קניית דירה מקבלן בניה -בליווי עו"ד

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מוכרים או קונים דירה מקבלן בניין ? אל תשכחו עו"ד!

בעידן בו האינטרנט מציע נגישות למאגרי מידע עצומים, רבות הסיטואציות בהן אנשים בוחרים לוותר על שירות מקצועי לטובת חוכמת ההמונים. הפורומים והרשתות החברתיות מלאים בשאלות והתייעצויות, החל מתחומי הרפואה, תחומי הבניה והשיפוצים החינוך והמשפט. אין פסול כמובן לגלות עניין, להתרשם, ללמוד ואפילו להתנסות ברעיונות ודעות בתחומים שונים – אלא שחשוב לגלות אחריות במצבים החשובים בחיים ולא להחליף את המידע והליווי המקצועי בחכמת ההמונים.

מכירה או קניה של נכס נדל"ן  מחברת בניה בעבור מרבית האנשים מהווה את העסקה הגדולה ביותר שיעשו בחייהם. לעסקה עשויה להיות השפעה ארוכת טווח, הן בהיבט בחירת מסלול המשכנתא והן בהיבט ההסכמות השונות הבאות לידי ביטוי בחוזה העסקה. תחום המקרקעין הוא תחום מורכב הכולל בתוכו אלמנטים וסעיפים רבים, הן ברמת החקיקה והן ברמת הסיכונים הקיימים בניהול עסקאות בהיקף כספי גדול במיוחד ללא כלים מקצועיים מכיון ולחברת הבניה כל הכלים הנדרשים לצורך ביצוע חוזה מול הקבלן ..

ליווי משפטי של עורך דין כדאי לקחת כבר משלב ניהול המשא ומתן, וזאת במטרה להבטיח את תנאי העסקה הטובים ביותר שניתן. חשוב לבחור בעורך דין ותיק העוסק בחוזי מכר ומקרקעין ומביא ניסיון רב ומוכח בתחום ולא להסתפק בתואר עורך דין מבלי לבחון את תחום העיסוק והניסיון. מאות תלונות רשלנות מוגשות מדי שנה ללשכת עורכי הדין, כנגד עורכי דין מוסמכים וראויים שלא התנהלנו נכונה מול חברות הבניה , שטיפלו באופן בלתי מקצועי בחוזי מכר בתחום המקרקעין, מבלי לתת את הדעת על הנזק שיכול להיגרם – ואף בא לידי ביטוי בסכומי כסף גבוהים במיוחד.

הסוגיות הבוערות המרכזיות בעסקה מול חברת בניה

בעסקאות מקרקעין לא רק מחיר הדירה  הנבנת על ידי חברת הבניה יעמוד למשא ומתן אלא גם אלמנטים נוספים בעלי ערך כלכלי ומשמעותי – הנה המרכזיות שבהן:

  1. צווים והגבלות: צו הריסה, הערת אזהרה ומגבלות נוספות עשויים להירשם לחובתו של נכס נדל"ן, ובאחריות עורך הדין המטפל בעסקה לבדוק ולמצוא כל מגבלה שכזו ולטפל בה מבעוד מועד, על מנת שלא תהווה גורם מפריע לקיום העסקה.
  1. היבטים תכנוניים וחזות עירונית: בין הדברים הנדרשים לבדיקה הם תכנונים לבניה נוספת באזור, קבלן בניה  הריסה או כל שינוי שעשוי להשפיע על איכות החיים בנכס שבנתה חברת הבניה.
  1. מועד הפינוי: במידה ולא מדובר בדירה העומדת ריקה, למועד הפינוי ישנה משמעות כלכלית שאינה מבוטלת. חברת הבניה במקרה של רכישת הדירה יש לחתור למועד פינוי מוקדם ככל הניתן במטרה לחסוך בעלויות שכירות או פתרונות דיור אחרים (במקרה של מכירת דירה במקביל לרכישה יש להתאים את מועדי הפינוי בין שתי הדירות על מנת לא ליצור תקופת מעבר ללא פתרון מגורים). במקרה של מכירה – עזיבת הדירה צריכה להתאים לכניסה אל הנכס החדש, ובמידה ומדובר בכניסה אל נכס בשכירות, ניתן לחסוך אלפים רבים של שקלים בסעיף זה בלבד.
  1. מצב הדירה שבנתה  חברת הבניה: ברכישה של דירה מיד שנייה למצב הדירה ישנה השפעה הן על המחיר והן על התנהלות העסקה כולה. במקרה והדירה המוצעת בעלת ליקויים בולטים לעין או מפגעים יקרים לטיפול, ניתן בהחלט להתנות בחוזה את הטיפול באלה בטרם העברת המפתחות מן המוכר אל הקונה. לחילופין, ניתן להעריך את עלות התיקונים ולגלם אותם בחוזה.
  2. עלויות נלוות מלבד התשלום לחברת הבניה: ייעוץ משפטי, עריכת חוזה, שירותי תיווך ואגרות עשויים להוות פלח משמעותי לצד עלות העסקה. עו"ד ותיק ומנוסה ידע לכוון, לייעץ ולהוביל לתכנון פיננסי שייקח בחשבון את כל הללו על הצד הטוב ביותר שניתן.

שימוש בשירותיו של עורך דין מנהלי מול דייר סרבן בפרויקט שיפוץ בניין משותף

המשפט המנהלי שייך לתחום המשפט הציבורי, ובעיקרון הוא מהווה את דיני המינהל הציבורי. כללי המשפט המנהלי מסדירים אם כן  את המבנה ואת היחסים הפנימיים של המנהל הציבורי. אולם בעוד שבעבר התמקד המשפט המנהלי במערכת היחסים שבין המדינה לאזרח, כיום חלק הארי שלו עוסק בהסדרת פעילותם של עסקים ושל תאגידים פרטיים, במסגרת תהליך הרגולציה. אז כיצד מתקשר המשפט המנהלי לנושא של שיפוץ בניין משותף. הנה הסבר קצר כיצד שימוש בשירותיו של עורך דין מנהלי מול דייר סרבן בפרוייקט שיפוץ בניין משותף יכול לעבוד.

ההבדל שבין שיפוץ לשיפור

ועד הבית שלכם מטפל בעניינים הקשורים לרכוש המשותף או לבית בכללותו, ולעיתים ישנן החלטות שיש צורך לקבל עליהן את החלטת הדיירים. דוגמאות קלאסיות לכך הן התקנת מעלית, שיפוץ גינה, החלפת מנקה, החלפת תיבות דואר, שינוי סדרי חניות וכדומה. בקיצור, משימות אלה העלולות לעלות סכום די נכבד. במקרים בהם ועד הבית מעוניין לערוך שיפוץ בבית המשותף, אשר חורג מהתקציב הרגיל ולא, איננו מדברים על צביעת חדר המדרגות או עבודות גינון כלשהן, הרי שדרושה לכך הסכמה מצד הדיירים ובעלי הדירות. ובאמת לא פעם אנו רואים כי  שיפוץ בית משותף עלול להתדרדר עד כדי מחלוקות של ממש בין הדיירים בבניין.

כאן בא לעזרתנו חוק המקרקעין הקובע כי בעל דירה מחויב לשאת בהוצאות משותפות אשר דרושות ל"החזקה תקינה של הרכוש המשותף". לצורך העניין החזקה תקינה מבחינת החוק מוגדרת כ"הבאת הרכוש למצב בו הוא היה בעת הבנייה". דהיינו, נשאלת השאלה האם הוועד מבקש לעשות בבניין "שיפוץ" או "שיפור". כי אם לא היתה שם מעלית בעת שנבנה הבניין ועכשיו רוצים להוסיף אותה אז מדובר בשיפור, וכך גם לגבי אינטרקום. אולם שימוש בשירותיו של עורך דין מנהלי מול דייר סרבן בפרוייקט שיפוץ בניין משותף יכול לסייע מאחר והחוק אינו כה פשוט כמו שנדמה לנו.

אחד הנושאים החמים ביותר בתחום הנדל"ן בישראל בשנים האחרונות, הוא כל הנושא של קרקעות חקלאיות. מדובר על נושא מאוד רחב שזוכה לחשיפה גדולה בתקשורת ובכלל, בזכות העובדה שיותר ויותר קרקעות הופכות ומופשרות בשנים האחרונות, ומועברות לידיים פרטיות לצורכי בנייה, בין אם זה לצורכי מגורים או לצרכים אחרים.

בניית בית פרטי על קרקע חקלאית

מן הסתם, חלק גדול מאותן קרקעות למכירה מוצעות ללקוחות פרטיים אשר משתמשים בהן לצורך בניית בית מגורים, בית פרטי. זוגות ומשפחות רוכשים קרקע חקלאית שהופשרה, מתוך כוונה לבנות עליה את בית החלומות שלהם. מאחר ובערים כבר אין הרבה מגרשים אז גם אין הרבה אפשרויות בנייה (אלא אם רוכשים שטח של מבנה ישן, הורסים אותו ובונים עליו בית חדש), ומאחר ויש לא מעט קרקעות חקלאיות שניתן להפשיר, אז זוגות רבים בוחרים לפנות אל אופציה זו.

מה זו קרקע חקלאית

לפני שנסביר כיצד בוחרים מתוך קטלוג של קרקעות למכירה את הקרקע אותה נרכוש ועליה נבנה את בית החלומות שלנו, חשוב להסביר בקצרה, מה זו בכלל קרקע חקלאית ומה הכוונה שהיא עוברת הפשרה.

במקור, רוב הקרקעות בתחומי מדינת ישראל השתייכו לרשויות המדינה. מסיבות היסטוריות שונות זה נשאר כך במשך עשרות שנים. חלק גדול מהקרקעות היו מיועדות לחקלאות ולא לבנייה. מאחר והיה מחסור בקרקעות והיה צורך לייצר שטחי בנייה חדשים, המדינה החליטה להפשיר קרקעות שהיו מיועדות לצרכים חקלאיים ולאפשר לבנות עליהן. כך הופשרו קרקעות במושבים, קיבוצים, וכן סמוך לישובים שונים. הקרקעות שווקו למכירה לצורך בנייה, בין אם מדובר בבנייה למגורים או למסחר.

כיצד בוחרים קרקע לבנייה

בניית בית פרטי הוא עניין שונה מאשר רכישת דירה במקום מסוים. לא רק בהנחה שאנחנו בונים פה מבנה משלנו, לא רק בגלל שאנחנו רוצים לספק לעצמנו את כל הצרכים שלנו בתנאים הטובים ביותר שיכולים לעמוד לרשותנו, אלא מעבר לכך, אנחנו צריכים להכיר את הקרקע עליה אנחנו מתכננים לבנות את המבנה שלנו, בשביל לוודא במאה אחוד שהיא אכן מתאימה לשם כך.

אנחנו צריכים לקחת בחשבון, אם אנחנו נבחר קרקע לא מתאימה, זה יכול להשפיע על המבנה בפרט ועל חיינו בכלל. זה אומר שאנחנו צריכים להכיר את תנאי הקרקע, את מצבה מבחינה משפטית, וכן אנחנו צריכים להכיר את התנאים באזור בשביל שנוכל להשתמש בקרקע בצורה נכונה.

עוד נקודה שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, זה את אופי התכנון של בניית המבנה על הקרקע, על פי גודל השטח שעומד לרשותנו, ועל פי תוכנית הבנייה שאנחנו רוצים להוציא לפועל. רצוי מאוד להשאיר פתח לשינויים עתידיים, אם נרצה לבצע שיפור כזה או אחר במבנה וכן בסביבתו.

קשה להתעלם מהידיעות, המציפות אותנו לאחרונה, על תאונות עבודה באתרי בנייה. תאונות שבחלקן הסתיימו בפגיעות קלות ובחלקן, לצערנו, במותם של העובדים במקום. בטיחות בעבודה היא איננה עניין של מה בכך והיא מצריכה התייחסות לפרמטרים רבים על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים. הדבר חשוב במיוחד באתרי בנייה גדולים, שבהם לוקחים חלק מספר גדול מאד של עובדים הנעזרים בציוד ממוכן או עובדים בגבהים.

לשיים את החוק ואת נהלי הבטיחות

כל קבלן בניין יודע עד כמה בטיחות בבנייה, לרבות בטיחות בגובה, היא חשובה. יחד עם זאת, לא כל קבלן אכן מיישם את הנהלים הנדרשים ופועל למען בטיחותם של העובדים. על מנת להבטיח זאת, נדרש בכל מקום ממונה בטיחות, האחראי על יישום הנהלים והחוקים הרלוונטיים ויצירת מרחב בטוח, המותאם לעובדים ולעבודה שאותה הם מבצעים.

להתמודד נכון עם האתגר

שיפוץ בניין או שיפוץ דירות ואף שיפוץ משרדים עשוי להיות אתגר לא פשוט. בין אם מדובר במבנה בין כמה קומות או מבנה צמוד קרקע, מעורבים בכך שלבים מסובכים, ציוד כבד וחומרים מסוכנים. דאגה לעובדים והקפדה על שימוש בציוד ובבגדים המגנים עליהם היא הדרך הנכונה להימנע מטעויות ומתאונות לא רצויות והפתרון לכל אתר בנייה. כאשר מתכננים זאת ופועלים למען יצירת אתר בנייה בטוח, חשוב לקחת בחשבון את כל האזורים המיועדים לבנייה (היכן שיקום המבנה החדש או היכן שנמצא המבנה המשופץ), את דרכי המעבר אליו ואת דרכי הגישה, את שטחי האחסון שבו או סביבו (קבועים או זמניים), את הגידור של המקום, את השילוט המגדיר נתונים חשובים עבור העוברים והשבים ולא רק עבור העובדים וכן מרכיבים נוספים הקשורים לתכנונו הפיזי של האתר.

לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הנדרשים

זה יכול להיות פרויקט תמ"א 38, למשל, שבמהלכו ממשיכים להתגורר במבנה דיירי הבניין, או אפילו תוספות בניה לבית צמוד קרקע. כך או כך, הסובבים והעובדים במקום חשופים ללא מעט סכנות שחשוב מאד להימנע מהן. התנהלות נכונה מתחילה בהיערכות מוקדמת. לפני יציאתו לפועל של פרויקט הבנייה או השיפוץ, חשוב מאד לקחת בחשבון את התנאים בשטח ואת סוג העבודה שאותה צפויים לבצע. יש להתייחס גם למספר העובדים וגם האם ישנם דיירים, הממשיכים להתגורר במקום (כמו פרויקט תמ"א 38 או פרויקטים של שיפוץ מבנים קיימים).

תאונות העבודה המרובות ואי ההבנה של כללי הבטיחות הביאו לכך שיש צורך בכללי תקנות בטיחות חדשים לשנת 2018. לכן בהתאם לתקנות הבטיחות שקבעה המדינה ומשרד הבינוי והשיכון יש לעבוד בהתאם לכללים והנהלים באתרי הבניה.

מהם כללי הבטיחות החדשים לשנת 2018?

כללי הבטיחות החדשים לשנת 2018 כוללים עבודה באתרי הבנייה השונים בהתאם להוראות ונהלי הביטחון שקבעה המדינה ומשרד השיכון והבינוי, וזאת על מנת לא לסכן את חיי העובדים אשר עובדים בעבודות אלו. בטרם תחילת העבודה על מנהל העבודה למסור למפקח העבודה האזורי את הפרטים הרלוונטיים הקשורים לעובד ולעבודתו. פרטים אלה כוללים את הכשרתו של העבודה, ניסיונו בתחום הבנייה ועוד. כמו כן, על העובד אשר יוצא לעבודות בטח חובה לעבור הדרכות מתאימות בתחום עבודתו שעליו לעבור כולל מבחן עיוני ומבחן מעשי בשטח על מנת שיוכל לעבוד בעבודתו וכן עליו להיות עם ציוד מתאים לעבודה אותה הוא מבצע בשטח. עובדים אשר עובדים בעבודות גובה חייבים לעבור הדרכה באמצעות מדריך מוסך בטרם תחילת העבודה, ולאחר שסיימו את ההדרכה בהצלחה עליהם לעבור מבחן עיוני ומעשי בטרם קבלת האישור לעבודה בגובה. האישור שניתן לעובד הוא לשנתיים בלבד ולאחר מכן עליו לחדשו שוב באמצעות הדרכה לבטיחות באתרי בנייה. כמו כן, על מנהל העבודה לספק ציוד מתאים לעובד בין אם זה סולמות גובה, מיגון שכולל קסדה לראש ובגדים מתאימים ועוד.

האם כל עובד נדרש לעבור הדרכת בטיחות באתרי בנייה?

כל עובד אשר עובד בעבודות השטח בין אם זה עבודות בגובה או בכל תחום אחר חייב לעבור הדרכות בטיחות, על מנת לשמור על חייו במהלך העבודה מפני תאונות, וכן על מנת שהנהלים והכללים יהיו מובני לו בעת העבודה והוא יעבוד בהתאם להם. במידה ומנהל העבודה אינו מספק את הציוד המתאים לעובד בטרם העבודה בשטח הוא עלול להיקנס ולהיענש בהתאם לחוק.

למה חשוב לשמור על כללי בטיחות באתרי בנייה?

שמירה על כללי בטיחות באתרי בנייה חשובה עד מאוד גם לחיי העובד וגם למנהל האישי של העובד. באמצעות כללי בטיחות באתרי בנייה ניתן לשמור על חיי אדם ממקרים של פציעות או מוות של עובדים. רוב תאונות העבודה אשר קורות בשטח העבודה קורות בגלל חוסר ידע או אי עבודה בהתאם להוראות הבטיחות של משרד השיכון והבינוי והמדינה. על מנת למנוע מקרי מוות ופציעות מיותרות יש צורך בהדרכות רענון ועמידה במבחנים עיונים ומבחני שטח על מנת להכין טוב את העובד לעבודה עצמה בשטח.

האם עבודה באמצעות כללי בטיחות באתרי בנייה תשמור על חיי העובדים?

באמצעות כללי בטיחות באתרי בנייה של קבלן בניה  ניתן להפחית את מקרי תאונות העבודה ואף למנוע מקרי מוות של עובדים. כאשר עובד יודע את כללי ונהלי העבודה והבטיחות והוא פועל על פיהם במהלך עבודתו בשטח הוא שומר על חייו ומבצע את עבודתו בצורה בטיחותית ביותר תוך כדי מניעת תאונות בשטח. כמו כן, ציוד המיגון מגן עליו בצורה הטובה ביותר בעת עבדותו, ועל כן עליו לדעת כיצד להשתמש בציוד זה על מנת לעבוד נכון ובטיחותי.

יש לדאוג לבטיחותם של המבקרים באתר ועוברי האורח

בנוסף לבטיחות העובדים כמובן שיש לדאוג לבטיחותם של הדיירים והמבקרים באתר הבנייה. לכן צריך לחייב את המבקר באתר הבנייה להגיע עם נעלי עבודה ולספק לו קסדה ואפוד מגן. בנוסף יש להעמיד שלטי בטיחות ואזהרה באתר הבניה כגון שלט "סכנה כאן בונים" או "הכניסה לאתר אסורה".

 

כל חברה קבלנית אחראית לדאוג לכך וחובתה להבטיח את בטיחות העובדים מטעמה. אם לא עושה כן, הרי שעוברת על החוק ומעמידה את העובדים כולם בפני סכנות של ממש ואף איבוד חיים.

פינוי בינוי קבלן

לכן, חשוב שאנחנו נקדיש זמן ומחשבה לתכנון המבנה, אך מעבר לכך גם לקרקע שאנחנו רוצים לקנות.

התחדשות עירונית

 ניצול הפוטנציאל הגלובאלי על ידי שיפוץ הנכס עם קבלן בניין

שוק הנדל"ן מראה יציבות ומהווה קרקע בטוחה להשקעה לאורך שנים ארוכות, כאשר גם תנודות הקיימות בו אינן מהוות כל איום על המשקיעים – הסיבה לכך טמונה בחוק הבסיסי ביותר בכלכלה הלא הוא ביקוש והיצע. בעוד שאוכלוסיית העולם כולו והצורך בנכסי נדל"ן הולך וגובר, כמות הקרקעות עליהן ניתן לבנות נכסים כאלו בעינה עומדת.

בניגוד להשקעות בניירות ערך הנחשבות למסוכנות והשקעות בנקאיות אשר מניבות רווחיות נמוכה במיוחד, השקעה בנדל"ן מצריכה סבלנות, מחקר וידע ותזמון מתאים הן ברכישה והן במכירת הנכס. זיהוי פוטנציאל עתידי של מקום זה שם המשחק, תוך ניתוח פרמטרים של איכות החינוך, פיתוח עסקי ותעסוקתי, תשתיות, נגישות, תיירות ועוד. לצורך העניין עיר פריפריה חסרת נגישות למרכז תזכה להעלאה של ערך נכסי הנדל"ן שלה כבר עם ההצהרה על תכנון מסילת רכבת למקום, נתיב נוסף של כביש חוצה ישראל או תכנון הקמה של אוניברסיטה. מאלה ניתן להבין שהשקעות בכלל והשקעות בנדל"ן בפרט אינם בהכרח עניין כלכלי כי אם עניין חברתי וסוציולוגי.

השקעה בנדל"ן יכולה להניב רווחים בשני ערוצים:

השכרת הנכס לכיסוי ההשקעה ולצורכי רווחיות – השכרת הנכס  לאחר שיפוץ מקיף יכולה להתבצע באופן ישיר או באמצעות חברת ניהול נכסים, ומבטיחה הכנסה לבעליו הכנסה קבועה בזמן שבין הקניה למכירה, במידה וזו מיועדת להתקיים.

מכירת הנכס במחיר גבוה ממחיר הרכישה -בדרך כלל לאחר שיפוץ כללי לא מסיבי לנכס בין אם על סמך פעולות השבחה ובין אם באמצעות ניהול תזמון וזיהוי הזדמנויות בשוק הנדל"ן.

השקעה מעבר לים בליוווי קבלן

למרות ההיכרות עם התועלות הרבות שבשוק הנדל"ן וההשקעה בו, משקיעים ישראלים רבים מגבילים את עצמם להשקעות בתחום הלוקאלי ובמדינת ישראל בלבד, וחוששים להרחיב את היריעה ולבחון הזדמנויות להשקעה מעבר לים. דווקא מדינות הים התיכון הקרובות לישראל מציעות מספר הזדמנויות להשקעה, אשר באמצעות בחינה נכונה והיכרות עם הפוטנציאל המקומי, עשויות לספק אחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר מן הנדל"ן המקומי היקר בשל עלויות הבניה היקרות לקבלני הבניין בישראל.

החשש מפני השקעה במדינה זרה הוא טבעי ובכל מקרה לא נכון להיכנס להרפתקה מסוג זה ללא מחקר מעמיק הנוגע לחוקי המיסוי המקומיים, וחסר היכרות עם הקבלנים הבונים במדינה הזרה שלא כמו ההיכרות עם קבלן בניין הישראלי  בחינת אזור ההשקעה על פי פרמטרים של תעסוקה, מסחר ותיירות והיכרות מעמיקה עם הצרכים המקומיים. על מנת לזכות בכל הללו ניתן לצאת למסע למידה, לרכוש קורסים יקרים ואף לטוס מספר פעמים למקומות המיועדים בכדי לבחון את הנכסים ולהיוועץ באנשי המקצוע המקומיים. דרך קלה יותר היא לשכור את שירותיה של חברה ישראלית העוסקת בבניה  ובהשקעות נדל"ן בינלאומיות ולשאוב מן הניסיון והידע שהיא מספקת, לצד הליווי המקצועי .

בין המדינות המציעות השקעת נדל"ן בעלת פוטנציאל רווחיות גבוה מובילה יוון, אשר מחירי הנכסים בה עדיין מושפעים מן המשבר הכלכלי שחוותה, אולם סימני ההתאוששות כבר נמצאים לאורך זמן. נכסים בעלות נמוכה באזורי תיירות בולטים ובשכונות מגורים ומסחר מושכים אליהם את המשקיעים אשר זוכים לתשואות גבוהות בזמן קצר – כאן למשל תוכלו למצוא דירות למכירה ולהשקעה ביוון.

רכישת דירה מקבלן הפכה לאחת משיטות הדיור הפופולאריות והשכיחות במדינת ישראל בעוד שכיום קבלנים וחברות בנייה עוסקים בפרויקטים מסוגים שונים, כמו בניית בתים פרטיים, בניית בנייני מגורים, ביצוע ויישום פרויקטים מסוג תמ"א 38 והתחדשות עירונית, בניית דירות במחיר למשתכן, שיפוץ דירה ועוד.

אם אתם רוצים לרכוש דירה מקבלן, חשוב שתדעו כי מלבד בחירת פרויקט הדירות מיזמים או קבלנים העוסקים בתחום והמתנה לקבלת המפתח, ישנם כמה וכמה דגשים שחשוב שתשימו אליהם לב בעת הרכישה, ובכך תוכלו לרכוש דירה בראש שקט. אז מהם אותם דגשים? הכל בהמשך!

כך תוכלו לרכוש דירה בראש שקט

כדי לרכוש דירה ולהיות שקטים, כמו גם כדי להבטיח כי תקבלו את דירה בטוחה ותקינה בזמן שנקבע – חשוב לשים את הדגש על פעולות שונות ודגשים חשובים בזמן הבנייה:

בחירת חברה קבלנית טובה ומומלצת – בראשית כפי שהזכרנו, חשוב לבחור חברה קבלנית מומלצת. שימו לב כי אתם בוחרים לבניית הדירה שלכם קבלן רשום בפנקס הקבלנים: מה שמעיד על כך שהוא קבלן מנוסה בתחום, כמו גם שיש לבחור חברת בנייה מסודרת שיכולה להעניק לכם את כלל שירותי הבנייה וההתקנות במקום אחד או לחלופין לספק את כל השירותים הדרושים להשלמת העבודה על ידי העסקת קבלני משנה מעולים.

עבדו בשיטת התשלום בשלבים – במידה ואתם בוחרים לבנות את הבית שלכם באופן עצמאי, חשוב תמיד לעבוד עם חברה קבלנית מסודרת שתבנה את ביתכם תוך תשלום לקבלן בשיטת השלבים. שיטת השלבים נועדה על מנת לבקר ולנטר את תהליך העבודה ולוודא כי הבניה נעשית בשלמותה. תשלומים בשלבים נעשים מול הקבלן בזמן שכל תשלום ניתן על פי ביצועים ותהליך העבודה שהושלם. בכך לא תמצאו את עצמכם עם בית או דירה שתהליך הבנייה בהם לא הסתיים.

וודאו כי לקבלן ביטוח אחריות מקצועית – שימו לב כי לקבלן ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח זה יכסה את העלויות במידה ותאלצו להגיש נגד הקבלן תביעה אודות התרשלות בבניית הדירה שלכם, טעויות או נזקים שנגרמו בעת תהליכי בנייה. אחריות מסוג זה תגן  עליכם וגם תאפשר לקבלן לפצות אתכם במקרים של נזקים, עיכוב בעבודות, מפגעים שנגרמו עקב בנייה או טעויות שתצטרכו לשלם עליהן מכיסכם. לשם כך חשוב לא להתבייש ולשאול את הקבלן האם יש לו פוליסת ביטוח מתאימה שידועה בשמה: ביטוח אחריות מקצועית.

בצעו בדק בית לדירה מקבלן – חשוב לבצע בדק בית לדירה על ידי חברות מקצועיות העסוקות בתחום. בדק בית נעשה על ידי אנשי מקצוע המומחים בתחום כמו מהנדסים או קונסטרקטורים אשר מגיעים ובודקים את כלל האלמנטים בדירה כמו תשתיות, איטום, יציבות קירות ועמודים תומכים, הם בודקים את בטיחות המבנה, את היציאות הכניסות ואת סך העבודה שביצע קבלן בניה . לאחר בדיקות ינפקו המומחים דוח שמפרט ליקויים בדירה בזמן שבמידה וישנם כאלה יציעו החברות המקצועיות פתרונות לתיקון ובנייה יעילה ובטוחה יותר.

לסיכום, כדי להיות בראש שקט בכל הנוגע לדירה החדשה שלכם – חשוב לעקוב לנטר ולפנות למומחים על מנת לקבל את כלל השירותים ליצירת מבנה חזק ובטוח למגורים.

פינוי בינוי

שילוב קבלן בניין בהשקעות נדלן

לעבור דירה או לשפץ? אולי תופתעו מהתשובה

בזמן שמחירי הדירות לא מפסיק לעלות ואתם מרגישים שאתם חייבים איזה שינוי מרענן באיכות החיים שלכם עולות לא מעט שאלות, והשאלה המרכזית שבהם האם לעשות את השיפוץ הכללי שתמיד חלמתם או לעזוב הכל ולעבור לבית אחר, לפני שמחליטים חשוב לקחת בחשבון את ההשלכות של כל אחד מהאפשריות, למשל את העלות הכספית, את הזמן, את מקום העבודה שלכם והמוסדות חינוך של הילדים ועוד הרבה מאוד פרמטרים שעשויים לקבל תפנית בעקבות המעבר או השיפוץ.

יוקר המחיה הוא דבר שהתמודדות איתו היא במגוון רחב של תחומים, אין ספק שהדיור תופס את מירב צומת הלב בשנים האחרונות בכך שזוגות צעירים מתקשים להגיע לדירה ראשונה ונאלצים למצוא חלופות שלא תמיד זולות ואף אינם מאפשרות להם לחסוך לדירה גם בעתיד, את ההתמודדות עם משבר הזה לקחה הממשלה כפרויקט והתחילה לשווק מגוון רחב של דירות במחירים מוזלים ובכך החלו פרויקטים רבים לצוץ במהלך שאמור להוריד את מחירי הדיור הכללים גם של דירות חדשות וגם משומשות, כיום בונים ברחבי הארץ אלפי יחידות דיור למשל דירות למכירה במודיעין, תל אביב ראשון לציון, חיפה באר שבע ועוד,

אלו דברים יש לקחת בחשבון בעת שיפוץ?

אם החלטתם לשפץ כדי לקחת בחשבון שהדבר צפוי לקחת מספר חודשים, חודשים שבהם אתם צריכים למצוא מקום לגור ולוותר על הנוחות שהייתם רגילים בביתכם, בשיפוץ כללי ניתן לבצע חלוקה מחדש של פנים הבית, להגדיל אזורים נבחרים ולהקטין כאלו שמיותרים, שיפוץ כזה נחשב לגדול והעלות שלו יכולה לנוע בין 100- 200 אלף ש"ח כולל הכל,

שיפוץ הוא הזדמנות לעשות סדר במקומות שתמיד רציתם, להחליף מטבח, להגדיל חדרים, להוסיף מקלחת ואולי עוד שירותים, אפשר לעשות מגוון רחב של שינויים שיאפשרו לכם להתאהב מחדש בבית שלכם, אם מקום המגורים והסביבה בסה"כ מקובלים עליכם אפשרות השיפוץ היא ההחלטה המועדפת והנבחרת שיפוץ דירה מחיר.

לשפץ בביטחון מלא

ידוע שכאשר אנו עושים שיפוץ הזמן שעובר עד לסיומו מוגדר כתקופה לא קלה, אנו עוברים להתגורר בבית אחר לתקופה קצרה זה  יכול להיות אצל ההורים או בבית מלון והדבר שאנו מרגישים בעיקר זה תחושת האי נוחות, מעבר לכך הדבר יחריף אם נגלה כשלים מצד הקבלן שיאריכו את תקופת השיפוץ וגם את הכיס שלכם ומצב זה אפשר למנוע, ראשית חשוב לוודא שהקבלן שעובד בביתכם  רשום מטעם התאחדות קבלני השיפוצים  בארץ, בנוסף יש לערוך חוזה מתאים ומפורט עם לוח זמנים של עבודה ותשלומים שימנע חילוקי דעות.

אם אתם עומדים למכור את הדירה שלכם ולפני שיפוץ הדירה, כדאי שתקראו את המאמר הבא. באמצעות שיפוץ דירה לפני מכירה תוכלו להעלות את ערך הנכס שלכם באופן משמעותי ולדעת  אך עם זאת, חשוב לדעת בטרם השיפוץ איזה שיפוץ הדירה שלכם זקוקה בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

שיפוץ דירה מתחיל בתכנון תקציב והשקעה נכונים בטרם המכירה

רגע לפני שאתם משפצים את הדירה שלכם בטרם מכירתה חשוב שתכננו באופן מדויק וברור את השיפוץ שאתם מתכוונים לעשות ואת עלותו. חשוב שיהיה לכם תחשיב מדויק של הסכום שאתם מתכוונים לרכוש בו את הדירה החדש וכמובן התקציב שיש לכם לשיפוץ עצמו. אם אתם צריכים עזרה של בעל מקצוע אל תהססו לבקש זאת. תהליך השיפוץ הוא תהליך ארוך, מייגע ומורכב ולכן אתם עלולים להיסחף אל מעבר לתקציב שהקצבתם, על כן חשוב לא לחרוג מהתקציב עצמו, ולחשב במדויק דברים לא צפויים במהלך השיפוץ עצמו. אם תשקיעו בין 1-3% מערך הדירה עצמה בשיפוצים, תוכלו לדרוש עוד 10% נוספים במחיר.

אילו סוגי עבודות שיפוץ יש לבצע בדירה לפני מכירתה?

רגע לפני שאתם מוכרים את הדירה שלכם,כמה שווה הדירה שלכם. ?  חשוב שתדעו את סוגי עבודות השיפוץ בטרם מכירת הדירה עצמה. סוגי עבודות השיפוץ תלויות במצב ההתחלתי של הדירה עצמה ובקהל היעד של הדירה שאתם רוצים לפנות אליו. אם הדירה ממוקמת באזור מרכזי ויוקרתי יחסית, יש לכוון לקהל מבוסס יותר, ועל כן יש להשקיע בשיפוץ על מנת לקלוע לטעם הקונים הפוטנציאליים שלכם. במידה ואתם פונים לבעלי הכנסה ממוצעת, יש להשקיע במראה החיצוני של הדירה שכולל שיפוץ כללי של המראה האסתטי ולא שיפוץ יסודי, אלא אם כן ישנה בעיה של רטיבות, צנרת או חשמל. מעבר לכך, חשוב לצמצם את ההשקעה שלכם בחומרי הגלם על מנת למקסם את הרווח שלכם מהמכירה עצמה.

סוגי השיפוצים לדירה בטרם מכירתה כוללים:

חידוש מטבח וחדר האמבטיה במסגרת שיפוץ דירה – אחד הדברים החשובים לקונה דירה פוטנציאלי זה חדר המטבח והאמבטיה. יש להחליף את הקרמיקה והריצוף לדגמים חדישים ומודרניים וכן את הכלים הסינטריים על מנת שהמראה יראה מושך ומזמין. את ארונות המטבח, השיש והקרמיקה יש להחליף בדגמים חדישים ועדכניים יותר אשר ישוו לו מראה נקי ואסתטי. תוכלו לצבוע או להחליף את האסלה, להחליף את הארונות המטבח וכן במידה והאמבטיה במצב  טוב להלביש עליה אמבטיה חדשה.

צבע- צבע הוא אחד מהדברים החשובים ביותר בעת שיפוץ. הצבע גורם לתחושה נינוחה ונעימה ועל כן יש להתאימו לחדר עצמו. אם מדובר על חדר השירותים עדיף לצבוע אותו בצבע לבן או קרם, או שמנת. אך אם מדובר על חדר הילדים תוכלו להתפרע כמה שאתם רוצים. הצבע חייב להיות בטקסטורה אחידה ואיכותית.

תיקון ליקויים- חשוב לתקן את כל הליקויים השונים אשר לא תיקנתם עד היום כגון: סדקים, חורים ועוד. כמו כן בעיות של רטיבות, איטום או בעיות בצנרת או בתשתית החשמל חייבים להיות מתוקנים בטרם מכירת הדירה.

לסיכום

בתהליך השיפוץ בסופו של דבר מדובר על אנשים שמעוניינים להתאים את ביתם לעצמם, סביבת המגורים הבנויה באופן חכם ונגיש תקל מאוד על בני הבית ותגרום אווירה נוחה ונעימה למגורים.

הפיכת בניין ישן לאטרקטיבי

אין ספק כי מגורים בבניין ישן משפיעים מאוד על איכות החיים שלנו. ראשית בניין ישן סובל מליקויים רבים ופגמים לא מועטים המחייבים כל הזמן תיקונים והוצאה כספית גדולה. אך בניין ישן גם סובל ממראה מוזנח לרוב דבר שגם אם אנחנו לא מודעים אליו משפיע מאוד על המצב רוח שלנו. על כן אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ בכדי לתקן בניינים ישנים ולהפוך אותם לאטרקטיביים. כך נשפר את איכות החיים שלנו במידה ניכרת וניצור שינוי אמתי ורב משמעות על חיינו וזהו דבר נפלא. לעתים בכדי להפוך בניין לאטרקטיבי ומוצלח יש להשקיע כסף רב ולשפצו מן היסוד. כך יש להתחיל בתיקון היסודות בבניין ואז לשפץ את הלובי ואת המדרגות וגם כל דירה בבניין. שיפוץ זה ידרוש מאתנו הוצאה כספית לא קטנה ואנו צריכים לחשוב על כך ולקחת זאת בחשבון.

לפעמים די בשינויים קוסמטיים ועיצוביים בכדי לשנות את הבניין

עליכם להבין ולדעת כי לא תמיד הפיכתו של בניין ישן לאטרקטיבי מחייבת הוצאה כספית כל כך גדולה. מה שאתם יכולים לעשות הוא לצבוע את הבניין ואת הקירות החיצוניים שלו וכך בהשקעה קטנה יחסית לזכות במראה חדש לגמרי. לא רק זאת אלא שניתן בכמה כלים עיצוביים פשוטים לעצב את הבניין מחדש מבלי להכניס יד לכיס. פנו אל מעצב איכותי ברמה גבוהה והוא יעזור לכם לעצב את הבניין בצורה יפה ונאותה מבלי להשקיע כספים רבים וכך הבניין שלכם יהפוך לפנינה אדריכלית שתשרת אתכם למשך שנים ארוכות ותשפר את איכות החיים שלכם במידה גדולה וזהו משהו שאתם צריכים לתת עליו את הדעת.

כפר הים חדרה – כי לעתים אנחנו רוצים להפוך שכונות שלמות לאטרקטיביות

לעתים השינוי שנרצה להשיג הוא הרבה יותר דרמטי וכולל לא הפיכתו של בניין אחד לאטרקטיבי אלא הפיכתה של שכונה שלמה או של עיר שלמה לאטרקטיביים. על רקע זה ברור ונהיר כי כפר הים בחדרה היא דוגמא מובהקת לכך. כפר הים חדרה היא שכונה מדהימה, בעל יתרונות עצומים למתגוררים בה המשדרגת את כל חדרה והופכת את העיר לאחת הערים המעניינות ביותר במדינה. אין ספק כי כפר הים שמה את חדרה על המפה ומדובר בדבר נהדר. הבתים בכפר הים הם רחבי ידיים ולא פחות חשוב מכך מעוצבים בצורה יפהפייה כך שמי שקונה אתם נהנה מאיכות חיים עצומה קבלן בניין .

הפיכת בניין ישן לאטרקטיבי

בין אם אתם רוצים להפוך בניין אחד לאטרקטיבי או שכונה שלמה, בין אם אתם רוצים לעשות זאת באמצעות שיפוץ מסיבי או קוסמטי אתם צריכים לזכור כי הנתון החשוב ביותר המשפיע על הצלחתכם הוא התכנון שעל פיו העבודות יתבצעו. ככל שהתכנון יהיה יותר מדויק ויותר מקורי כך אתם תיהנו מהצלחה הרבה יותר גדולה.

שיפוץ דירה לפני מכירה – האם זה כדאי?

במכירה של בית או דירה ישנה חשיבות גדולה לחזות הבית ולנראות שלו לעיני הקונים הפוטנציאלים, כמו גם לאיכות המבנה ולאלמנטים חדישים העשויים להאמיר את מכירתו פלאים. בשיפוץ בית לצרכי מגורים נלקחת בחשבון כמובן גם העלאת ערכו לצורך מכירה עתידית במידה וזו תגיע, אולם ההשקעה מתבצעת באופן רגשי, תוך מטרה להגשים את חלום המגורים ופחות בראייה כלכלית.

שיפוץ דירה לצורך מכירה הוא שיפוץ שכלתני ותועלתי הרבה יותר, ויש לנהל אותו תחת הקפדה על מושגים כלכליים ושמירה על כדאיות פיננסית. עליית ערכה של דירה בעקבות שיפוץ עומדת על 5-7% מערכה המקורי, מה שמחייב הגדרת מסגרת תקציבית נמוכה בהרבה מכך על מנת להפוך את השיפוץ לרווחי. ניתן כמובן ליצור העלאת ערך גבוהה בהרבה באמצעות שיפוץ רחב ויצירת מרחב יוקרתי העולה בהרבה על הסטנדרט המקובל באזור, אולם בהשקעה זו טמון סיכון שלא יימצא בנקל הקונה שיהיה מוכן להשקיע את הסכום הנדרש.

בין הגורמים המשפיעים על רווחיות וכדאיות של שיפוץ לצרכי מכירה –

  • מיקום ומצב סוציואקונומי: אזורים שונים בארץ ממוצבים תחת מעמד סוציואקונומי מוגדר ואופי אוכלוסייה. כל קונה פוטנציאלי ובכל אזור יחפש אחר דירה  לאחר פרויקט שיפוץ דירה מוארת ונעימה, צבועה למשעי, ללא רטיבות, השחרה או ליקויים הנראים לעין. יחד עם זאת, השקעה בתאורה טבעית, תריסים חשמליים, מטבח חדיש ומפואר, ריצוף יוקרתי וחלל אמבטיה מרהיב – יעלה פלאים את עלויות השיפוץ ולא בכל אזור מגורים ימצא את הקונה שמוכן לפתוח את הארנק עבור כך.
  • עלויות נלוות לשיפוץ הדירה: שיפוץ של בית או דירה, בנוסף לעלויות הישירות כולל בתוכו עלויות נלוות דוגמת אובדן ימי עבודה, עלויות תשלום אגרות ואישורים לרשות העירונית במקרה הצורך, יציאה מן הבית ומציאת פתרון מגורים חלופי ועלויות רבות נוספות. את כל אלו, לצד הזמן המאמץ וחוסר הנוחות יש להביא בחשבון בבחינת כדאיות השיפוץ אל מול הרווח האפשרי.
  • עלויות אשראי ומשכנתא מעבר לעלות שיפוץ הדירה: במקרים רבים עלות השיפוץ היקרה מגיעה באמצעות הגדלת המשכנתא או גיוס אשראי בנקאי באמצעות הלוואות אחרות. נטילת הלוואת שיפוצים בכל מסגרת כוללת בתוכה ריבית שאינה מבוטלת, וזאת מאחר ולרוב הנכס כבר ממושכן לטובת הבנק, שלא זוכה לביטחונות נוספים בגין הגדלת ההלוואה. חשוב לבחון את עלויות הריבית כחלק מן ההשקעה ומתחשיב שיפוץ דירה  במטרה להבטיח את כדאיות העסקה לטווח הארוך.
  • מס שבח לשיפוץ דירה: מס שבח הוא מס המשולם בגין מכירת נכס נדל"ן אשר זכה להעלאת ערכו בשל שיפוץ ושדרוג של הנכס או באמצעות אלמנטים וכלים אחרים. המס מחשב את הפער שבין ערך הנכס המקורי לנכס שהתקבל לאחר השיפוץ, בהפחתת עלויות השיפוץ. החוק מאפשר קבלת פטור ממס שבח במספר מקרים וחשוב להסתייע בליווי עורך דין על מנת למצות את הזכויות וליהנות מפטור מלא או חלקי ממס שבח ושאר סעיפי מיסוי מקרקעין במידת האפשר.

ניתן להשיג גידול משמעותי ברווחי מכירת נכס בזכות שיפוץ מוקדם שלו, אולם על מנת לעשות זאת נכונה חשוב ללמוד ולהסתייע באנשי המקצוע המתאימים ולנצמד למסגרת תקציבית ריאלית.

כלכלת ישראל לא ידעה מעולם ימים כאלו טובים. רק לאחרונה הועלה דירוג האשראי של המדינה, האבטלה ירדה, מספר המשרות במשק גדל, המשכורות עלו, הגירעון קטן, ודירוג האוניברסיטאות של מדינת ישראל השתפר. כך אנחנו יכולים ללמוד כי הכלכלה הישראלית והמשק הישראלי נמצאים במצב מצוין שכמותו לא היה מעולם. עליכם להבין כי המשק הישראלי תלוי בגורמים רבים אך הקטר המשמעותי ביותר של המשק הוא ללא כל ספק המגזר הפרטי. ללא כל ספק הקטר של המגזר הפרטי אלו הן חברות בניה ויזמות. מגזר הנדל"ן אחראי בצורה ניכרת לצמיחה במשק הישראלי ועל כן יש משמעות אדירה לחברות הבנייה בישראל ואנו חייבים להבין זאת כאשר אנחנו מנתחים את המשק הישראלי ואת הכלכלה שלו.

חברות בניה ויזמות – מדוע לא כדאי לפתוח את שוק הבניה לחברות מחו"ל?

כאשר הגיעו ראשוני המתיישבים הציונים למדינת ישראל הן הבינו כי יש חשיבות עצומה לעבודה עברית, על כן הם הקימו את ארגון השומר ועל כן הם הקימו את גדודי העבודה של ההסתדרות. ונלחמו על כך שהמעסיקים יקפידו להעסיק אך ורק ציונים. אין ספק כי כיום עבר זמן רב מימים אלו אך אין גם ספק כי ישנה עדיין חשיבות לעבודה ישראלית. אם אנחנו רוצים להבטיח כי המשק הישראלי ימשיך להתפתח אנחנו צריכים להבטיח כי העבודה תיעשה על ידי חברות ישראליות וכך לא יברח הון מן הארץ. על רקע זה יש לבחור חברות בניה ויזמות ישראליות וזאת בכדי להמשיך את צמיחתו של המשק הישראלי.

חברות בניה ויזמות – כיצד אבחר את החברה הטובה ביותר לפרויקט שלי?

אז מה אנחנו צריכים לעשות בכדי לבחור חברות בניה ויזמות ישראליות טובות? הרי לצד העובדה שמדובר בחברה ישראלית אנחנו צריכים להבטיח כי היא תהיה החברה הטובה ביותר שיש וזאת בכדי להבטיח כי פרויקט הבנייה יתבצע על הצד הטוב ביותר שיש. הדרך לבחור את החברה הטובה ביותר שיש זה לבחון לעומק פרויקטים של החברה בעבר. ברגע שנראה אילו פרויקטים החברה בנתה בעבר והאם היא בנתה פרויקטים כאלו ברמה גבוהה נוכל לבחור בחברה ללא כל חשש ונוכל להיות בטוחים כי היא תענה על הצרכים שלנו בצורה מושלמת ואת זאת כדאי מאוד לקחת בחשבון לפני שאנחנו בוחרים חברה זו או אחרת, מעבר לכך, מומלץ גם לבדוק שיש לחברה ביטוח אחריות מקצועית. מדובר על ביטוח נרחב הכולל בתוכו תת ביטוחים למקרים שונים.

חברות בניה ויזמות – מדוע עדיף לבחור חברה גדולה על פני קבלן יחיד?

אין ספק שאם אתם בוחרים חברת בניה ויזמות כדאי לכם לבחור חברה גדולה ולא קבלן יחיד. חברה זו תענה על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר שיש ותבטיח כי הפרויקט יבוצע במהירות הגדולה ביותר שיש ללא תקלות, פגמים או ליקויים וזאת להבדיל מפרויקט אשר מבוצע על ידי קבלן בודד וזאת מכיוון שקבלן זה הרבה יותר רגיש לזעזועים.

אין ספק כי לנתונים כלכליים יש השפעה אדירה על המצב בשוק הבנייה. לכן נראה כי כל עוד תימשך הצמיחה בישראל, המשכורות ימשיכו לצמוח והאבטלה תרד כך גם עליות השערים בשוק הנדל"ן ימשיכו לעלות. כל עוד מחירי הנדל"ן יעלו אנחנו נמשיך לראות עוד ועוד פרויקטים של בנייה ולא נראה עצירה בשוק זה. על רקע זה יש לציין כי בשביל להוציא אל הפועל פרויקט בניין יש צורך בהרבה מאוד בעלי תפקידים, בין היתר אנחנו צריכים לתת דעתנו על כך שיש צורך בחשמלאי, קבלן בניין, איש אלומיניום, איש אינסטלציה ועוד. אך נראה כי אחד התפקידים החשובים ביותר שיש הוא דווקא התפקיד של ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה או בשם פשוט יותר של מפקח בנייה.

הניסיון של המפקח דבר שיש לתת עליו את הדעת בעבודות בטון

אם אתם רוצים להבטיח ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה איכותי אתם צריכים לבחור במפקח הטוב ביותר בשביל התפקיד " . ניתן לומר בלב שלם כי ככל שהמפקח יהיה יותר טוב כך התפקיד יבוצע בצורה יותר טובה ועל כך אתם חייבים לתת את הדעת. על רקע זה אנחנו רוצים להמליץ לכם לבחור במפקח המנוסה ביותר שיש בשביל לפקח על הפרויקט שלכם.במהלך הפרויקט יש יציקות בטון לרוב בהן משתמשים "משאית מערבל בטון  עליכם להבין שככל שהמפקח יותר מנוסה כך הוא יוכל לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר ואת זאת אתם חייבים לקחת בחשבון. אין ספק כי הניסיון של המפקח הוא דבר חשוב ביותר וכל מי שבוחר את המפקח חייב לתת דעתו על נושא זה.

האם עלות המפקח היא גבוהה בעבודות בטון?

עליכם להבין כי הנושא של ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה הוא חשוב ביותר מכיוון שהוא מבטיח כי אין ליקויים בבנייה, אין פגמים והבנייה היא בטיחותית ברמה הגבוהה ביותר שיש ויש פיקוח על הבטון המגיע לאתר המגיע משאית מערבל בטון. על רקע זה אנחנו חייבים לציין כי העלות של המפקח לא צריכה להטריד אתכם יתר על המידה עקב החשיבות העצומה של תפקידו. ובכל זאת כאן המקום לציין כי העלות של המפקח היא בכלל לא גבוהה ולא צריכה להטריד אתכם יתר על המידה. אנחנו חייבים לומר כי אל מול שאר בעבודות בטון  העלויות בפרויקט בנייה העלות של מפקח היא בטלה בשישים ואת זאת אתם חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם עומדים לבנות בניין חדש.

מדוע לא לבחור את המפקח הזול ביותר?

כאשר אנחנו מדברים על ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה ועל בחירת מפקח אנחנו חייבים להמליץ לכם לא לבחור את המפקח הזול ביותר מכיוון שסביר להניח שהוא יבצע את התפקיד ברמה הנמוכה ביותר שיש. על כן אל תתפשרו על איכות המפקח וגם אם אתם בוחרים מפקח טיפה יותר יקר זכרו כי בסופו של יום זה ישתלם לכם מאוד מכיוון שמפקח טוב חוסך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים בעבודות בטון .

שיפוץ בניין כמשנה את ערך הנכס

ישנן דרכים רבות בהן ניתן להשביח את ערך הנכס שלכם.

דרך אחת אפשרית בהחלט היא הוספת מעלית. מעלית תעלה בעשרת מונים את ערך הנכס שלכם, נכון שמהלך זה עלול להיתקל בסירוב של חלק מהשכנים מכיוון שמה שכואב לקומות הראשונות פחות כואב לקומות האחרונות, הם צריכים לעלות פחות מדרגות. לכן הנוהג הוא שעלות הקמתה של מעלית לא מתחלקת באופן שווה בין דיירי הקומות בבניין. כך, לדוגמא, בבניין בן ארבע קומות מקובל כי הקומה הרביעית תישא ב-40% מהעלות, הקומה השלישית ב-30%, הקומה השנייה ב-20% והקומה הראשונה תישא רק ב-10% מהעלות. ביחס זה יעלה, בדרך כלל, גם ערך הדירה. ישנן כמה סוגי מעליות ואיתן גם משתנה המחיר, ישנה מעלית הנבנית מחוץ לבניין וכך גם כל הבית שלה, מה שקרוי פיר המעלית. הסוג השני של מעלית הוא זה המצריך יותר שבירת מדרגות והרבה שבירת שיגרה, בנייה של מעלית בתוך גרם המדרגות, כזו שהיציאה ממנה היא הישר לתוך הדירה. בכל אופן מעלית מוסיפה כ-20 אחוז לשווי הנכס.

מה ממ"ד?

דרך נוספת להשביח את הנכס שלכם היא או הוא ממ"ד, חדר נוסף לבית שיהיה לכם גם לעת צרה כי כידוע אנו לא גרים בשוויץ. עלות התענוג מתחלקת להקמת השלד, השיפוץ הפנימי, החיבור לדירה והצביעה החיצונית של המעטפת. כל אלה מוערכים ב-80 אלף שקל לדירה. תוספת כזו יכולה להקפיץ את ערך הדירה ב-120 אלף שקל. ואם זה לא מספיק, באזורי הביקוש לדוגמת דירות למכירה באור יהודה, ערך הדירה יעלה הרבה יותר, לעתים כפול מסכום ההשקעה. דרך נוספת והכרחית להעלות את קרנו של נכסחם היא שיפוץ חיצוני של הבניין. לא רק בגלל הרצון להרגיש כאילו אתם מתגוררים בפרויקט יוקרה. לא פעם מדובר בטיפול של ממש עבור הבניין, שיכול להשאיר אותו על תילו עוד שנים רבות. שיפוץ חיצוני למבנה דורש גם הוא הסכמה של שלושת רבעי הדיירים. אך כאן יש נסיבות מקלות: בצירי תנועה ראשיים, כמו רחוב אבן גבירול בתל-אביב למשל, ישנה חובה לבצע את השיפוץ – אך הוא נעשה על ידי חברה עירונית.
בניין בן 3-4 קומות עם ותק של 30-40 שנה יזדקק בדרך כלל לשיפוץ שיעלה בין 400-600 אלף שקל – בסך הכול כ-40 אלף שקל לדייר. שיפוץ חסכני יותר יעלה בין 25-30 אלף שקל לדייר, ובמסגרתו במקום לטייח את כל המבנה – השיפוצניק יבצע רק עבודות צבע ותיקונים. לדברי השמאי רונן ביטון, שיפוץ כזה יכול לתרום לעלייה של 10% בערך הדירה שיפוץ בניין .

גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת

אם עוד לא הלכתם לאיבוד, אז דרך נוספת ונחמדה להשבחת נכס היא כמובן המרפסת, המרפסת יכולה לשמש כחדר אירוח נוסף, אחסון או סתם פינת ישיבה לימי הקיץ החמימים שאינם חסרים בארצינו. הוספת מרפסת מעלה את ערכו של הבית ב 5-10 אחוזים.

שיפוץ דירה

שימוש בשירותיו של עורך דין מנהלי מול דייר סרבן בפרויקט שיפוץ בניין משותף

כאמור לשון החוק נתונה למספר פרשנויות. וכאן יכול שימוש בשירותיו של עורך דין מנהלי מול דייר סרבן בפרוייקט בניין משותף לסייע. יש לקבוע מה היה מצב הבניין בעת השלמת תהליך הבנייה. נכון ישנם דיירים רבים הנתפסים לסעיף הזה כדי למנוע שיפוץ יקר בבניין. אולם שיפוץ בניין הינו מהלך הכרחי אשר הדיירים ובעלי הדירות חייבים לבצע בכדי לשמור על בטיחות הבניין. במצב בו דיירים יחליטו על שיפוץ רחב היקף בבית המשותף, ובנוסף גם לשפר את רמת החיים במקום. הם עשויים להתקל בדייר סרבן שלא יהיה מוכן להשקיע בנוסף. במקרה כזה ערוך דין מנהלי יוכל לעמוד לרשות הועד לסיוע ולתבוע את אותו דייר להסכים.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30