חברה לשימור מבנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מחפשים חברה לשימור מבנים? תחום שימור המבנים הוא תחום שמעוגן בחוקי מדינת ישראל וכולל בתוכו שורה של הוראות מחייבות בכל הנוגע לשימור מבנים. בהתאם לכך, במסגרת פרויקט שימור מבנים חשוב מאוד שהגורם המקצועי המבצע יהיה בעל ניסיון והיכרות מעמיקה עם תחום שימור המבנים ובכל מקרה מומלץ מאוד שלא להטיל את המשימה על איש שיפוצים שאין לו ניסיון בתחום, יהיה מוכשר ככל שיהיה. אז איך בוחרים חברה לצורך ביצוע פרויקט שימור מבנה ואיך בכלל נראה פרויקט כזה? מומחי שימור המבנים של קבוצת עידן עונים על הכל, ממש בשורות הבאות.

המורכבות הייחודית של שימור מבנים בענף הבנייה

תחום הבנייה בישראל מנוהל ומפוקח על ידי רשויות התכנון והבנייה. רשויות אלה פועלות על פי שורה של חוקי מקרקעין וחוקי עזר עירוניים המגדירים בדיוק מה מותר ומה אסור לבנות או לשנות במבנה קיים, באופן ספציפי עבור כל מבנה ומבנה. כללים אלה חלים על כל פרויקט בנייה, שיפוץ, שיקום ואחרים. כללים אלה חלים גם על פרויקטים לשימור מבנים, אלא שבמקרה זה נוהגות הרשויות ביתר גמישות על מנת לאפשר לבעלי הנכס את האיזון בין הצורך הלאומי בשימור המבנה מחד ובין צרכי בעלי הנכס להתגורר בבניין ראוי למגורים בעידן המודרני. מצד שני, בעל נכס לשימור המבקש לשפץ את המבנה חייב לעמוד בשורה של מגבלות החלות עליו על מנת להבטיח שהוא אינו פוגע באלמנטים המרכזיים שאותם יש לשמר במבנה.

כך למשל, מבנה יכול לקבל מעמד של מבנה לשימור בגלל הארכיטקטורה החיצונית שלו, שמגלמת ערכים היסטוריים ותרבותיים חשובים. בנכס כזה, בעל הנכס יוכל ליהנות מגמישות גבוהה ואולי מלאה בשינויים מבניים בתוך החלל הפנימי של הנכס, אך יהיה מוגבל מאוד במגוון הפעולות שיוכל לבצע במעטפת החיצונית של המבנה וזאת בכדי למנוע פגיעה בערכים ההיסטוריים והתרבותיים של המבנה, המיועדים לשימור.

חשיבות ההתמחות של הגורם המבצע בתחום שימור המבנים

בהמשך למה שאמרנו קודם לכן, ישנה חשיבות רבה מאוד לכך שהגורם המבצע יהיה בעל ניסיון רב והיכרות מעמיקה עם תחום השימור על כל הכללים, המגבלות והאפשרויות שהוא כולל. חשיבות זו נובעת משתי סיבות מרכזיות:

עמידה בחוקי השימור – על מנת להבטיח שכל פעולת שיפוץ שאתם מבצעים במבנה, עולים בקנה אחד עם חוקי השימור של מדינת ישראל, יש צורך בהכרת אותם חוקים ובהכרת גבולות הגזרה שבתוכם אתם יכולים לפעול. גורם מקצועי בענף הבנייה שאינו חברה לשימור מבנים יוכל אולי לעשות לכם עבודה נהדרת ואיכותית, אך סביר להניח שבעבודה זו יפגע בערכים לשימור, מה שיכול להוביל לסנקציות המוגדרות בחוקי שימור המבנים.

אלטרנטיבות ואפשרויות פעולה – חברה לשימור מבנים שמכירה היטב את המגבלות החלות על מבנים לשימור, מכירות גם מגוון רחב של טכניקות שיאפשרו לבעלי הנכס להשיג את המטרות שלהם כבעלי נכס כלכלי וכדיירי המבנה מבלי לחרוג מהמגבלות החלות על המבנה בהיותו מבנה לשימור. מצבים בהם איש מקצוע שאינו מצוי בתחום שימור המבנים יבצע פעולות שחורגות מהוראות החוק או שיימנע מלבצע פעולות שונות באופן שיפגע במטרות בעלי הנכס, הם מצבים בהם חברה לשימור מבנים יכולה להתמודד בקלות רבה באמצעות הטכניקות הרבות שעומדות לרשותה וההיכרות המעמיקה שלה עם תחום שימור המבנים.

משתי הסיבות האלה, אם אתם בעלי נכס המיועד לשימור, אתם לא רוצים לבצע אף מהלך של שיפוץ מבלי שתהיה מעורבת בו חברה לשימור מבנים. שימו לב שבמרבית המקרים, חובת השימור לא חלה רק על הארכיטקטורה החיצונית של הנכס אלא גם על החלל הפנימי שלו. המשמעות של הדברים היא שגם אם אתם רוצים פשוט להחליף ריצוף בנכס שלכם עצמכם, ייתכן ולא תוכלו לעשות זאת כלל או שתוכלו לעשות זאת אך רק בתנאים מסוימים ובהיקפים מסוימים מאוד. את הצורך שלכם בשירותיה המקצועיים של חברה לשימור מבנים אתם צריכים לצדכם, אם כך, לא רק כאשר אתם רוצים להוסיף מרפסת או לשפץ את חזית המבנה, אלא גם כאשר אתם רוצים לחדש את חדר האמבטיה, להכניס מטבח חדש או להחליף דלתות פנים בחלל הפנימי של המבנה.

אז איך בוחרים חברה לביצוע פרויקט שימור?

זה השלב בו אנחנו רוצים לעשות את ההבדל בין פרויקט שימור מבנה ובין פרויקט שיפוץ במבנה שמיועד לשימור. במקרה הראשון אתם רוצים חברה לשימור מבנים שתנהל את כל הפרויקט מא' ועד ת'. במקרה השני, אתם יכולים בהחלט להטיל את שלב הביצוע על איש שיפוץ ללא התמחות מיוחדת בתחום שימור, אך את שלב התכנון עד לגיבוש תכנית שיפוץ אתם רוצים להטיל על גורם מקצועי בעל היכרות והתמחות מיוחדת בתחום שימור המבנים. לאחר שגובשה תכנית שיפוץ, איש השיפוץ יפעל על פיה ובהיבט זה אין כל חשש לפגיעה בערכי השימור. יחד עם זאת, כאשר מדובר בפרויקט לשימור מבנה, ישנה חשיבות רבה לכך שכל שלבי הפרויקט יבוצעו וינוהלו על ידי חברה לשימור מבנים.

חברה לשימור מבנים לא חייבת להיות חברה שזה כל מה שהיא יודעת לעשות. כך למשל, קבוצת עידן היא אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום של שימור מבנים, אך במקביל מציעה החברה מגוון רחב של שירותי בנייה, שיקום ושיפוץ למבנים ובכלל זה מגוון רחב של עבודות חוץ, עבודות שיקום בטון, עבודות שיפוץ פנים, הוספת מרפסות ועוד. מה שחשוב הוא שלחברה שאותה אתם בוחרים תהיה התמחות מיוחדת בתחום של שיקום המבנים ואת ההתמחות הזאת אתם רוצים לבחון לא רק ברמת האמירה של נציגי החברה, אלא אל מול פנקס הקבלנים. בפנקס הקבלנים של משרד השיכון מופיעים כל הקבלנים הרשומים בישראל, ואלו מסווגים לפי מגוון הענפים הקיימים בענף הבנייה. חברה לשימור מבנים שאותה אתם רוצים בכלל לשקול, חייבת להופיע בפנקס הקבלנים תחת הסיווג של שימור מבנים, ואם היא אינה מופיעה שם, אתם פשוט לא רוצים לעבוד איתה.

שנית, בישראל ישנה רשות שלטונית ייעודית העוסקת בתחום שימור המבנים בישראל. רשות זו יכולה לסייע לכם במגוון צורות, החל מהשגת מימון נוח לביצוע פרויקט השימור, דרך סיוע בקבלת היתרי בנייה בתנאים גמישים הרבה יותר מהרגיל וכן בבחירת חברה לשימור מבנים. בדיוק כפי שאתם פונים לקבלת המלצות וחוות דעת מקצועיות בכל פרויקט בנייה אחר, גם ובעיקר במקרה של שימור מבנה, חשוב שתיוועצו באנשי מקצוע החיים את התחום באופן יום יומי, ואת האנשים האלה אתם יכולים למצוא ברשות לשימור מבנים בישראל.

לבסוף, חשוב מאוד שהחברה שאותה אתם בוחרים תספק לכם מטרייה מלאה לניהול הפרויקט מא' ועד ת'. בהיבט זה, מספקת לכם קבוצת עידן מענה מלא החל משלב הבדיקה של המבנה, דרך בדיקת דרישות הרשות לשימור מבנים ביחס למבנה הספציפי שלכם, בניית תכנית אדריכלית המותאמת למבנה שלכם ולדרישות החוק ולבסוף גם ביצוע של כל פעולות השימור הנדרשות על כל שלל הטכניקות הקיימות בתחום. קבוצת עידן מסייעת גם בהוצאת היתרי בנייה והגשת בקשות להיתרים כאלה מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כך שאתם לא צריכים לעשות דבר. קבוצת עידן תעשה את כל הפעולות הנדרשות לשימור הנכס שלכם וגם תוסיף לכך פעולות שיפוץ נדרשות בכפוף למגבלות הקיימות.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30