לכם מרפסת תלויה איכותית פונקציונלית ובעלת ניראות ייחודית אשר תשביח את ערך הנכס ואיכות החיים.

חברות רבות בונות מרפסות תלויות אך אינן בעלות ניסיון צוות מלווה כמו שיש לקבוצת עידן אשר מובילה את תחום תוספות הבניה הממדים והמרפסות במדינת ישראל. לחברה ניסיון בביצוע ותכנון של מאות רבות של מרפסות בכל רחבי המדינה , מכירה את הוועדות השונות ואת זכויות הבניה הניתנות בכל עירייה. אנחנו יחד אתכם נהפוך את החלום למציאות ובשנה הבאה נשב על המרפסת ונספור ציפורים נודדות…

הרחבת מרפסת שמש מעלה את ערך הנכס

כאשר מרחיבים את המרפסת שמש מרחיבים את איכות החיים בבית ונהנים ממרפסת שמש רחבת ידיים היכולה לשרת את בני הבית בצורה מיטבית .

את הרחבת מרפסת השמש ניתן לבצע במספר שיטות ביצוע בבניה יבשה המבוססת על קונסטרוקצית פלדה המיוצרת במפעל ומגיעה מכונה להתקנה באתר כמו כן ניתן להרחיב את מרפסת השמש בעזרת יציקות בטון בשטח לכל פרויקט חשוב להתאים שיטת בניה בהתאם למאפייני הפרויקט הגדלת מרפסות.

הרחבת מרפסת שמש

לעיתים רבות לבניינים רבים קיימות זכויות בניה וכיום ישנה הטכנולוגיה והניסיון בפרויקטים של הרחבת מרפסות בשיטות בניה שונות.

כיום ניתן להרחיב את גודל המרפסת עד לגדלים של כ 20 מר באזורים שונים בארץ, לקבוצת עידן ניסיון רב בהרחבת מרפסות קיימות .

בשיטת TURN ON KEY תכנון וביצוע של הפרויקט במחיר פאושלי קבוע מראש וללא שינויים והפתעות.

את הרחבת המרפסת ניתן לבצע בעזרת יציקות בטון וניתן לבצע בעזרת קונסרוקציית פלדה קלה.

לכל מבנה מתאימה הרחבת מרפסת בשיטת ביצוע שונה!

פנו לקבוצת עידן עוד היום לקבלת הצעת מחיר משתלמת והפכו את הדירה שלכם למיני פנטהואז עם מרפסת רחבת ידיים.

 

בניית מרפסות שמש, הרחבת מרפסות שמש

בנוסף במרוצת השנים נכנסים הקלות בניה כאלה ואחרות אשר משפיעות על בניינים שנבנו ללא שימוש בהקלות .במקרה זה על הדיירים לשלם היטל השבחה שמטילה העירייה בכדי להשתמש בזכויות בדרך כלל לא מדובר בסכום גבוה ושווה להשתמש בהקלה .

כמו כן ישנה תקנה 101 שהעבירה לוועדה המקומית יכולות שהיו קיימות רק בוועדה המחוזית .תקנה זו מאפשרת לבקש מעייריה לייצר זכויות בניה שכן מדובר בהעלאת איכות החיים של התושבים, משיכה של אוכלוסיה חזקה מבחינה סוציואקונומית ובתהליך זה הדיירים בבניין המרחיב את המרפסות משלמים לעירייה תשלום בגין זכויות אלה אותו שווה לשלם שכן התועלת הכלכלית הנה בטוחה ועליית שווי הנכס תהיה גבוהה מעלות התשלום וכן.. כמובן, איכות החיים תעלה.

לקבוצת עידן ידע נרחב  ברזי חוק הרחבת מרפסות, ניסיון בהוצאת היתרי בניה למאות מרפסות מורחבות וביצוע הרחבת המרפסות.

ניתן להגיע בעזרת ניצול נכון של זכויות בניה למרפסות של 20 מ"ר שהופכות למעשה כל דירה למיני פנטהאוז , דבר אשר מגדיל את טווח האפשרויות לשימוש  במרפסת… גדול , מעוצב ומזמין אירוח נרחב יותר.

לקבלת פרטים אודות חוק הרחבת מרפסות שמש פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ חינם

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30