הסיפור שמאחורי שיקום מבנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

בארץ עם היסטוריה עשירה כמו שלנו, ניתן למצוא בניינים מרהיבים שמהווים עדות לאותה תקופה רחוקה, בה העיצוב המודרני בעל טיח וקווים ישרים היה נטע זר וכלל לא מוכר. מדובר במגוון מבנים מיוחדים, שלצד העובדה שהם עונים על פונקציה פרקטית, הם גם מספרים סיפור ומהווים עדות, ועל כן מאוד חשוב לשקם אותם. מכאן שאם הנושא מרתק אתכם, מוזמנים להכיר נדבך מרתק מטריטוריית שיקום מבנים.

שיקום מבנים – מלאכת מחשבת

מבקשים להבין מעט יותר לעומק מה עומד מאחורי שיקום מבנים ישנים? ובכן לצד מטרה פרקטית, גם יש כוונה לשמר ערכים תרבותיים והיסטוריים, כך שעבודת השימור נועדה לא רק לייצב ולתחזק את השלד הקיים, אלא גם להכניס למשוואה ערכים נוספים. כיצד? פה ראוי להבין שעבודת השימור צריכה להיות נאמנה למקור ועל כן הרבה פעמים נעזרים בתמונות ישנות של המבנה ואף לא פעם מפרקים חלקים ומרכיבים מחדש. אם זה לא אפשרי, משקיעים מאמץ בשכפול מדויק.

משקמים מבנים ונהנים מערך מוסף

אומנם עבודת שיקום מבנים כרוכה בלא מעט עבודה, ואף הרבה פעמים יותר מהיר להרוס את המבנה הקיים ולבנות אחר במקומו (או פשוט לשפץ באופן אגבי, כאילו מדובר בעוד מבנה שרק זקוק לחיזוק), אך ראוי להבין ששיקום של מבנה היסטורי מסייע למקם את עצמנו בהווה ביחס לעבר והוא בהחלט מעניק עוגן תרבותי וחינוכי. כמו כן, לא פעם למבנה עתיק יש ערך נדל"ני כלכלי. במה מדובר? ובכן מבנה משומר נחשב יוקרתי, וזאת בשל מספר סיבות: לרוב מבנה עשן מאוד מרשים ויזואלית ולא ניתן להתעלם מהנוכחות שלו (בכל זאת ייחודי), ואף הרבה פעמים מבנה ישן מושך תנועה ערה של תיירים, כך שאם מדובר במתחם עסקים, הרי שבהחלט ניתן לראות כיצד מבנה אחד מושך תנועה משמעותית – מסייע באופן ניכר לעסקים. לצורך הדוגמה קחו את מתחם התחנה בירושלים. מעבר למיקום הייחודי, המבנים העתיקים ופסי הרכבת ששומרו בקפידה בהחלט מצליחים לייצר עניין רב ומושכים תנועה ערה. 

עיגון בחוק

עניין השימור כה חשוב בארץ, עד שגם ניתן למצוא עיגונים בחוק. "חוק העתיקות", שבין היתר מתייחס למבנים ישנים, מבטיח את קיומם של סך המבנים שהוקמו עד לשנת 1700, אם כי כמובן שקיימים מספר קריטריונים נוספים. בין היתר המבנה צריך להיות קשור לאירוע בעל חשיבות היסטורית, הסגנון הארכיטקטוני צריך להתייחס לסגנון בנייה מסוים, המבנה צריך לשדר תרבות והתנהלות חיים וכדומה.

ככה עושים את זה נכון!

יש להבין שבכול הנוגע לשיקום מבנים צריך להחזיק בניסיון רב וצריך לבחור בחומרי גלם ספציפיים. כך למשל הרבה פעמים יעשה שימוש בשליכט מיוחד ובאותן גדרות אלומיניום שמאפשרות משחק עיצובי עשיר וייחודי. מכאן שבין אם עומדים לשקם מבנה שניזוק, בין אם מבקשים לשפץ מבנה עבור העלאת הערך שלו ובין אם עומדים לשמר מבנה עתיק, תמיד חשוב להשקיע בתכנון מקדים, לשלב תכנון אדריכלי, לכלול ניסיון עשיר בשיפוצים ולהחזיק בנגישות מקיפה למגוון קבלני משנה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30