איך מוסיפים מרפסת שמש?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

הוספת מרפסת שמש הוא אחד הפרויקטים השכיחים ביותר בישראל ולא בכדי. ישראל היא מדינה שטופת שמש עם קיץ ארוך ואביב וסתיו נעימים מהם כולנו רוצים ליהנות כמה שיותר. מרפסת שמש מאפשרת לנו להיות בחוץ אבל צמוד לבית ואת הלוקסוס הזה הישראלים פשוט אוהבים, לרבות ישראלים שבבית אותו הם רכשו אין מרפסת שמש כברירת מחדל או שיש מרפסת שמש אחת אבל רוצים להוסיף אחת נוספת בכיוון אחר. השאלה היא איך מוסיפים מרפסת שמש אם למשל מדובר בקומה עליונה ללא אפשרות למתוח עמודים אל הקרקע, ואיך מוסיפים מרפסת שמש אם כל דיירי הבניין רוצים להוסיף במסגרת פרויקט משותף? בשורות הבאות עונים לכם מומחי המרפסות של קבוצת עידן על כל השאלות שמטרידות אתכם בעניין הוספת מרפסות.

סוגים של מרפסות שניתן להוסיף

בכדי להבין איך מוסיפים מרפסת שמש בבניין משותף, חשוב להבין תחילה מהם שני הסוגים המרכזיים של מרפסות שניתן להוסיף. מצד אחד, ישנו המודל של מרפסת עמודים ומצד שני, מרפסת תלויה. מרפסת עמודים היא מרפסת שנשענת על עמודי תמך הנמתחים ממנה כלפי מטה אל עבר משטח שיכול לתמוך במשקלה. משטח זה יכול להיות הקרקע עצמה במקרה שהמרפסת נבנית בקומה הראשונה והוא יכול להיות מרפסת עמודים של הקומה מתחת. מן הצד השני, מרפסת תלויה היא מרפסת שאינה זקוקה לעמודי תמך כאלה והיא נתמכת על ידי קירות המבנה ועל ידי פלטפורמת פלדה הנמתחת מרצפת הדירה.

הוספת המרפסת בפועל

כעת, כשאנחנו מכירים את שני סוגי המרפסות, אפשר גם להסביר איך מוסיפים מרפסת שמש. במידה ומדובר בבית פרטי או בדירה בקומה ראשונה, ניתן להוסיף מרפסת על פי מודל של מרפסת עמודים. מודל זה הוא המודל החזק ביותר ולכן מאפשר בנייה של מרפסת בכל מידה כמעט, כל עוד יש כמובן היתר בנייה מתאים. מודל מרפסת העמודים מתאים גם במקרה שבו כל דיירי הבניין רוצים להוסיף מרפסת על פי פורמט זהה. במקרה זה ניתן למתוח את עמודי התמך בין המרפסות לאורך טור שלם שנמתח לאורך גובה הבניין.

השאלה היא מה קורה אם אתם ממוקמים למשל בקומה שלישית, רביעית או אפילו למעלה מזה. איך מוסיפים מרפסת שמש במקרה הזה? ובכן, במקרה כזה עומדת לרשותכם האפשרות של הוספת מרפסת תלויה. המדובר במרפסת אותה מעגנים אל קירות המבנה ואשר יושבת על גבי קורות פלדה הנמתחות מרצפת הבית כלפי חוץ. מרפסת זו חייבת כמובן להיות בעלת אותו חוזק מבני של מרפסת עמודים אך בגלל היעדר תמיכה מספקת מלמטה, קיימת מגבלה לגבי הגודל המרבי שלה. יחד עם זאת, מגבלה זו נמצאת בדרך כלל במסגרת ההעדפות של רובם המכריע של המבקשים להוסיף מרפסת שמש ואינה מהווה בעיה מהותית.

כמו כן, מרפסת שמש יכולה להתבסס על שלד פלדה או שלד בטון. שלד הפלדה הוא שלד חזק מאוד אך קל הרבה יותר משלד הבטון ולכן אם אתם רוצים להוסיף מרפסת גדולה יותר, מרפסת הפלדה הוא המודל המתאים לכם ביותר. למרפסת פלדה ישנם יתרונות משמעותיים נוספים, אך לא זה המקום לעסוק בהם כרגע.

מי מבצע הוספה של מרפסות שמש?

הוספת מרפסות ומרפסות בכלל, הוא תחום שמחייב רמה מקצועית גבוהה, הן בגלל ההיבטים הבטיחותיים של מרפסת התלויה מחוץ למבנה בין שמים וארץ והן בגלל ההיבטים הפונקציונליים של מבנה החשוף לחלוטין לפגעי מזג האוויר ולכן חייב להתבסס על טכניקות בנייה וחומרים עמידים בפני פגעי מזג האוויר. קבוצת עידן מתמחה בביצוע מגוון רחב של עבודות בנייה ושיפוצים בבניינים משותפים ובמרחב החיצוני שלהם בפרט. בכלל זה, מתמחה החברה בהוספת מרפסות, שיפוץ ואיטום מרפסות, סגירת מרפסות וביצוע סגירות חורף. במסגרת פרויקט הוספת מרפסת שמש, מבצעת קבוצת עידן את כל המהלכים הנדרשים להשלמת הפרויקט, החל מייעוץ ובדיקה הנדסית מקדימה, דרך תכנון וגיבוש תכנית בנייה אותה מגישה הקבוצה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר בנייה מתאים וכלה בביצוע הפרויקט עד הגימור הסופי וביצוע בדיקות הנדסיות סופיות.

כעת אתם יודעים איך מוסיפים מרפסת שמש, וכעת אתם גם יודעים למי עליכם לפנות כדי להוסיף אותה. בכל מקרה, תמיד הקפידו על עבודה עם גורם מקצועי המתמחה בתחום המרפסות ולא עם איש שיפוצים כלליים.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30