האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש עד 12 מר של מרפסת לא משלמים ארנונה ברוב העיריות בארץ (בתל אביב משלמים ארנונה על שטח מקורה), במרפסת הגדולות מ12 מר משלמים ארנונה כמו על שטח עיקרי של הדירה.

מהן אגרות בניה ?

זה תשלום לעירייה בגין בניית המרפסות, התשלום מחושב לפי מ"ר המרפסת בדרך כלל מחיר אגרות היטל

הבניה למ"ר הנו 350-400 ש"ח למ"ר.

האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש? אנו ממליצים לכם גם לקרוא את המדריך להוספת מרפסות שמש

מהו היטל השבחה?האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש

זהו תשלום שמשלמים לעירייה בגין קבלת זכויות בניה והקלות חדשות, גובה התשלום משתנה מעירייה לעירייה ושווי הנכס משפיע על גובה ההיטל. ככל ששווי הנכס גבוה יותר גובה היטל ההשבחה גבוה יותר ולהפך. גובה ההיטל תמיד ישאיר את עסקת מרפסות תלויות לכלכלית, כיוון שגובה סכום השבחת הנכס גבוה מעלות הבניה והיטל ההשבחה יחדיו וזאת משום שהעירייה מעוניינית בקבלת התשלום ומבינה כי באם העסקה לא תהיה כלכלית

אף אחד יבחר בה,  וכך העירייה לא תקבל תשלום בגין היטל השבחה כלל.

מה זה תקנה 101? האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש?

זוהי תקנה אשר חיזקה את היכולת להוסיף זכויות בניה לוועדה המקומית לתכנון ובניה. האופציה להוסיף זכויות בניה במקרים מסוימים לבניינים, שמורה למהנדס הוועדה. צריך למעשה לשכנע את מהנדס המועצה שההקלה המבוקשת לא תפגע בנראות, בהתאמת המראה הסופי של הבניין לבניינים בקרבתו וכי הבניין עצמו יראה טוב יותר. ניתן לבקש הקלה בקו בניין וגודל המרפסת לעירייה יש אינטרס לתת הקלות מכיוון והיא מרוויחה תשלום עבור אישור ההקלה כאשר היא מקבלת תשלום היטל השבחה על ידי הדיירים. לכן חשוב לבחור בחברה אשר מנוסה בשינוי תבע נקודתי.

מה זה שינוי תבע נקודתי?

שינוי תבע בהרחבת מרפסות והוספת מרפסות. שינוי מגבלות התכנון של הבניין אשר נובעות מהתבע אותה משנים בצורה נקודתית לבניין בלבד או לקבוצת בניינים.

כמה זמן לוקח לקבלת היתר בניה? האם משלמים ארנונה על מרפסות שמש, מרפסת מורחבת, מרפסת קופצת

בדרך כלל ניתן לקבל היתר בניה למרפסות תוך חצי מיום פתיחת התיק ברישוי הזמין. האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש ?האם משלמים ארנונה על מרפסת שמש ?

מה זה רישוי זמין?

לשם קבלת היתר בניה למרפסות שמש יש לפתוח בקשה ברישוי הזמין. בשנתיים האחרונות התכניות והבקשות להיתר מוגשות לעירייה דרך האינטרנט במערכת מיוחדת אשר מאפשרת לאדריכלים ואנשי מקצוע לתקשר עם הוועדה המקומית ולקבל היתר בניה. אם פעם היו מגיעים לעירייה לפגישות והגשות, היום זה כבר לא קיים וכמעט ואין קבלת קהל בעניין זה. הכל מבוצע דרך האינטרנט,הרעיון הוא להגיע למיקסום יכולות ולבטל נפיוטיזם ככל הניתן.

בפועל, האדריכלים עדיין מתקשים עם המערכת ועדיין לומדים אותה. מאות אדריכלים מבוגרים וותיקים

מתקשים במיוחד נוכח הצורך ביכולות טכנולוגיות בהגשת התכניות . בטווח הארוך החלטה זו תביא ליעילות, אך בטווח הקצר עוד נדרשת תקופת הסתגלות. תוך תהליך התכנון יש להכניס לתמונה את הקונסטרוקטור. האם משלמים ארנונה על מרפסות שמש?

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30