בנייה קלה בבניית בית פרטי

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

כבר לא מעט שנים, בתחום הבנייה שומעים הרבה פעמים על מהפכת הבנייה הקלה או הבנייה המתועשת שהולכת ומגיעה לשוק הבנייה הפרטית, עם שיטות בנייה חדישות ומתקדמות, תהליכי בנייה מהירים ודגש על יעילות אנרגטית, מהירות, דיוק בהכנה מראש של רוב מרכיבי הבית וכן הלאה. אך בפועל המהפכה לא לחלוטין הגיעה לתחם הבנייה הישראלי, שהוא כידוע מאוד מסורתי ולא מהיר לאמץ שינויים – במיוחד בתחום של בניית בתים פרטיים. אך למרות זאת, אנו בהחלט רואים בשטח צמיחה ביישומי בנייה קלה בתוך הבית, גם אם עדיין פחות ברמת השלד.

במה שונה בניה קלה בתחום הפרטי לעומת יתר תחומי הבנייה?

בבנייה מוסדית ותעשייתית לעומת בנייה פרטית, דווקא יש התפתחויות לא מבוטלות ובהחלט מעניינות בהקשר לשיטות בנייה מתועשות, בשלל טכניקות ועם מוצרי בנייה חדישים בשוק המקומי – משלדי פלדה המוכנים מראש במפעל ועד בנייה טרומית עם חלקי בטון המוכנים מראש במפעל יציקות מיוחד. כך ניתן לראות ברחבי ישראל מבנים חקלאיים, תעשייתיים וגם מסחריים המוקמים בטכניקות בנייה מתקדמות – בין אם בנייה מתועשת, בנייה טרומית או בנייה קלה.

מגזר הבנייה הפרטית הוא לרוב מסורתי יותר ואיטי הרבה יותר לקבל שינויים המשנים את כללי המשחק, כמו למשל הכנסת שיטות בנייה חדשות לגמרי לעומת השיטות ה"קלאסיות" לבניית שלדי בטון כפי שנהוג ברוב מוחלט של הבתים בישראל. רוב קבלני הביצוע בשוק הפרטי יודעים לבנות בצורה אחת וזה אך טבעי שהם יחששו לקחת סיכון ולהיכנס לתחום בנייה חדש שיצריך מהם השקעות, הכשרת פועלים, מציאת ספקים חדשים וכן הלאה. בהחלט יש חברות בנייה קלה הפועלות בישראל וגם לא מעט בתים שנבנו בשיטות חדישות ויעילות אלו ובמהירויות שיא לעומת בנייה קונבנציונאליות, כך שכנראה שבמוקדם או במאוחר, הבנייה הקלה תגיע גם לתחום הבנייה הפרטית – כי בסוף אי אפשר לעצור התפתחויות מקצועיות וטכנולוגיות ואי אפשר לעצור את הקידמה, כמו גם שינויים רגולטוריים הקשורים לתכנון ובנייה.

בהמשך לשאלה על השוני בבניה קלה פרטית לעומת תחומי בניה אחרים, נציין כי הגזרה בה בהחלט רואים צמיחה ביישומי בנייה קלה ומהירה – הן מבחינת כמות הפרויקטים והן מבחינת היכולות והרב גוניות המשופרת שהנושא מציע כיום – היא בבניית קונסטרוקציות פנימיות בבתים. הכוונה לאלמנטים פרקטיים ואסתטיים שונים ברחבי הבית, אשר עשויים פתרונות בנייה קלה ומהירה – בדגש על פתרונות גבס מתקדמים. לכן נתמקד כעת בהיבט זה.

עיצוב מותאם אישית והתאמת אזורים בבית לצרכים שלכם

לעומת פתרונות בניית בית פרטי קיר בלוקים או באמצעות יציקת בטון, עולם הבניה הקלה מציע אפשרויות מגוונות יותר, זולות ומהירות יותר, בעיקר באמצעות יישומי גבס מתקדמים. בניה קלה הופכת את העיצוב וההתאמה האישית של אזורים בבית לפשוטה, יעילה ומהירה יותר, כמו גם היא מאפשרת להגיע למורכבויות אסתטיות גדולות יותר בצורה משמעותית קלה וזולה.

כך למשל בעזרת עבודות גבס מקצועיות ומדויקות ויישומי בנייה מתועשת למיניהם, אפשר היום לייצר מיקומים מעוצבים וייעודיים למכשירי החשמל הגדולים והמרכזיים בבית וגם אלמנטים עיצוביים מיוחדים במינם לתאורה, לתקרות ואפילו בתור פתרונות אחסון וקישוט.

אלמנטים פופולאריים שאנו רואים הרבה מהם בבנייה ושיפוצים של בתים פרטיים ואשר מיוצרים בטכניקות בנייה קלה כוללים למשל בניה במטבח של נישת גבס ייעודית ומעוצבת למקרר, בניית נישות אחסון מוגדרות למכונת הכביסה והמייבש וכמובן נישות הטלוויזיה הענקיות שיותר ויותר אנשים עושים בעבודות גבס שהן לגמרי יצירות אמנות בבנייה, מסגרות מעוצבות ושימושיות המתלוות למסכי הענק המתקדמים. למשל מסכים של טלוויזיות מאת חברת סמסונג המקבלים במקרים רבים נישה מעוצבת, בתוספת מיקומים ייעודיים לרמקולי סראונד ותאורת אווירה מגניבה.

לעומת יישומי בטון, בלוקים או מוצרי בנייה אחרים, כדי לייצר נישות או קונסטרוקציות כאלו במהירות, ביעילות ובעלויות משתלמות, הבנייה הקלה היא הפתרון הטוב והמושלם למשימה. עם הזמן טכניקות חדשניות ומוצרים מתקדמים ייכנסו גם הם למיינסטרים של הבניה הפרטית בישראל, מה שיביא לשיפור ביכולות הבנייה ואפשרויות ההתאמה האישית – כאשר קבוצת עידן כבר נמצאת עמוק בתוך התחום ומציעה ללקוחותיה ידע וניסיון בכל שיטות הבנייה, מסורתיות, מתועשות וקלות כאחד!

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30