איטום מעטפת בניין

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מעטפת הבניין שלכם היא למעשה השכבה החיצונית ביותר של הבניין, שאמורה להעניק הגנה לחלל הדירות הממוקמות במבנה. מעטפת זו כוללת לא רק את שכבת הצבע החיצוני או את אריחי השיש המשמשים לחיפוי המבנה, אלא גם את קירות השלד החיצוניים. איטום מעטפת בניין הוא מהלך מקיף וכולל שהצורך בו עולה כאשר מעטפת הבניין מאבדת את יכולת האיטום והבידוד הכללית שלה ביותר מנקודה אחת ספציפית. מתי מבצעים מהלך מקיף של איטום מעטפת בניין? כיצד מבוצע האיטום ומה כולל המהלך? מי מבצע את האיטום ואיך נכון לגשת למשימה? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

איטום מעטפת בניין

מה זה איטום מעטפת בניין ומתי מבצעים אותו?

כשאנחנו יושבים בתוך הבית שלנו, זה נראה לנו די טבעי וטריוויאלי שנוכל ליהנות ממקום יבש, שקט ומבודד מכל מה שקורה בחוץ, בין שבחוץ קורנת שמש חזקה על קירות המבנה, בין שיורד גשם, שלג או ברד ובין שישנן רוחות חזקות. את השקט הזה אפשר לייחס למעטפת הבניין שתוכננה ונבנתה במיוחד למטרה זו – בידוד חלל הפנים של המבנה ממרחב החוץ שמקיף אותו. אחרי שאמרנו את זה, ככל שהמבנה עומד על תילו לאורך זמן רב יותר, כך הולכת המעטפת שלו ונשחקת עד כדי מצב בו היא לא מספקת עוד את ההגנה הנדרשת. במצב זה עלולים דיירי המבנה לסבול מחדירה של מים והופעת סימני רטיבות, רמה גבוהה של לחות בתוך חלל הבית, חדירת אוויר קר בחורף או אוויר חם בקיץ, רטיבות בתקרה של הדירות בקומה העליונה והצפות קטנות בין אריחי הריצוף של דירות הקרקע וכן הלאה.

איטום מעטפת בניין

מכלול העבודות באיטום מעטפת

איטום מעטפת בניין הוא למעשה פרויקט איטום מקיף, שכולל בתוכו שורה של עבודות איטום בכל נקודות התורפה דרכן יכול להיפגם הבידוד בין חלל הפנים ובין מרחב החוץ, אך לא רק. אחת הבעיות מהן סובלים מבנים מיושנים הוא פגיעה באיטום של קירות השלד. אבני החיפוי מאבדות מכושר האיטום שלהן, המים חודרים אל תוך האריחים באופן איטי ומדורג, ומהן או ביניהן, חודרים לבסוף גם אל קירות השלד, ישירות דרך הבטון ו/או דרך סדקים וחריצים קטנים שהולכים, מתרבים ומתרחבים ככל שעובר הזמן. או אז יכול להיווצר מצב של איטום לקוי מאוד של הבניין, ברמה שהופכת להיות כבר בלתי נסבלת. במסגרת איטום מעטפת בניין מטופל גם הנושא הזה וכחלק מהפרויקט ייתכן מהלך של החלפת כל אריחי החיפוי החיצוני או חידוש האיטום שלהם או במקרה של מבנים ללא חיפוי חוץ, מבוצעת צביעה חיצונית של קירות החוץ.

מהדברים שתיארנו לעיל, אפשר גם להבין מתי נדרש מהלך של איטום מעטפת בניין. בכל מקרה בו מופיעים סממנים כמו סימני רטיבות, בידוד לקוי, הצפות נקודתיות, רמת לחות גבוהה וכדומה, ובפרישה רחבה לאורך קירות המבנה כולו, סביר להניח שמדובר בבעיית איטום מערכתית שדורשת עבודה מקיפה לאיטום המבנה מחדש. מקרים אלה מתרחשים בעיקר בבניינים ישנים שגילם עולה על 30 שנה, אך יכולים להופיע גם בבניינים חדשים יותר. כמו כן, אל סממנים אלה יכולים להופיע סממנים מובהקים יותר כמו קילופי טיח במעטפת החיצונית של המבנה או בתוך הדירות עצמן, צניחה של אריחי חיפוי, פגמי בטון וסדקים – כל אלה יכולים להעיד על פגיעה של ממש באיטום מעטפת הבניין.

כיצד מבוצע האיטום?

פרויקט איטום מעטפת בניין על ידי קבוצת עידן, מתחיל קודם כל בשלב האבחון. לצורך אבחון המצב הקיים, מבוצעת בדיקה יסודית והיקפית על ידי מהנדס בניין מוסמך בליווי מומחי איטום ושיקום מבנים, המאתרים את כל ליקויי הבנייה שנוצרו עם הזמן ואשר בגינם נוצרה פגיעה רוחבית ביכולת האיטום של מעטפת הבניין. במסגרת זו נבדקת נוכחות של סדקים בשלד המבנה, פגמי בטון וברזל, שכבות ורצועות איטום בין אריחי החיפוי החיצוני, רמת האיטום של אריחי האיטום עצמם, רמת הלחות במרווח שבין אריחי החיפוי ובין קירות השלד וכמובן מצב האיטום בנקודות התורפה כמו גג המבנה, חיבורי חלונות המבנה עם קירות המבנה, קו החיבור בין הבניין ובין האדמה המקיפה אותו, קודקודי ופינות המבנה, פתחים למיניהם כמו פתחי מזגן וצנרת וכן הלאה.

לאחר ביצוע הבדיקה, מופק דו"ח מקיף המפרט את הליקויים שנמצאו ובהתאם לכך מגובשת תכנית מקיפה לביצוע איטום מעטפת בניין. במקרים מסוימים, איטום זה יכול להתבצע תוך התמקדות בנקודות התורפה המרכזיות, ובמקרים אחרים יכול הפרויקט להתפרש על טווח רחב יותר של עבודות כמו החלפת חיפוי החוץ או איטום מחודש שלו. בכל מקרה, אתם כבעלי הנכס רוצים להיות מעורבים לחלוטין בשלב זה ולקבל הסברים מפורטים על כל החלטה שמתקבלת. קבוצת עידן מספקת לכם את כל הייעוץ הנדרש ואת כל המידע הדרוש לכם על מנת לקבל החלטה ממקום של בטחון, אך במקביל גם מזמינה אתכם להביא אל השולחן יועץ חיצוני משלכם שיוכל להבטיח כי כלל ההחלטות המתקבלות עולות בקנה אחד עם האינטרסים הכספיים, האסתטיים והפונקציונליים שלכם כבעלי הנכס.

תוכנית איטום מעטפת בגובה

לאחר גיבוש תכנית האיטום, מתחילה עבודת האיטום בפועל וזו יכולה לכלול שורה ארוכה של מרכיבים, בהתאם לסוג המבנה, המאפיינים שלו והליקויים שנמצאו בו: בניית פיגום תקני, ביצוע הכנה של שטח הפנים של המעטפת, ניקוי המעטפת וסילוק חלקי טיח רופפים, חיזוק אריחי חיפוי חוץ, החלפת חיפוי חוץ, איטום אריחי חוץ (אריחים וחריצים בין אריחים), איטום גג, איטום חלונות, איטום פתחי מזגנים וצנרת, איטום קו החיבור המקיף את הבניין בחיבור בין קיר המבנה ובין הקרקע, במבנים ללא חיפוי חוץ יש לבצע תיקוני בטון וברזל, תיקוני טיח וצביעה חיצונית בצבעים אקריליים מיוחדים. במהלך איטום מעטפת בניין משולבים בדרך כלל מרכיבי עבודה נוספים ובכלל זה סתימת סדקים, עבודות שיקום בטון וברזל וכל מהלך אחר שיכול להשפיע בצורה ישירה או עקיפה על טיב האיטום של המבנה.

מי מבצע איטום מעטפת בניין?

איטום מעטפת בניין הוא פרויקט שמערב בתוכו מספר התמחויות שונות ודורש יכולת עבודה בהיקפים גדולים לרבות עבודה עם פיגומים. חברת קבוצת עידן מספקת שירותי איטום ושיקום למבנים ובכלל זה מבצעת עבודות איטום למעטפת הבניין על כל המרכיבים הנדרשים ובמטרה להחזיר למבנה את האיטום המלא ממנו נהנה ביומו הראשון. קבוצת עידן היא גורם אחראי ראשי וככזה לוקחת החברה על עצמה את כל הנושא של ניהול הפרויקט, גיוס אנשי המקצוע וקבלני המשנה, הזמנה, משלוח ותזמון חומרי הגלם, גיבוש תכנית עבודה ומפרט טכני, קבלת היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ביצוע העבודות השונות בפועל לרבות הקמה ופירוק של פיגומים תקניים ועל פי הצורך גם שילוב של עבודות שיפוץ על פי העדפת בעלי הנכסים בבניין.

קבוצת עידן היא בעלת ניסיון רב בתחום האיטום ושיקום המבנים ומספקת ללקוחותיה את כל מרכיבי הפרויקט משלב הייעוץ והתכנון ועד שלב הגמר ובדיקת תוצאות הפרויקט, כל זאת תוך עמידה מלאה בלוחות הזמנים שנקבעו, בתכנית העבודה שגובשה וכמובן במסגרת התקציב שהוגדרה עבור הפרויקט. עבודות איטום הן עבודות מורכבות שאמורות להעניק מענה מלא עד רמת החריץ הבודד ולשם כך נדרשת חברה רצינית, מקצועית ובעלת ידע וניסיון כדוגמת קבוצת עידן.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30