בחירת תאורת לד למרפסת

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

המרפסת היא בהחלט המקום האולטימטיבי להישאר בבית ולהרגיש בחוץ ובתקופת סגר הקורונה בעלי מרפסות הרגישו כמה המרפסת שיפרה את איכות חייהם, כאשר הם יכלו לנשום אוויר צח בלי לצאת מהבית.
כיום קיימות אפשרויות רבות לתוספת של מרפסות שמש כך שגם מי שלא עבר לגור בבניין עם מרפסות יתכן שיוכל להגיש בקשה להוספת מרפסת וליהנות בסיום הפרויקט משדרוג איכות החיים והעלאת ערך הנכס.
רבים נהנים לשבת המרפסת גם בשעות הערב וכאן נכנסת לתמונה תאורת לד למרפסת, שיכולה להאיר את האזור באור נעים לפי הצרכים תוך התאמה למיקום ולאפשר ישיבה נעימה גם בעת החשיכה.

כיצד תבחרו תאורה למרפסת שלכם? לפניכם מספר טיפים חשובים.


נתחיל בכך שהיום נורות LED הפכו לנורות האולטימטיביות להארת הבית וכך גם למרפסת.
הסיבות לכך רבות: נורות אלה מתאימות מאוד לתאורה חיצונית כי הן מאירות היטב, עמידות בתנאי מזג האוויר כולל רוח חזקה וקרינת השמש, בטוחות להדלקה וחסכוניות מאוד.
נורות הלד גם גמישות להתקנה כך שאפשר לבחור היכן להתקין, לא דורשות חימום ואינן מכילות כספית. תאורת לד גם דוחה מעופפים – יתרון משמעותי באקלים הישראלי. לרוב גם התאורה תמוקם לא קרוב מדי לכניסה לבית כדי לא למשוך פנימה יתושים ומעופפים למיניהם הנמשכים לתאורה אם כי כאמור בתאורת LED ניתן להתגבר על משיכתם לאור.
אפשר כמובן לבחור נורות לד בעוצמות שונות לפי עונות השנה למשל (בקיץ מחשיך מאוחר יותר בעוד בחורף יתכן שתרצו תאורה חזקה כבר בשעות אחר הצהריים). יש להחליט גם היכן במרפסת למקם את גוף התאורה כך שהוא יהיה מוכן מגשם ומצד שני יאיר היטב – אפשר להשתמש במספר גופים כדי לבחור כמה מהם להאיר בכל רגע נתון. תאורת LED נעימה מאוד, לא מסנוורת.

שאלה של עיצוב ואווירה
ניתן לשלב את גוף התאורה בהתאם לקו הסגנוני הבולט של המרפסת. אם המרפסת מעוצבת בדק עץ ובריהוט בניחוח כפרי אולי תרצו לשלב גם גופי תאורה בעלי מראה חם ששואב השראה ממחוזותיה של אירופה הכפרית או בסגנון פנסי רחוב רומנטיים ואם המרפסת מעוצבת בשיק מודרני אולי תעדיפו גופי תאורה מתכתיים בסגנון הייטקי מהוקצע.
במרפסות קטנות וצרות נהוג לבחור גופי תאורה סמויים שלא תופסים מקום ושקועים בתקרת המרפסת או אם יש עמוד תומך, פרגולה וכדומה. אך במרפסות מרווחות ורחבות יותר אפשר בהחלט לשלב גם גופי תאורה תלויים בעלי נוכחות מרשימה.
כך או כך יש להתחשב בתנועה במרפסת ולא חלילה למקם את הגופים במיקום נמוך שיפריע לתזוזה נוחה.
ניתן לשלב בין תאורה כללית היקפית ובין תאורה משימתית, אם למשל, אתם אוהבים לשבת לקרוא במרפסת ומעוניינים בתאורה שתאיר אור ממוקד על האזור בו אתם יושבים לקרוא. אפשרות נוספת היא לייצר תאורת אווירה ממוקדת למשל על העציצים, המעקה השקוף או כל אלמנט דקורטיבי אחר שתרצו להאיר בצורה מחמיאה במרפסת.
מומלץ להחליט גם איזה סוג של אור תרצו – יותר חם או קר בהתאם לאווירה המבוקשת והנוחות.
בבחירת התאורה למרפסת יש להתייחס גם לתאורת רחוב חיצונית והשפעתה על הארת המרפסת או אור שנובע ממרפסות סמוכות. חשוב גם לוודא שהחיבור תקין ושאין כבלים גלויים במרפסת.
כדאי להיערך מראש למגוון תרחישי תאורה להארת המרפסת לכל מזג אוויר, סוג של אור חיצוני, אירוח או קריאה ופעילות ספציפית המתקיימת במרפסת.

אל תתפשרו על גופי תאורה איכותיים ותאורת LED שנרכשת במקום מקצועי ושימו דגש גם על התקנה בסטנדרט הגבוה ביותר, מרפסת תלויה לאיכות החיים

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30