ביטוח אחריות לחברת בניה ומהנדסים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

 

כל בעל מקצוע, בכל תחום, חשוף לתרחיש בו הלקוחות שפנו אליו לשם קבלת השירות או המוצר, אינם מרוצים. בחלק מהמקרים תרחישים מסוג זה מסתכמים בתלונה אישית או בכתיבת חוות דעת שלילית בעמוד העסקי של אותו בעל מקצוע, אבל ישנם מצבים בהם עוגמת הנפש של הלקוחות גדולה כל כך עד כי הם מחליטים להגיש תביעה כנגד אותו בעל מקצוע.

כאשר בעל המקצוע המדובר הוא מהנדס העובד בחברת בניה, התביעות עוסקות בדרך כלל בליקויי בנייה שונים, וכיוון שמדובר לעיתים במפגעים מסוכנים או בטעויות שעלות תיקונן גבוהה מאוד, תביעות רבות עומדות על עשרות ומאות אלפי שקלים, ועלולות להרוס את השם והמוניטין של המהנדס ולהציב אותו מול דרישה לשלם סכומי עתק.

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים נועד עבור מצבים מעין אלו בהם תשמש הפוליסה כמקור לכיסוי במקרה של תביעה. אם, חלילה, יתגלה ליקוי מסוים במבנה שאותו מהנדס היה אחראי לבנייתו, ייתבע הביטוח שלו והפיצוי ישולם מתוך כפסי הפוליסה ולא מכיסו הפרטי.

קיומו של ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים חשוב לא רק עבור המהנדס עצמו אלא גם עבור הלקוחות – הדיירים הבוחרים במהנדס לבניית ביתם. כדאי לבחור במהנדס בעל ביטוח אחריות מקצועית וכך להיות בטוחים כי גם בתרחיש הגרוע ביותר בו התגלו נזקים במבנה, יהיה לדיירים מקור יציב ובטוח לתבוע ממנו את הפיצויים המגיעים להם – הכיסוי שמעניקה הפוליסה.

מה כולל ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית באופן כללי מותאם לכל בעל מקצוע על פי דרישות המקצוע שלו ובהתאם לנסיבות בגינן עלול בעל המקצוע לעמוד בפני תביעה. בנוסף, ניתן להתאים כל פוליסה על פי הכיסוי אותו מבקש המבוטח. באופן כללי, כאשר מדובר בביטוח אחריות מקצועית למהנדסים, מכסה הפוליסה ברוב המקרים את המצבים הבאים:

  • קיום ליקויי בנייה במבנה שעל בנייתו אחראי המהנדס.
  • רשלנות של המהנדס עצמו – אם בתכנון המבנה או בפיקוח על העבודות עצמן.

סעיפים אלו כלולים, לרוב, בכיסוי הבסיסי שמבטיחה הפוליסה. בנוסף להם, ניתן להרחיב את הפוליסה כך שתכסה סעיפים נוספים כגון:

  • רשלנות, הונאה או מעשה פלילי של אנשי מקצוע אחרים שלקחו חלק בבנייה ושבעקבות מעשיהם נוצרו ליקויי הבנייה שעל הפרק.
  • הוצאת דיבה והשמצה.
  • אובדן של מסמכים חשובים, פיזיים או דיגטליים, ההכרחיים לעבודתו של המהנדס.

לכל פוליסה ישנה תקופת ביטוח המוגדרת מראש במועד החתימה על הפוליסה, וחברת הביטוח מחויבת לכסות את הסעיפים הכלולים בפוליסה, בכל תביעה שתוגש במסגרת תקופת הביטוח שהוגדרה. יחד עם זאת, הפוליסה עשויה לכלול גם הרחבה נוספת, הכוללת כיסוי גם לתקופות מוקדמות יותר, בהן לא היה למהנדס כיסוי ביטוחי מתאים.

ביטוח אחריות מקצועית חשוב לאין שיעור עבור מהנדסים, אשר ליקויים הקשורים בעבודתם עלולים להתגלות גם שנים לאחר סיום העבודה, כך שגם כאשר תקופת הביטוח המוגדרת מסתיימת, יש לדאוג לחדש אותה ולייצר כיסוי רציף, וכך גם במעבר בין חברות שונות.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30