רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

קירות החוץ של בניין משותף יכולים לשנות מאוד את המראה שלהם בגלל שורה של גורמים כמו ערפיח מהרחוב, אבק, בוץ, דהיית צבעים מקרינת השמש וכדומה. יחד עם זאת, אחד האלמנטים שגורמים לפגיעה אסתטית משמעותית בקירות חוץ הוא אלמנט הלחות והמים. ישנם בניינים שאפשר לזהות ממש כתמי לחות הפרושים על שטחים נרחבים מקירות החוץ שלהם. על אף הפגיעה האסתטית החמורה, לפחות כאן יש לנו אינדיקציה שמספרת לנו על רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף בו אנו גרים. במרבית המקרים, רטיבות זו מתחילה לאכל את קירות הבטון של המבנה, מבלי שהיא מראה סימנים כלפי חוץ, ולעיתים מראה סימנים דווקא כלפי פנים עם קילופי טיח וסימני רטיבות שמופיעים בכל הדירות לכל אורך הבניין. מה עושים במקרה כזה ומי עושה? על כך מסבירים לכם המומחים של קבוצת עידן, המתמחה בכל סוגי הפרויקטים של מעטפת חוץ של מבנים פרטיים ובניינים משותפים.

כיצד נגרמת רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף?

רטיבות בקירות חוץ מתרחשת כמובן בגין חדירה של מים ולחות אל תוך מעטפת החוץ של המבנה. המדובר בלחות הקיימת בכל עת באוויר וכמובן במי גשמים שבאים במגע עם קירות החוץ של המבנה, בעונת החורף. רטיבות זו יכולה לבוא לידי ביטוי במספר צורות. כך למשל, במבנים בעלי חיפוי שיש חיצוני, יכולים להתהוות סימני רטיבות על חיפוי החוץ, מבלי שהרטיבות חודרת אותם אל עבר קירות השלד. במקרה כזה, נדע שהחיפוי עצמו לא עבר טיפול של איטום באמצעות דבק שיש ולכן המים חודרים אל תוך אריחי החיפוי וגורמים להופעת כתמים ולהחלשת החוזק המבני של האריחים. במצב כזה ישנה סכנה של התנתקות אריחים וצניחתם מטה. רטיבות זו יכולה גם לעבור את האריחים ולחדור אל קירות השלד של המבנה. במקרה כזה נוכל לזהות הופעה של סדקים וכמובן הופעת סימני רטיבות בתוך הבתים עצמם.

במבנים בהם אין חיפוי חוץ, רטיבות יכולה לבוא לידי ביטוי בצורת קילופי צבע וטיח על פני מעטפת הבניין, הופעה של חורי בטון, ברזל חשוף וחלוד, הופעת סדקים, הופעת כתמי רטיבות וכמובן הופעת רטיבות גם בתוך הבתים עצמם. רטיבות זו פוגעת מאוד ברמת האיטום של הבניין, פוגעת באיכות החיים של הדיירים בו ולאורך זמן גם מחלישה את החוזק המבני של המבנה ולכן מחייבת טיפול מיידי.

כיצד מטפלים ברטיבות של קירות חיצוניים?

רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף מחייבת כאמור טיפול מיידי וטיפול כזה יכול לכלול מספר פעולות בהתאם לגורם שבגינו הופיעה הרטיבות. במקרים רבים יש צורך להחליף את החיפוי כולו, או לבצע ניקוי של האריחים, חיזוק ועיגון שלהם אל המבנה ולאחר מכן איטום שלהם באמצעות חומרים מיוחדים. בהיעדר חיפוי חוץ, יש לבצע עבודות שיקום בטון וברזל, לסתום סדקים וחורי בטון, לבצע תיקוני טיח ואולי לחדש את הטיח כולו, ולבסוף לבצע צביעה יסודית של המבנה באמצעות צבע אקרילי ייעודי ועמיד. על כך יש להוסיף גם עבודות איטום שכוללות איטום של חיבור אדן הגג אם קירות המבנה, איטום חיבור המבנה עם הקרקע, איטום חיבורי החלונות עם קירות המבנה ואיטום של כל נקודה כזאת דרכה יכולים מים לחלחל פנימה אל תוך קירות השלד של המבנה.

פעולות אלה מבוצעות כמובן על גבי המעטפת החיצונית של המבנה ולכן מחייבות הקמה של פיגום שיאפשר גישה לכל חלקי המבנה. העבודה עם פיגום הופכת את הפרויקט למורכב יותר וגם ליקר יותר, ולכן דורשת רמה גבוהה יותר של התמחות, נוכחות של אנשי מקצוע מתחום הנדסת הבניין ובניית הפיגומים וכן הלאה. טיפול במקרה של רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף, הוא לא פרויקט שיכול להתבצע על ידי איש שיפוצים כלליים, צבע סטנדרטי או אינסטלטור. לשם כך נדרשת חברה מקצועית ומנוסה כדוגמת קבוצת עידן, המתמחה בכל סוגי העבודות על מעטפת החוץ של בתים ובניינים משותפים. קבוצת עידן היא בעלת ניסיון בביצוע שלל פרויקטים בתחום מעטפת החוץ, ובכלל זה טיפול במקרים של רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף, החל מהקומה הראשונה ועד הקומה העשירית, העשרים ואף יותר מכך. החברה מבצעת עבודות תיקון ושיקום לחיפוי, לקירות החוץ, טיח, צבע, איטום וכל פעולה אחרת הנדרשת על מנת להחזיר למבנה את רמת האיטום הנדרשת לו ולסלק את הרטיבות.

קראו עוד בנושא:

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30