איך להכין השטח לקראת שיפוץ בניין מאסיבי

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

הכנה לשיפוץמעוניינים לשפץ את הבית ולעשות את השיפוץ בצורה אינטנסיבית שתרד לרמת התשתיות ותשנה את פני הבית בצורה יסודית? לפני שאתם נכנסים לפרויקט, כדאי מאוד להכין את השטח ובשורות הבאות נסביר איך להכין השטח לקראת שיפוץ מאסיבי בבית או בבניין.

 

פינוי חפצים ופסולת לפני פרויקט שיפוץ בניין 

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות על מנת להכין את השטח לקראת שיפוץ בניין מאסיבי, הוא לפנות מהשטח את כל החפצים והפסולת הממלאים אותו או מפוזרים בו. אם לא תעשו את זה אתם, יעשו את זה הדחפורים, והם יעשו זאת ללא הבחנה. במסגרת שלב זה, חשוב לעשות סיבוב בחצר ולבדוק מהם החפצים שאותם אתם רוצים להעביר לאחסון ומהם הפריטים שאתם לא זקוקים להם ויכולים לפנות אותם מהמקום. כמו כן, כדאי לעבור במקלט ולפנות אותו, לסלק את כל החפצים שאין בהם וכנראה גם לא יהיה בהם כל שימוש, ולאחסן לשמירה את החפצים שאתם כן זקוקים להם. בסופו של שלב זה, חשוב שעל פני השטח, בתוך המבנה ומסביבו, לא יהיו חפצים ופריטי פסולת המפוזרים ללא מענה. בנוסף, לחפצים אותם אנו רואים, חשוב שנבדוק האם ישנם כבלים או חפצים מסוכנים ממתכת או סלעים גדולים מתחת לאדמה, זאת על מנת למנוע תאונות בזמן קידח באדמה, ניתן להשתמש בחפצים כמו גלאי מתכות על מנת למנוע תאונת אלו.

 

סימון וקביעת גבולות גזרה

לפני שמתחילים בתהליך השיפוץ, חשוב שיוגדרו גבולות הגזרה של הפרויקט, ובכלל זה יש לבצע את הפעולות הבאות – לסמן את גבולות השטח של המבנה שממנו אין לחרוג ולסמן את גבול השטח הפרטי והמפגש עם השטח הציבורי, אליו אין לגלוש עם פסולת השיפוץ. כמו כן, יש לבצע סימונים של מיקומי התשתיות החשובות העוברות מתחת למבנה על מנת להימנע מגרימת נזק לתשתיות חשמל, מים וביוב. לבסוף, על פי הצורך יש לתכנן את האופן בו יתנהלו בני הבית במהלך פרויקט השיפוץ, ולסמן אזורים שאותם יש לשמור נקיים ופנויים על מנת שישמשו כמעבר לבני הבית לאורך תקופת הפרויקט.

 

קביעת אזור עבודה

שלב זה הוא יותר באחריות הקבלן המבצע, ובמסגרתו עליו להגדיר בדיוק את האזורים השונים שישמשו את הפרויקט בתהליך העבודה. כך למשל, בכל פרויקט חייב להיות אזור שבו פורקות המשאיות את חומרי הגלם עם מינימום נזק סביבתי ובאזור בו יכולים חומרי הגלם להישאר שמורים ובטוחים גם בתנאי מזג אוויר קשים. כמו כן, יש לקבוע אזור להעמדת כלים כבדים אם יש בהם צורך, אזור להקמת מנוף על פי הצורך, ואם יש צורך בכך אז גם אזור למגורי עובדים או עמדת שמירה על אתר הבנייה.

תהליך שיפוץ, ובמיוחד אם מדובר בשיפוץ מאסיבי, יכול להיות תהליך מורכב למדי, המחייב הכנה יסודית של השטח ושל אתר העבודה כולו. מרבית פעולות ההכנה אמורות להיות מבוצעות על ידי קבלן השיפוץ, אך גם בעלי המבנה יכולים לעשות מספר פעולות מקדימות בכדי להכין את השטח בצורה ראויה. אנשי מקצוע המעורבים בפרויקט יוכלו לתת לכם מידע נוסף סביב השאלה איך להכין השטח לקראת שיפוץ מאסיבי.

 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30