האם כדאי לשקם מבנה או לבצע הריסה ובניה מחדש?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

גם הבניינים החדשים והמרשימים ביותר מתיישנים עם השנים. זהו חוק טבע: טיח מתרופף, פיח מצטבר, בקירות עלולים להופיע סדקים, סביב ברזל מתפתחת קורוזיה, עמודים נחלשים ובאופן כללי האסתטיות נפגעת ובלא מעט מקרים מתחילים להיווצר גם כשלים בטיחותיים שמחייבים מענה מקצועי. בכזה מצב ישנה תמיד הדילמה אם להרוס את המבנה ולהקים תחתיו אחד חדש, או אם לבחור באופציה של שיפוץ בניין. המידע הבא יעזור לכם להבין מהם השיקולים העיקריים ומה כדאי לכם להחליט.

שיקול כלכלי

שיפוץ בניין מגורים הוא כמעט תמיד פרויקט זול יותר בהשוואה להריסה ובנייה מחודשת. זהו כמובן שיקול מרכזי, שכן בכל מקרה מדובר בהשקעה בלתי מבוטלת. בהקשר זה כדאי להדגיש שאמנם ערך הנכס צפוי לעלות אם מקימים בניין חדש לגמרי, אבל גם שיפוץ איכותי משדרג את ערך הדירות בבניין, ובשורה התחתונה ההפרש מבחינת הרווח הכספי נמוך מהפרש העלויות.

פגיעה בשגרה

שיקול נוסף שחשוב לקחת בחשבון כשמתלבטים אם לבצע שיפוץ בניין משותף או להרוס אותו כדי לפנות את השטח לבניין חדש הוא מידת הפגיעה בשגרה. באופן טבעי שתי האופציות מחייבות שיבוש מסוים של חיי היומיום. הריסה ובנייה כרוכות בפינוי מהבית, לפרק זמן של שנה וחצי עד שנתיים, ולפעמים גם יותר. כשהדיירים בוחרים בשיפוץ כללי ניתן להישאר בבית, והמחיר הוא אי נוחות מסוימת עקב העבודות, הרעש והבלגן. יחד עם זאת כדאי לציין שחברות בעלות ניסיון רב בתחום שיפוצי המבנים יודעות לבצע את העבודה כך שהפגיעה בשגרת החיים תהיה מזערית, ובעיקר הפרויקט יתנהל ביעילות ויושלם תוך זמן קצר של מספר חודשים (בהתאם להיקף הפעולות הנדרש).

בדרך כלל הדיירים יעדיפו את האופציה השנייה, אבל יש כמובן חשיבות גם להעדפות האישיות של כל אחד ואחת.

בירוקרטיה

הריסה ובנייה מחדש מחייבות קבלת היתרים רלוונטיים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה – תהליך שעלול להיות ממושך מאוד, מסורבל ומייגע. ישנם גם מקרים שבהם לאחר המתנה של חודשים רבים ואפילו שנים מתקבלת תשובה שלילית. שיקום מבנה לא תמיד מחייב קבלת היתר בנייה ובכל מקרה מדובר בהליך פשוט הרבה יותר.

תועלת

באופן טבעי בניין חדש לגמרי מניב תועלת רבה יותר – אבל כדאי לזכור שאנשים רבים אוהבים את הדירה שלהם וזקוקים רק לשיפוץ חיצוני של המבנה, כך שבמקרים אלה דווקא השיקום הוא האופציה הנכונה ביותר. למעשה גם במקרים אחרים, כשבוחנים גם את התועלת וגם את העלות של שיפוץ בניינים בהשוואה לאלטרנטיבה, הריסה ובנייה על כל הכרוך בכך, הכף נוטה לכיוון השיפוץ והשיקום.

שיקום מבנה כולל מגוון רחב של פעולות, ובפרט ניקוי קורוזיה מברזלים, חיזוק עמודים תומכים, טיפול יסודי בכל הסדקים בבניין, שיקום החזית, הוספת מסתורי כביסה מודרניים, צביעה מחודשת של קירות החוץ ובמידת הצורך גם הקמת גינה חדשה, שדרוג מגרש חנייה ועוד.

צריכים לשפץ בניין או דירה? פנו למשפצים בישראל: https://www.renovations-israel.co.il

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30