בניה על גג פרטי בבית משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מגורים בבית משותף מחייבים אתכם לחשוב כל פעם בצורה מעט שונה. כל עוד לא מדובר על בית פרטי, יהיה עליכם לפעול בצורה זהירה ובהתאם לחוק. מי שיבצע מהלכים בניגוד לחוק עלול למצוא את עצמו מסתבך, לכן חובה לדעת מה החוק אומר בכל מצב. אחת מהדרישות הבסיסיות תהיה להרחיב את שטח המגורים באמצעות בניה על הגג. בניה על גג פרטי בבית משותף תרחיב את שטח המחייה ותשביח את שווי הנכס. יכול להיות שיהיה מדובר על צעד מבורך שיפתח בפניכם דלתות שלא היו פתוחות בפניכם קודם לכן. אז מה אתם צריכים לדעת על בניה על הגג בבית משותף? ריכזנו לכם את כל המידע לפני שתבצעו את הצעד הזה.

 

בדיקת זכויות הבנייה על הגג

יכול להיות כי זכויות הבנייה על הגג נמצאות בידיהם של בעלי הדירות בבית המשותף. מה שאומר שיהיה ניתן לקנות את הזכויות מכל אחד מהדיירים כדי לבנות בחופשיות. עליכם לדאוג כי הזכויות יועברו אליכם במלואן, דבר שמצריך מכם בדיקה מעמיקה. כל עוד הזכויות לא נמצאות אצלכם, לא תהיה אפשרות לבנות על הגג. אסור לכם לבנות על גג שנמצא בבעלות משותפת או בבעלות פרטית אחרת. הסדירו מראש את זכויות הבנייה עוד לפני שתתקדמו אל עבר השלב הבא. אם לא תוכלו להסדיר את זכויות הבנייה, אין טעם שתכניסו את עצמכם למקום הזה.

 

בדיקה הנדסית מקיפה

קיבלתם את הזכויות לבנייה על גג הבית המשותף? על מנת שניתן יהיה לתכנן את הבנייה חובה לעשות בדיקה הנדסית מקיפה. כל מבנה מביא איתו אילוצים שונים, בכל פעם תמצאו את עצמכם במצב קצת אחר. בדיקה של מהנדס מוסמך תשפוך אור על כל העניין הזה ותסייע לכם לבחור בצורה נבונה. יכול להיות שהמהנדס יקבע כי אין אפשרות לבנות על הגג או שהבנייה חייבת להיות מוגבלת. כדי למנוע מצב של סכנה, חובה עליכם להקשיב לעצה של אותו איש מקצוע. מן הסתם שיהיה ניתן לדרוש חוות דעת נוספת ממהנדס אחר. אך השורה התחתונה במרבית המקרים תישאר בדיוק כפי שהיא הייתה קודם לכן.

 

הוצאת היתר בניה

אחרי שהמהנדס אישר את הבנייה, נותר רק להוציא היתר בניה מטעם הרשות המקומית. כל בניה שנעשית מחוץ לביתכם מחייבת אתכם להשיג את האישור החשוב הזה. היתר בניה משמעותו אישור לכך שתוכלו לבנות בלי להסתבך עם החוק. כפי שאתם מבינים החוק במדינת ישראל נוקב מאוד בכל מה שנוגע לבנייה בשטחים ציבוריים. המבנה בו אתם מתגוררים קיבל היתר להתנשא לגובה מסוים. על מנת שהמציאות תשתנה חובה עליכם להשיג היתר בניה חדש מטעם הרשות המקומית. בואו לקבל עוד מידע על היתרי בנייה באתר: https://www.ipac.co.il/.

 

התחילו את מלאכת הבנייה

זהו, סוף כל סוף תוכלו להביא את עצמכם למצב בו תתחילו את הבנייה עצמה. עם האישור מהדיירים, השלמת הבדיקה ההנדסית וקבלת היתר הבנייה, אפשר לצאת לדרך. נדגיש כי הבנייה יכולה לקחת זמן, תעדכנו את הדיירים מראש כי מדובר על תהליך שעשוי להביא לרעש רב. אך כולם מבינים כי עם השלמת הבנייה השווי של הבית המשותף כולו יעלה בהתאם. בו בזמן אינכם מחויבים להתחשב בכולם, יש לכם את הזכות לבנות לאחר כל הפרוצדורה שבוצעה. כמובן שחשוב לעבוד לכל אורך הדרך עם אנשי מקצוע מנוסים שיעזרו לכם. הם יסבירו לכם בדיוק איך להוציא את המירב מהתוכנית אותה הוצאתם לפעול. פתאום תראו איך שווי הנכס שנמצא בבעלותכם יגדל ללא היכר.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30