דגשים לבחירת חיפוי שיש לבניינים ולובי

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

עומדים להשלים את פרויקט הבניה שלכם? זה בדיוק הזמן לחשוב על חיפוי השיש לקירות החוץ וללובי של הבניין.

מה התפקיד של חיפוי השיש, מה צריך לבדוק לפני שרוכשים וגם, האם יש אחריות? פנינו אל נציגי 'שיש אגם' המשווקים שיש ומשטחים בישראל על מנת ללמוד על האופן הנכון לבחירת שיש לחיפוי הבניין והלובי.

מה תפקידו של חיפוי השיש?

תפקידו של חיפוי השיש בקירות חוץ הוא לסייע בבידוד מחום, מקור, רטיבות ואפילו רעש. בנוסף, אבן השיש תגן על הקיר החיצוני של הבניין ותעניק לו עמידות יוצאת דופן מפני שחיקה ובלאי.

מעבר לכל מה שציינו, תפקידו של חיפוי השיש בא לידי ביטוי גם בפן העיצובי, שכן באמצעותו ניתן להעניק את הטאץ' העיצובי האחרון של הבניין.

כיום השוק מציע מגוון סוגים של אבני שיש לחיפוי חוץ וללובי הבניין, כמו אבן חברון, אבן מצפה, אבן טרווטין ועוד, וחשוב לבחור את הסוג של החיפוי לפי גודל הבניין או הלובי, התקציב ואפילו המיקום הגיאוגרפי שלו.

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים חיפוי שיש?

לפני שאתם ממהרים לבחור את חיפוי השיש לבניין וללובי, עליכם לבחון את תנאי השטח שבהם נבנה הבניין.

אתם צריכים לבדוק פרמטרים שנים, כמו תנאי מזג האוויר, החום, הקור, הלחות, החשיפה לשמש, למים וכו'.

בשורה התחתונה, צריך לבחור אבן שיש חזקה, כזו שתוכל לספק לכם שנים ארוכות של שקט, וחשוב לא פחות, לבחור בקבלן מנוסה שמעניק אחריות על העבודה ומבצע אותה לפי דרישות התקן, כך שלא תצטרפו אל מועדון הדיירים המאוכזבים שמגלים אריחים שנופלים מהבניין שלכם., ולצערנו, יש הרבה כאלה במדינת ישראל.

הקפידו לבחור אבן לא סופגת

אחד מהתפקידים העיקריים של חיפוי השיש בבניין והלובי הוא האיטום. מעבר לשכבת האיטום הבסיסית של הקירות החיצוניים, גם לחיפוי השיש יש תפקיד מכריע בכך, ומשטח איכותי שהוצמד באופן מקצועי, יכול לעשות את ההבדל בין בידוד איכותי לבינוני ובין חדירת מים ואיטום מוחלט.

לכן, עליכם לבחור אבן שיש אטומה למים בדרגת איטום גבוהה.

חשוב לציין – במידה ואתם מחפים בשיש את הקירות שחשופים יותר למים, לדוגמא הקירות המערביים בבניין, דעו שתצטרכו לתחזק את החיפוי אחת לכמה שנים על מנת לשמור על איכות האיטום.

בכל אופן, במידה ותבחרו אבן שאינה מסוגלת לעמוד בפני מים, אתם עלולים לגרום לכך שנזקי איטום ורטיבות בקירות החיצוניים יהיו רק עניין של זמן.

בחרו גוון בהיר ככל שניתן

מעבר לתפקידים שציינו, לחיפוי השיש יש תפקיד משמעותי נוסף והוא המראה החיצוני של הבניין שלכם.

על מנת לקבל תחושה של בניין נעים למראה, מומלץ מאד לבחור בגוון שיש בהיר שיעניק אור וחום לבניין שלכם. זה לא אומר שכל הבניין חייב להיות בהיר ובהחלט ניתן לשלב גוונים נוספים.

לעומת זאת, בכל הקשור לבחירת גוון לחיפוי קירות הלובי, פה אתם כבר חופשיים יותר. תוכלו בהחלט לבחור חיפוי שיש כהה יותר, על מנת לקבל אווירה קצת יותר יוקרתית בלובי.

את היוקרה הזו תוכלו לעדן באמצעות תאורה מתאימה וכמובן ריהוט שימלא את הלובי ויהפוך אותו למזמין וחמים יותר.

בעניין זה, אין כמו מראה עיניים ולכן מומלץ לבקר בסניפי רשת ש'יש אגם' על מנת לצפות ולבחור את הדגם האהוב עליכם.

גודל האריחים – פרופורציונלי

בכל הקשור לבחירת גודל אריחי החיפוי, אתם חייבים לשמור על איזון. מצד אחד, אריחים קטנים מידי יאבדו את האפקט העיצובי, בטח בבניין גבוה. לעומת זאת, אריחים גדולים מידי הם אריחים כבדים שקשה מאד להתקין אותם.

לכן, הקפידו לבחור אריחים בגודל בינוני, כאלה שגם יספקו את האפקט העיצובי וגם לא יגרמו קשיים לאלה שאמונים על מלאכת ההתקנה שלהם.

אל תחרגו מהתקציב

זכרו שאתם עומדים לרכוש כמות אדירה של אריחים, בטח ובטח אם מדובר במגדל מגורים. לכן, הקפידו להגדיר את מסגרת התקציב שלכם מראש ואל תחרגו ממנה.

הקפידו לקחת מספר הצעות מחיר ממספר ספקים ואף פעם אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת, אטרקטיבית ככל שתהיה.

אגב, דווקא הצעות המחיר הזולות מידי עשויות להעיד על כך שאתם עומדים לרכוש אריחים לא מספיק איכותיים שפשוט לא יעמדו בשחיקה או לא יראו במיטבם לאורך זמן.

בחרו בהצעת המחיר שנראית לכם הכי מקצועית והכי איכותית, כזו שאתם מרגישים רגועים לגמרי לחתום עליה. לא מצאתם אחת כזאת, פנו לספק או קבלן נוסף.

ודאו שיש אחריות

אתם הולכים לרכוש מוצר לא זול בכמות גדולה שהולך ללוות את הבניין במשך עשרות שנים. לכן, עליכם לוודא מראש האם יש אחריות על אבני השיש ובמידה שכן, מה היא כוללת ולכמה זמן היא תקפה.

בדרך כלל, האחריות תהיה תקפה במקרים בהם קיבלתם אריחים פגומים היישר מהיצרן או אריחים שבורים או סדוקים שאתם פשוט לא יכולים להתקין.

אולם, במידה והאריחים יפגעו כתוצאה מעבודת התקנה רשלנית, האחריות פשוט לא תהיה בתוקף ולא תכסה אתכם.

בכל מקרה, ההמלצה שלנו עבורכם היא לרכוש כמות גדולה יותר של אריחים, על מנת שיהיו לכם עודפים, תוך התחשבות בחיתוכים באופן שימקסם את מלאי השיש וימנע בזבוזים מיותרים.

במקרה של פגיעה באריחים במהלך ההתקנה, תמיד יהיו לכם את העודפים שבהם תוכלו לעשות שימוש. אתם ודאי לא רוצים למצוא את עצמכם מופתעים ללא אריחים, זה עלול לעכב את הפרויקט באופן ניכר ולעתים גם לגרום לכך שקיים קושי להשיג את הגוון שבחרתם.

לסיום

התקנת אריחי שיש בבניין היא לא דבר של מה בכך. עליכם לגלות מעורבות ולהבין אילו אריכים מותקנים, האם הם מתאימים, מה האיכות שלהם והאם יש עליהם אחריות.

כמו כן חשוב לבחור את המתקין באופן קפדני. התקנת אריחי שיש בבניינים היא עניין עם לא מעט בעיות ואם התהליך לא נעשה בהקפדה יתירה, עלולים להתגלות בעיות וכשלים בתוך זמן קצר.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30