הוספת חדר בבניין משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

הוספת חדר בבניין משותף – האם זה באמת מסובך?

הוספת חדרנתחיל דווקא מהסוף והתשובה היא לא, זה ממש לא מסובך. הוספת חדר בבניין משותף היא צעד נכון וחשוב שיכול לשדרג את ערך הנכס ואת איכות החיים שלכם, ואם תעשו את זה נכון זה יהיה פשוט הרבה יותר ממה שנדמה לכם.

 

הוספת חדר בבניין משותף – מכשול השכנים

באופן עקרוני אפשר להצביע על שני אתגרים שצפויים לכם בדרך. אם החלטתם על הוספת חדר בבניין משותף אתם צריכים לקבל את אישור השכנים שלכם, והשלב הזה מצליח להרתיע לא מעט בעלי דירות. עם זאת, החוק ממש לא דורש מכם לקבל הסכמה של כל השכנים שלכם, אלא של 75 אחוזים מהם. אם המטרה היא שלכם היא לבנות ממ"ד או כל מרחב מוגן אחר תוכלו להסתפק בהסכמתם של 60 אחוזים מהם. בהנחה שערכתם סבב בין השכנים וקיבלתם הסכמה עקרונית, אל תשכחו להעלות אותה על הכתב למען הסר ספק ולמניעת הפתעות אפשריות בעתיד.

 

הוספת חדר בבניין משותף – תשלומי איזון

בעל דירה שהחליט על הוספת חדר בבניין משותף עשוי להידרש גם לתשלום איזון לבעלי דירות שאינם יכולים לבצע הרחבה, או למי שההרחבה האפשרית עבורו קטנה יותר. חשוב גם לזכור שביצוע ההרחבה לא אמור להפריע לשכנים שלכם בטווח הארוך, ואם המהלך הזה ימנע מהשכן שלכם מלמטה לבנות סוכה – אתם בבעיה. זאת בהנחה שהשכן בנה שם סוכה בעבר, כמובן, ובהנחה שלא מדובר בכלי מיקוח שאין לו אחיזה במציאות.

 

הוספת חדר בבניין משותף – מניעת חיכוכים

ניקח תרחיש שבו יש לכם שכן אחד עקשן במיוחד, והקול שלו הוא זה שיכריע אם תוכלו לבצע את ההרחבה או לא. זה הזמן לבדוק האם ייתכן שהשכן הסורר ביצע הרחבה בעצמו. על פי התקנות, אם מישהו מדיירי המבנה ביצע בעצמו פרויקט של הוספת חדר בבניין משותף, היכולת שלו להתנגד לבקשה שלו פשוט לא קיימת. במילים אחרות, גם אם אתם נתקלים בכמה אתגרים בדרך, בהחלט ייתכן שהפתרון פשוט. עם ליווי מקצועי של קבלן בעל ניסיון בביצוע הרחבה מהסוג הזה, יהיה לכם תמיד למי לפנות.

 

הוספת חדר בבניין משותף – מי עושה את זה?

כאמור, קבלן השיפוצים שלכם יוכל לתכנן הוספת חדר בבניין משותף וגם לסייע לכם בשלבים השונים בדרך. עם גורם מקצועי שמלווה אתכם לכל אורך הפרויקט כמו קבוצת עידן, אתם יכולים לדעת שיש מי שדואג לקידום המטרות שהגדרתם כשהחלטתם על המהלך הזה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30