עלות שיפוץ בית פרטי

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

שיפוץ דירה הוא עסק יקר מדובר על עשרות ומאות אלפי שקלים בהתאם לשיפוץ שאתם רוצים לבצע ובגודל הדירה שלכם וכן בנתונים נוספים כגון: מורכבות העבודה אם מדובר על דרה גדולה שכוללות עבודות גבס וריצוף מחדש או על דירה קטנה שאין צורך להחליף הכל מחדש, מהו ניסיון הקבלן, האם הוא מקצועי או חאפר ועוד. לכן בטרם מתחילים בעבודות שיפוץ הדירה חשוב לעשות סקר מחירים ולקבל כמה שיותר הצעות מחיר על מנת שתוכלו להשוות ביניהם ולקבל את ההחלטה הנכונה עם מי לעבוד. דירה עם בריכה משופצת

מדוע חשוב לדעת מהי עלות שיפוץ בית פרטי?

אם אתם רוצים להיות מוכנים לשיפוץ שאתם עומדים לעבור ולהיערך לכך חוץ מבחינה נפשית גם מבחינה כספית, רצוי שתבררו מהי עלות שיפוץ בית פרטי. ישנם שיפוצים אשר ידרשו מכם עשרות ומאות אלפי שקלים וישנם שיפוצים אשר יעלו לכם הרבה פחות. לכן חשוב להקציב לכם תקציב מסוים לכל השיפוצים שאתם עומדים לעבור, כך שאם יש לכם תקציב נמוך של מאוד, שיפוץ בתקציב נמוך יעלה לכם עד 50,000 ₪. לכן חשוב להיות מוכנים מראש עם תקציב נדרש על מנת שלא יחסר לנו במהלך השיפוץ עצמו, כמו כן חשוב לא לחרוג ממסגרת התקציב שהקצבנו וזאת מאחר שיש לקחת בחשבון שעלולים לצאת עוד דברים שיש לשפץ ושלא לקחנו בחשבון. לכן על מנת שלא יהיו הפתעות חשוב תמיד להשאיר עוד סכום כסף בצד למקרה חירום במידה ונזדקק לו במשך השיפוץ עצמו.

מה כולל המחיר בפרויקט שיפוץ בית פרטי?

עלות שיפוץ בית פרטי כולל שבירת קירות הבית, החלפת חיפויים בקירות הדירה, בניית קירות גבס, ריצוף הרצפה ועוד. לכן בטרם השיפוץ עצמו חשוב ביותר לעבור בדיקה של קבלן שיפוצם מטעם חברת בנייה או קבלן שיפוצים עצמאי ולקבל חוות דעת לגבי השיפוץ שאתם צריכים לעבור. קבלן השיפוצים יגיע לבניין המגורים שלכם יבדוק את הדירה שלכם ויתאים לכם את השיפוץ המתאים ביותר. חשוב מאוד לבחור בקבלן שיפוצים מקצועי ובעל ניסיון בתחום השיפוצים על מנת שתקבלו שיפוץ ברמת גמר גבוהה ביותר.

מהו עלות שיפוץ בית פרטי?

עלות שיפוץ בית פרטי משתנה בהתאם לגודל הדירה, בית פרטי של 100 מ"ר יהיה זול יותר מאשר בית של 200 מ"ר. אך חשוב לקחת בחשבון את האלמנטים השונים שאתם מתכננים לבצע בבית, האם מדובר על בית חד קומתי או דו קומתי, האם מדובר על עבודות שכוללות שימוש באלומיניום, זכוכית ועוד. האם ישנם מדרגות, שבילים, איטומים, חלונות, חומות ועוד. כל האלמנטים הללו בסופו של דבר נותנים לנו עלות ממוצעת כלשהי. כמו כן, המחיר למטר של בניית בית פרטי עומד כיום על 4,500 שקלם למטר. לכן אם יש לנו שטח גדול יותר מן הסתם נשלם הרבה מאוד כסף על השיפוץ עצמו לעומת בית בינוני או קטן. בעלי בתים פרטים רבים מחליטים על ביצוע פרויקט שיפוץ בית פרטי ושואלים את השאלה מהי עלות שיפוץ בית פרטי? כמובן שלמול שאלה מעין זו לא ניתן לתת תשובה מושכלת, רצינית ובעיקר מדויקת. למתן תשובה נדרשים עוד פרמטרים אודות שיפוץ הבית, כגון: האם השיפוץ מינורי או גורף? האם נדרשת החלפת רצפה, האם נדרשים הלכי התקנת מערכות חשמליות שונות ועוד.

עלות שיפוץ בית פרטי

תחילה נסקור את אפשרויות השיפוץ ונתמחר כל חלק משיפוץ בנפרד. לשם הנוחות נציין מחירים המתאימים לבית פרטי בגודל של 100 מ"ר ולכל בעל בית פרטי המעוניין להעריך את עלות השיפוץ הצפויה לו יכפיל את עלות השיפוץ במכפלות של מאה וכו'. שיפוץ פנים כללי הכולל ליווי של מעצבת פנים וכולל בתוכו שבירות כלליות  כגון עקירת מרצפות. ביצוע תשתיות חדשות לבית הכוללות תשתית חשמל חדשה, תשתית ביוב חדשה , תשתית גז חדשה , תשתית מיזוג חדשה , תשתית חשמל חכם, תשתית תקשורת הכוללת מצלמות, אזעקות, רמקולים סראונד ולאחר מכן ביצוע עבודות גמר הכוללות חלוקה מחדש של הבית, ריצוף כללי חדש, התקנת סניטציה חדשה לחדרים הרטובים, מטבח חדש קומפלט, מזגנים חדשים ובכלל שיפוץ מקיף ומלא של כל מערכות הבית המחיר הנו נע בין  250,000 ש"ח ל -450,000 ש"ח כולל הכול לרמת גימור גבוהה וטובה וכולל מע"מ.

שיפוץ פנים לא יסודי ושיפוץ חיצוני -עלות שיפוץ בית פרטי

כעת לאחר שהבנתם פחות או יותר עלויות של שיפוץ קומפלט נעבור להערכת מחיר לשיפוץ פנים לא יסודי שאינו כולל הריסת קירות , החלפת תשתיות חשמל, אינסטלציה ומיזוג, אך כולל החלפת ריצוף/הדבקת ריצוף, חידוש חדרי אמבטיה על ריצוף חדש וסניטציה חדשה, שידרג ארונות מטבח, צביעה כללית של הבית והחלפת נגרות דלתות פנים . במקרה זה מדובר בסכום  שנע בין 100,000 ש"ח ל – 150,000 ש"ח לבית פרטי, 100 מ"ר (הכפילו בכדי להתאים לגודל הבית שלכם להערכת עלות שיפוץ בית פרטי לא יסודי). בשיפוץ חיצוני, עלות שיפוץ בית פרטי משתנה בהתאם לסוג חומרי הגמר הקיים במבנה כיום וחומרי הגמר המעוניינים להתקין במבנה לאחר השיפוץ.  נצא מנקודת הנחה כי בית פרטי הנכנס להליך שיפוץ אינו מחופה בשיש ומעוניין לבצע טייח מחדש עם גמר חלקי של שיש ורוב הגמר החיצוני יהיה שליכט צבעוני הנהוג כיום. המחיר לשיפוץ החיצוני קומפלט כולל חומרים ועבודה עשוי להגיע עד כ 100,000 ש"ח לגודל בית של 100 מ"ר.

"הגיע הזמן לשפץ את הבית", הוא משפט שכל אחד אמר בשלב כלשהו. לפעמים זה נאמר כחלום רחוק שאולי יקרה בעתיד, ולפעמים הכוונה מעשית יותר וזה הזמן להיכנס לשלב התכנון. שיפוץ של בית הוא מושג כללי, שיכול להכיל סוגים שונים של שיפוץ בחלקים שונים של הבית או בכולו. יש שיפוצים קטנים, המתמקדים לרוב בחלק אחד של הבית או בעבודות קלות ומהירות כמו צבע, התקנת פרקט, שיפוץ חדר רחצה, תיקון נזילות ועוד. השיפוצים הגדולים יכולים לשלב חלקים נרחבים בתוך הבית ואף בקירות חיצוניים, לכלול שבירת קירות, הוספת בנייה, ועד שיפוץ כללי המתחיל מהיסוד.

לרוב, בבתים ישנים יהיה צורך בשיפוץ נרחב הכולל החלפת תשתיות ישנות של חשמל ואינסטלציה, החלפת ריצוף, שיפוץ חדרי אמבטיה, החלפת מטבח, לפעמים שבירת קירות פנימיים וחיצוניים, החלפת גג, הוספת קומה ועיצוב מבנה הבית מחדש. שיפוץ נרחב יכול לכלול בנייה של קומה נוספת או מספר חדרים, בכפוף להיתרים ואישורי בנייה על פי שטח הבית ואחוזי הבנייה המותרים.

בבתים חדשים יותר היקף השיפוץ תלוי במטרות בעלי הבית וברמת השינוי שירצו לבצע. אם המטרה היא שיפוץ לצורך השקעה, יש לשער שהוא לא יהיה נרחב ויתמקד בתיקונים קלים וחידוש כדי להעלות את ערך הבית. אם המטרה היא שיפוץ של בית המגורים, סביר להניח שתהיה השקעה רבה יותר בעיצוב, בתכנון, בבחירת חומרי הגלם והפריטים. שיפוצים קלים מיועדים לריענון או החלפת הצבע, תיקון ליקויים נקודתיים כמו נזילות או רטיבות או שיפוץ נקודתי של חדר רחצה, התקנת פרקט או בנייה בגבס. לעיתים המטרה היא שיפוץ נרחב הכולל שינוי של החלל ומבנה הבית, החלפת כל הריצוף, מעקה, מדרגות אם ישנן, החלפת חלונות, דלתות, מטבח, צביעה חיצונית, החלפת ריצוף במרפסות, בניית פרגולה ועוד.

מה כולל שיפוץ של בית?

  • שיפוץ חדרי אמבטיה – יש מגוון אפשרויות לשיפוץ חדרי אמבטיה, וסגנונות רבים ויפים שעושים חשק להתחדש. אפשר לשפץ את חדר האמבטיה כולו, להחליף ריצוף, לבצע איטום מחודש, להחליף חיפוי קירות, כלים סניטריים, ברזים, מקלחון, אמבטיה, תאורה ופרזול. אפשר גם לעשות שינויים חיצוניים יותר שלא כוללים פירוק והריסה במקרים שלא מעוניינים בהחלפה כוללת של העיצוב. זה יכול לכלול החלפת ארונות, התקנת מדפים, בניית נישות מגבס, החלפת מראה, הוספת תאורה, התקנת מקלחון או החלפתו ועוד.
  • שיפוץ קירות חיצוניים – לשיפוץ קירות חיצוניים של בית יכולות להיות מספר סיבות: חורים, לכלוך, צבע מתקלף, סדקים שנוצרו על גבי הטיח החיצוני עקב תזוזות קרקע. יש סיבות עיצוביות נוספות הקשורות לרצון בשינוי הצבע החיצוני של הבית או הוספת בריקים, שינוי במיקום החלונות או הדלתות ועוד. שיפוץ כזה של הקירות החיצוניים יצריך התקנת פיגומים אם מדובר על יותר מקומה אחת, תיקוני טיח וסדקים ואחר כך צביעה של שכבה או שתיים עם חומרים המתאימים לקירות חיצוניים, עמידים בפני מים ואטומים..
  • החלפת ריצוף – במסגרת שיפוץ כללי, לרוב יוחלף גם הריצוף בחלל הבית. במסגרת זו אריחי הרצפה ייעקרו ויוחלפו באריחים חדשים. אם יש מדרגות בתוך הבית, החלפת הריצוף לרוב תכלול גם אותם כשי ליצור רצף תואם. יש דרך נוספת של ריצוף מחדש בהדבקה, שאינה מצריכה את הוצאת האריחים הקיימים. ההדבקה מתבצעת על הריצוף הקיים, ועלותה נמוכה יותר. שיפוץ נרחב יותר יכול לכלול החלפת מדרגות בבית ואף ריצוף מחוץ לבית.
  • בנייה בגבס – שימוש בגבס יכול להוסיף סגנון ושינוי למראה הבית וזה אפילו לא מצריך שבירה ובלוקים. בנייה בגבס מאפשרת להנמיך את גובה התקרה, ליצור מדפים, מזנונים ונישות, לבנות מזווה או מחסן בתוך הבית והיות מצע טוב לתליית תאורה ברחבי הבית. יש סוגי גבס שונים, המתאימים לאזורים שונים בבית, לחדרי אמבטיה יש צורך בלוחות גבס העמידים בפני רטיבות, כך גם במטבח, לעומת לוחות גבס סטנדרטיים המיועדים לעיצוב ללא צורך בשבירה או בנייה של קירות. לגבס יש יתרונות רבים של קלות השימוש, צביעה נוחה, בנייה מהירה ורמת גימור טובה.
  • בניית קומה נוספת – שיפוץ הכולל בנייה של קומה שנייה בבית מצריך בחינה של השטח והיסודות על ידי מהנדס, כדי לברר אם יש צורך בחיזוק המבנה לפני בנייה נוספת. לפעמים המשפחה מתרחבת, הילדים גדלים ורוצים חדר פרטי משלהם, ואם אפשר אפילו קומה פרטית. אז עולה השאלה האם לבנות קומה נוספת או לבחור בבנייה קלה עם פרופילים מאלומיניום או בגלריה שעשויה לרוב מעץ, ולגביה לרוב אין חשש ליסודות, וגם המחיר נמוך משמעותית. אם בחרתם לבנות גלריה, מדובר בבנייה מהירה והיא כוללת כמובן הוספת מדרגות, בנויות או מעץ, ותקרת גבס.
  • התקנת פרקט – פרקט הוא תוספת מאוד נפוצה בבתים רבים לאור הנוחות, העיצוב, הגוונים הרבים לבחירה, ההתקנה המהירה והעלות הלא גבוהה. את הפרקט, עץ מלא או למינציה, מתקינים בחדרי שינה, במרתפים, בעליות גג ובבתים שלמים, והוא מוסיף אלגנטיות ומשתלב עם העיצוב. הוא מאפשר לשמור על טמפרטורה נעימה של הרצפה גם בחורף, נוח לניקוי ועמיד לאורך שנים.

נותר רק לבחור

לקראת שיפוץ של בית, שיכול לכלול תחומים רבים, צריך להחליט מה הנושאים החשובים, ואם אפשר לעשות הכול – מה טוב. שיפוץ יכול לכלול הרס ובנייה מחדש מאפס, ועד שיפוץ קל של טיח וצבע, עליכם רק לבחור על פי מצב הבית, המטרה והתקציב. אנחנו, היחידה לשיפוצים, זמינים בפריסה ארצית לכל שיפוץ, קטן כגדול, בצוותים מקצועיים ומנוסים בכל תחומי הבנייה. שיפוץ לא עושים כל יום, אבל כשמחליטים שיש צורך לשפץ, חשוב שהעבודה תתבצע על ידי אנשי מקצוע מעולים ואחראים, בעלי ידע וניסיון. פנו אלינו ונשמח להגיע ולתת הצעת מחיר ללא התחייבות.

שיפוץ בית ישן הוא פרויקט גדול אך גלומות בו אפשרויות רבות והזדמנות להעלות את ערך הנכס משמעותית. ההחלטה לשפץ בית ישן מצריכה תכנון רב, תקציב לא קטן וזמן כדי לבצע את כל הדרוש שיפוץ ברמה טובה ולקבל בית חדש. אם רכשתם בית או דירה או ירשתם נכס בן כמה עשרות שנים, אתם ודאי תרצו להיכנס לתהליך של שיפוץ משמעותי, כדי להפוך אותו לבית מודרני, מעוצב ונוח למגורים. כשמשפצים בית ישן מדובר על תהליך עמוק ונרחב יותר מאשר תיקונים שטחיים של צבע. אומנם אין צורך בחפירת יסודות ובבניית שלד ממש, אך לבית ישן יש כמה בעיות המצריכות החלפת תשתיות החשמל והאינסטלציה, התקנת מזגנים, הנמכות תקרה בגבס, החלפה כוללת של המטבח, הריצוף, הקרמיקה, חדרי השירותים והמקלחת ועוד. לא מומלץ לוותר על החלפת התשתיות ולנסות לחסוך בתחום זה, שכן במערכות חשמל ואינסטלציה יש בעיות שעלולות להופיע בהמשך ויגרמו להוצאות נוספות.

סדר חדש ישן

לפני שמחליטים על מסגרת השיפוץ, צריך לבדוק האם ישנן זכויות בנייה ובפרט אם ישנן זכויות בנייה לקומות נוספות, מידע המתקבל ממחלקת ההנדסה ברשות המקומית. אם ניתן לבנות קומה נוספת, יש צורך לקבל אישור ממהנדס שהמבנה יכול לעמוד במשקל של קומה נוספת מבחינת חוזק היסודות.

בבתים ישנים לרוב החלל פחות פתוח, והיום העיצוב החדש מבקש בדרך כלל להציג את המטבח לראווה כאחד החדרים המעוצבים והמרכזיים בבית. שיפוץ בית ישן לרוב יכלול את שינוי מבנה הבית ושבירת קירות, החלפת ארונות המטבח והתאמתם למבנה החדש ולצורך להציב מכשירי חשמל רבים. הרצון לארח ולפנות מקום לארונות מטבח רבים, למקרר גדול ואולי גם לתאורה נוספת מצריכים שינוי מהיסוד. 

משדרגים מהיסוד

כשאתם מחליטים על שיפוץ בית ישן, יש כמה תשתיות שחשוב להחליף בבית עוד לפני הצבע, העיצוב והמטבח המרווח. התשתיות הן מערכות נסתרות ואינן נראות במרחב אחרי השיפוץ, אך יש להן חשיבות למגורים בהמשך וליכולת להשתמש במערכות הביוב והחשמל באופן בטוח וללא תקלות.

מערכת האינסטלציה

בבתים ישנים מערכות האינסטלציה עשויות בדרך כלל מפלדה, ועם השנים היא מחלידה, מתפרקת ועלולה לגרום לנזילות ולפיצוצים. היום הצנרת המותקנת בבתים עשויה מפלסטיק, והיא עמידה לאורך זמן ואינה מתכלה. חשוב שאת החלפת מערכת האינסטלציה יבצע שרברב מקצועי, אחרי שתבחרו את הסוג הרצוי והמתאים לכם.

מערכת החשמל

ריבוי המכשירים הצורכים חשמל היום מצריך שינוי והתאמה של מערכת החשמל כדי שתוכל לעמוד בעומס הצפוי. בשיפוץ בית ישן יהיה בדרך כלל צורך להתקין מערכת תלת פאזית, להחליף חוטי חשמל בלויים, לשקול הוספת דוד חשמל או החלפתו, להוסיף שקעים על פי הצרכים, כולל שקעי כוח, כדי שניתן יהיה לחבר מזגנים ומכשירי חשמל נוספים. כמו כן, יהיה צורך להוסיף שקעים לחיבור טלוויזיות, שקעי טלפון ותאורה. כל השינויים האלה צריכים להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך, על פי תוכנית למערכת החשמל, שתשתלב עם התוכנית האדריכלית.

גגות, מרפסות ומרזבים

לבית ישן עלולות להיות בעיות של איטום ורטיבות, ובמסגרת השיפוץ יש לתת על כך את הדעת כדי למנוע הרס ונזק בהמשך. גגות הכוללים רעפים נוטים להיסדק עם הזמן, לזוז ממקומם ולגרום לחדירת מי גשמים. גם מרפסות הן כר נוח לאגירת מים אשר פוגעים בריצוף ובאיטום ויוצרים רטיבות בקירות ובתקרות. במסגרת השיפוץ מומלץ להחליף מקומות מועדים לרטיבות ולדאוג לאיטום מחודש. כדאי לבדוק את המרזב ואת יכולת פינוי המים שלו, ואם הוא בלוי או סדוק, מומלץ להחליפו או לתקנו. כדי למנוע נזילות ורטיבות יש לבדוק את השיפועים ופתחי הניקוז, אשר עם השנים נסתמים וגורמים להצפה. אם נתקלים בבעיית רטיבות בבית או שהשיפוץ כולל גם איטום מחדש, כדאי לעשות זאת באופן מקצועי על ידי מומחה לאיטום.

לקחת בחשבון את הבלתי צפוי

שיפוץ של בית ישן יכול לגרור הוצאות נוספות בזמן העבודה, שלא היו צפויות ולא נכללו במסגרת התקציב. כשמרעידים ושוברים קירות, יכולים להיווצר סדקים בין הקירות הישנים, שיצריכו תיקון וחיזוק. התפרקות ותזוזה של דלתות או מדרגות עלולה לקרות, ותצריך טיפול או החלפה. אם החלטתם להשאיר את החלונות הישנים, יכול להיות שהתזוזות יגרמו להם נזק ושינוי שיפריע לסגירתם.

סלון

איך מתחילים בפרויקט?

שיפוץ בית ישן מצריך תכנון אדריכלי או סיוע של מעצב ולא מומלץ לוותר על השלב הזה כדי לחסוך בהוצאות. כשנכנסים לפרויקט כזה כדאי לבצע את השיפוץ כולו ולא חלקים ממנו בכל פעם, דבר שיגרור אי נוחות במהלך המגורים בהמשך. בחרו קבלן שיפוצים מנוסה, אחראי ועם המלצות מוכחות. לא חייבים להיכנס להוצאות גדולות אם התקציב מוגבל, וניתן לוותר על כמה רעיונות עיצוב שאינם הכרחיים. ניתן גם לשפץ את החדרים המרכזיים בבית ולהתמקד פחות בחדרים האחרים בשלב זה. בחירת הריצוף או קבלן ריצוף מומחה, הקרמיקה, הוספת פרקט או הוויתור עליו נתונים לשיקול דעתכם וטווח המחירים בהם גדול ומאפשר בחירה בעלות נמוכה. מומלץ לקחת הצעות מחיר ממספק קבלנים כדי לקבל מושג לגבי העלות הממוצעת וכדי לאפשר לכם לבחור. בחרו בקבלן שמעסיק מספר עובדים מקצועיים בתחומם ושיכול להביא קבלני משנה לביצוע עבודות נוספות כמו: אנשי גבס, מיזוג, נגר, חשמלאי, שרברב, מתקין חלונות, דלתות, או שתבחרו לפנות אליהם בעצמכם. היחידה לשיפוצים היא חברה ותיקה ובעלת ניסיון בכל תחומי הבנייה ובפריסה ארצית. מעוניינים לשפץ בית בצפון? אנשינו ישמחו להגיע לתת הצעת מחיר. מעוניינים בשיפוץ במרכז או בדרום? הקבלנים המקצועיים שלנו ישמחו להגיע ולתת הצעת מחיר אטרקטיבית, כולל המלצות ודוגמאות של עבודות ופרויקטים מכל הסוגים. כשמדובר על שיפוץ בית ישן, יש צורך בקבלנים שיוכלו לתת מעטפת שלמה ובאחריות על העבודה לשביעות רצונכם.  

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!