איזה כלים חשוב שיהיו לקבלן בבניית בית

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

בניית בית היא תהליך מורכב, המחייב השקעת משאבים רבים, במיוחד בשלבי התקנת היסודות ובניית השלד. מדובר בתהליך המחייב ריכוז ואיגום משאבים לצורך הכנת תשתית נאותה. קבלנים המאומנים ומיומנים בבניית בתים יודעים מבעוד מועד איזה ציוד יידרש להם. בין מי שהציוד הנדרש בבעלותם ובין מי שהם שוכרים אותו לצורך ביצוע העבודה- ברור שהיכולת לשנע ולנייד אותו היא תנאי הכרחי לעצם השימוש בו וליעילותו.

ציוד כבד והצורך בשינועו

על מנת לספק את הכלים הנדרשים, להנגיש ולזמן אותם למקום ביצוע העבודות יש צורך בכלים ובציוד רבים ובהם: משאבות בטון, משאבות חול, מערבלי בטון, נפות ומגרסות ניידות, עמודי תאורה, גנרטורים (גנרטור חיוני ביותר במיוחד כאשר חלק מהעבודה מתבצע בשעות החשכה), מדחסי אוויר, מכונות קידוח, משאית מנוף, ציוד לתעשיית הבטון ועוד. כפי שאתם רואים וקוראים, מדובר בציוד כבד ורב, אשר על הקבלן לדאוג ולוודא כי הוא יתוחזק היטב, כדי להבטיח את כשירותו. מדובר גם בציוד המחייב שמירה קפדנית על אמצעי הזהירות בו במתחמי הבנייה.

freepik

כלים שלובים

ככל שלקבלן יש כלים רבים יותר, כך הוא פחות תלוי במקור אספקתם.  ברור כי שיקולי עלות- תועלת מנחים קבלנים ומסייעים להם להחליט, האם עדיף להם לקנות את הציוד הנדרש או להשכירו. שיקולים רלוונטיים לקבלת ההחלטה הם היקפי הבנייה, מספר הפרוייקטים – גודלם ומורכבותם- תדירות השימוש בציוד ועוד. יש קבלנים אשר משלבים בין כלים בבעלותם ובין כלים שהם שוכרים אותם, אם בשל הקושי הטכני ואם בשל עלותם הגבוהה.

מי מאתנו שעוברים על יד אתרי בנייה יכולים לראות את הציוד הרב ולשמוע אותו בעבודתו. בשלב יציקת הבטון ניתן להבחין במערבלי בטון, במנופים גבוהים, בתשתיות עץ וברזל ועוד.

חשיבות תווי איכות ובטיחות

קבלנים אשר עיקר השימוש שלהם בכלים ובציוד כבד נעשה באתרי בנייה הממוקמים במקומות שהנגישות אליהם קשה, ודאי יידרשו לציוד איכותי ובטיחותי. ציוד כזה מתבקש שלא לומר הכרחי לרכוש או לשכור אותו מחברה מקצועית המספקת ציוד זה, חברה העומדת בכל תווי התקן המחייבים והמחמירים ביותר. לצערנו ולדאבוננו, בשנים האחרונות אנחנו עדים לריבוי של נפגעים מתאונות עבודה של פועלים באתרי בנייה שונים. אי עמידה בתקני האיכות והבטיחות היא סיבה מרכזית, שאליה נוספות התרשלות, רצון לחסוך כסף ו/או תקנים ועוד.

כאשר בונים בית, לא ניתן להתפשר על היבטים קריטיים לבנייה ובהם- תקינות וכשירות הציוד והכלים המשמשים לעבודה. חובת הקבלנים ואחריותם לוודא כי הכלים שהם משתמשים בהם לצורך בנייה יהיו, אכן, איכותיים ובטיחותיים ולא יסכנו, חלילה, את המפעילים אותם.

בשורה התחתונה: סביר להניח כי כל קבלן יודע מבעוד מועד לאיזה כלים יידרש לצורך בניית הבית ולכן הוא מתארגן ונערך לתחילת העבודה בידיעה ברורה כי חשוב שכל הכלים יימצאו ברשותו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30