איטום קירות חיצוניים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

איטום קירות חיצונייםבכדי שאתם תוכלו לשבת בתוך הבית שלכם וליהנות מאווירה חמימה ויבשה בעונת החורף ובאווירה קרירה ומוצלת בעונת הקיץ, חשוב מאוד שמעטפת הבניין בו אתם גרים תהיה אטומה ומבודדת לחלוטין מהסביבה. ואכן, בכל תהליך בנייה ישנו שלב ספציפי שעוסק כל כולו באיטום המבנה וביתר שאת איטום קירות חיצוניים. יחד עם זאת, איטום זה הוא לא לנצח, ולאורך שנים ולבטח עשורים, עשוי איטום זה להיסדק ולהישחק באופן כזה שגורם לאובדן מוחלט של יעילות האיטום. במקרה כזה, יהיה עליכם לבצע מהלך של איטום קירות חיצוניים ובשורות הבאות נספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

איטום קירות חיצוניים – חייב להיות מושלם

איטום הוא מונח שמשקף למעשה תוצאה סופית ולא פעולה. כאשר אנו מורחים חומר איטום, למשל לאורך קו החיבור של חלון עם קיר, זה עדיין לא אומר שהשגנו איטום של החלל הפנימי. האיטום המיוחל מושג אך ורק כאשר כל הפתחים אטומים בצורה הרמטית, שלמה ומושלמת. אם במהלך האיטום פספסנו נקודה מסוימת, אם בגלל שחיקה של האיטום נוצרו סדקים ונפערו פתחים בחומר האיטום, הרי שהמבנה כבר לא אטום יותר והמים כבר ימצאו את הדרכים לחדור פנימה ולעשות את הנזק שלהם. מהסיבה הזאת בדיוק, איטום קירות חיצוניים צריך להתבצע לא רק כאשר כל חומר האיטום כבר נעלם ונשחק, אלא כבר כאשר מסתמנים חריצים ופגמים שגורמים לאובדן האיטום, לאובדן התוצאה הנדרשת.

מדוע חשוב לבצע איטום קירות חיצוניים?

איטום צריך להתבצע במגוון רחב של מיקומים בבית, כמו למשל סביב הכיור במטבח ובחדר השירותים, בפס החיבור של ארון המטבח עם הרצפה, לאורך קווי החיבור של מסגרת החלון והדלת עם הקירות בהם הם נתונים, מסביב לאגן האמבטיה וכן הלאה. יחד עם זאת, המשטחים שחשופים יותר מכל למים הם קירות החוץ של המבנה שצריכים לדחות את כל כמויות המים המוזלפות על הבניין בתקופות גשומות. חשיבות האיטום נובעת מהתוצאות של אי איטום. מבנים שהקירות החיצוניים שלהם אינם אטומים יכולים לסבול משורה של בעיות כדוגמת חדירת מים אל הדירות דרך חיבורי החלונות לקיר, חדירת מים אל מתחת לבניין ומשם אל תוך רצפת דירות הקרקע, חדירת מים דרך הגג אל תקרת הדירות העליונות וכן חדירת מים אל תוך שלד הבניין, אל תוך קירות הבטון באופן שעלול ליצור פגמי רטיבות ויותר מכך, פגמי בטון וסדקים מסוכנים.

כיצד מבוצע איטום קירות חיצוניים?

איטום קירות חיצוניים היא משימה מורכבת, בראש ובראשונה לאור הצורך ליצור גישה לכל פינה על גבי שטח הפנים של מעטפת המבנה בפרויקט שיפוץ מעטפת. משימת איטום כזאת חייבת להתבצע על ידי גורם מקצועי כדוגמת קבוצת עידן, עם שורה של יכולות בביצוע עבודות בבניינים משותפים, עבודה עם פיגומים וביצוע עבודות שיפוץ ושיקום בהיקפים גדולים.

בכדי להבטיח גישה לכל פינה במעטפת החוץ של המבנה, יש צורך בהקמת פיגומים שיכסו את כל שטח הפנים של המבנה וזהו אכן השלב הראשון בתהליך האיטום – הקמת פיגום תקני בליווי בונה פיגומים מוסמך. בהמשך, יש לבצע בדיקה של פגמי בטון שדרכם חודרים מים אל פנים המבנה או אל מעבה הבטון של שלד המבנה. פגמי בטון כאלה עוברים תהליך של שיקום לרבות תיקוני ברזל חלוד ולבסוף מיושם בטון תקני, נמרח טיח אקרילי אטום ומבוצעת צביעה מקומית. לאחר מכן, יש להסיר את כל חומרי האיטום הקיימים על מנת לא ליצור מצב של עבודת טלאים. כפי שהסברנו קודם לכן, איטום היא למעשה תוצאה סופית שיכולה להתקבל אך ורק כאשר כל הפתחים אטומים בצורה שלמה ומושלמת ולשם כך יש להסיר את כל שאריות האיטום הישנות ולהתחיל מאפס. בהתאם לכך בשלב השני מבוצעת הסרה של כל חומרי האיטום הקיימים.

לבסוף, מבוצע האיטום עצמו באמצעות יישום חומרי איטום בכל הנקודות הדורשות איטום ובכלל זה: חיבורי החלונות עם קירות המבנה, חיבורי מרפסות עם קיר המבנה, קו החיבור בין הקרקע ובין קיר המבנה, פינות וקודקודי המבנה וכמובן סדקים ופגמים שתוקנו בשלבים המוקדמים יותר. במסגרת פרויקט איטום קירות חיצוניים, מבצעת קבוצת עידן סקירה יסודית של כל שטח הפנים של המבנה על מנת לזהות נקודות תורפה נוספות שאולי אינן מהוות נקודות איטום טיפוסיות, אך יכולות להופיע בבניינים שונים. כך למשל, במבנים בהם מותקנים מזגנים רבים על פני קירות החוץ של המבנה, יש לבצע איטום גם סביב צנרת המזגנים בנקודת הכניסה שלהם אל הבית.

לבסוף מבוצע פירוק של הפיגום ומבוצעת סקירה סופית על מנת להבטיח את שביעות רצונו של הלקוח. את התוצאות לא ניתן לבחון בזמן אמת, אלא רק לאחר תחילת עונת הגשמים. יחד עם זאת, לעיתים נהוג לבצע מבחן איטום באמצעות שפיכת מים על קירות החוץ מגג המבנה, על מנת לזהות ליקויים נקודתיים ולתקן אותם.

שילוב איטום קירות חיצוניים עם עבודת שיקום כללית למעטפת החיצונית

ככלל, אם מדובר במבנה ישן, מומלץ לשלב את המהלך של איטום קירות חיצוניים עם פעולות נוספות שמיועדות לשקם את האסתטיקה של המבנה ובכלל זה שיקום בטון וצביעת קירות חיצוניים. הרי בלאו הכי מבוצעת הקמה של פיגומים ובלאו הכי מגיעים העובדים לכל פינות מעטפת המבנה. אם כך, באותה הזדמנות אפשר לבצע עבודות נוספות שגם תאפשרנה איטום יעיל יותר של המבנה וגם תייצרנה תוצאות יותר אסתטיות ועמידות לאורך זמן. אנשי המקצוע של קבוצת עידן ישמחו לבחון את הצרכים שלכם סביב איטום הקירות החיצוניים ולהמליץ על פעולות נוספות שאפשר לשלב בפרויקט על מנת להשיג תוצאה עמידה יותר שתחזיק מעמד לאורך זמן ואף תשביח את ערך הבניין כולו והדירות הממוקמות בו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30