החוויות שאחרי שיפוץ הבניין

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

כל מי ששיפץ פעם את הבית שלו יודע על מה מדובר. הרבה לכלוך, הרבה בלגן, אין חפץ שמונח במקומו, כל הבית כולו מתנהל על גלגלים כאשר אין לנו פיסת קרקע שפויה בה נוכל לשבת לאכול, לנוח וברור שהחיים התקינים יוצאים לגמרי מהמסלול במהלך השיפוצים.

אך התקווה הגדולה היא שבסוף זה ייגמר. הבית יהיה נעים, מחודש, משופץ ואפילו נקי ומסודר שווה לחכות!

מישהו חכם אמר פעם כי הוא לא מברך את האוהבים שלו וגם לא מקלל את השונאים שלו להיכנס לתהליך של שיפוצים. מדובר בהחלט בתקופה קשה מאוד, סוערת מאוד, עמוסה מאוד אשר בהם אנחנו יוצאים לגמרי מהשגרה ומוצאים את עצמנו חיים בתנאים לא תנאים. לפעמים לא יהיה לנו את המטבח לבשל בו, לאכול בו או אפילו להכין לנו שם את כוס הקפה. זה גם יהיה חדר השירותים שיחסר לנו משך זמן עד שישפצו ויתקינו את החדר החדש וזה גם יקרה לנו עם המקלחת. הסוף הטוב יכלול את כל הפרטים הקטנים עד התקנת שערים לבית פרטי משלכם, אך עד אז מדובר בהחלט בתקופת בלגן.

התקווה הגדולה והאפשרות לשרוד את זה זוהי המחשבה על כך כי מדובר בתקופה שהיא רק תקופת מעבר. לאחר כל זה יהיה לנו סוף סוף א הבית שלנו מוכן, משופץ, בנוי ועומד בדיוק כפי שחלמנו ורצינו אותו.

השיפוץ ומה שאחריו

לאחר שאנחנו מסיימים סוף סוף את תקופת שיפוץ הבניין המשותף , עדיין יהיו לנו מידי פעם בפעם תיקונים כאלה ואחרים, שינויים שנרצה לשנות כאשר נתחיל לחיות בפועל במציאות החדשה וכמובן שאלו עשויים גם כן להעיק עלינו. אך אם אנחנו יודעים מראש כי זה מה שהולך להיות וכך זה אצל כולם, אנחנו בהחלט מסוגלים לקבל את הדברים באופן הרבה יותר נינוח ורגוע.

ניקיון

אחרי השיפוץ אנחנו צריכים לבצע ניקיון יסודי וזה דבר שממש לא כדאי לנו לעשות באופן עצמאי מבלי להיעזר באנשי מקצוע. כי הניקיון לאחר השיפוץ הוא ניקיון שדורש הרבה יותר מסתם סמרטוט ומקל. אנחנו צריכים לשלוט על אבק רב שהתפזר על כל מקום. כל מה שיש לנו בבית קבל מעטה לבן, הסיד טפטף ונצמד על הפנלים, על השמשות או על המשקופים ובאופן כללי אנחנו צריכים כאן את הניקיון היסודי והמקיף אשר יעניק לבית לנו את המראה הביתי והנעים על מנת שנוכל להתחיל ליהנות מכל הטוב שהשקענו בבית שלנו.

החוויה של השיפוץ זוהי חוויה מדהימה אשר מעניקה לנו ריענון אמתי לחיים שלנו. אנחנו מתחילים כאילו לחיות מחדש בבית חדש ומחודש.

אין כמו הגשמת החלומות אותם חלמנו ועליהם חשבנו חודשים ולעיתים אפילו שנים טרם החלטנו לצאת סוף סוף לדרך.

שיפוץ הבית מחדש את הבית ואת כל חלקיו, ומה לגבי דלת הכניסה לבית שלכם? גם אותה יש לחדש לעיתים. ואכן, דיירים רבים שמשפצים את הדירות שלהם מבררים ובודקים אחר דלת איכותית ומתאימה שתענה על הדרישות שלהם ותמלא את התפקיד החשוב בכניסה לבית בהצלחה מרובה.

 

תהליך של שיפוץ הוא תהליך מורכב שכרוך בעבודה רבה תוך שימוש בכלים עוצמתיים וחומרי גלם כבדים ביותר. מה עושים במקרה ומתרחשים נזקים?

לא פעם מוצאם את עצמם אנשים שמשפצים את הבית מול נזק מהותי בביתם או בשטח המשותף להם ולכל דיירי הבניין. היות ובתחום הבנייה כל פעולה עשויה להיות יקרה ואף מורכבת, כל נזק אף הוא עלול לגבות מחיר כבד הן בפן הכלכלי והן בכל מה שקשור לעסקי שכנים. ולכן יהיה צורך לפעול בזהירות רבה ולעשות כל מאמץ למנוע נזקים שכאלו. אבל לא תמיד זה נשלט, ואכן לא פעם מוצאים אנשים את עצמם מול שוקת שבורה בדמות נזקים עצומים. מה עושים?

נזקים במהלך שיפוצים – כיצד מתמודדים?

אתם משפצים את הבית, התהליך כולו מעמיד אתכם מול שורה ארוכה ובלתי נגמרת של מטלות וכן קבלת החלטות. ובגין הפעולות המורכבות של השיפוץ עלולים להתרחש גם נזקים. לדוגמה פגיעה בלתי מתוכננת של כלי כבד בצינור מים. כמובן שצינור המים נפגע וכתוצאה מכך נוצרת רטיבות בתוך שטח המבנה. נזקים נוספים עשויים להיות תכנית אינסטלציה לא נכונה שגורמת לכך שכל מערכת המים של הדירה לאחר השיפוץ לא תהיה יעילה ולא תעמוד בעומס הנדרש ממנה בשימוש היומיומי. יש מקרים רבים בהם הנזקים קשורים לעניין האטימות של המבנה. כאשר בגין שבירת הקירות או ניסור תקרה עלולים לפגוע באטימה של המבנה, מה שיוצר נזילות וטפטופי מי גשמים בתוך שטח המבנה. כיצד ניתן לדעת מה המצב? האם יש לכם יכולת לאמוד את הנזק? חברת רוזנטל שמאי נזקים היא החברה המומלצת שתוכל לספק לכם מענה ולהעלות בפניכם את הנתונים המדויקים.

ואכן, כאשר מזמינים חברה מקצועית עבור בדיקת המבנה לאחר שיפוץ בניין וביצוע שמאות ניתן להיות רגועים כי יש לכם את הידיעה בדבר חומרת הנזק שהמבנה ספג וכן יש לכם יכולת לשער או לאמוד מהו הנזק הכספי הכרוך בכך. במרבית המקרים חברה כזו תוכל לספק את השירות ולאחר בדיקה מעמיקה תוך שימוש בכלים מקצועיים ומתקדמים היא תדייק ותציג בפני בעלי הבית את היקף הנזקים שהתרחשו במבנה. כמובן שחובה על המזיק לבצע תיקון יעיל כנדרש ולהחזיר את המצב לקדמותו בהקדם האפשרי. וזאת מתוך מטרה להשביע את רצון בעלי הדירות ואת כל הדיירים כך שלא תהיינה טענות ולא השגות על התיקון ועל מצב המבנה לאחר ביצוע העבודה.

כל שיפוץ עלול להיות כרוך גם בנזקים בלתי צפויים. ואכן, לפני שיוצאים לדרך וחותמים חוזה מול קבלן שיפוצים חשוב לדעת כי נקודת היציאה ידועה לכם, אבל אין לכם אפשרות לדעת במה תהיה הבנייה כרוכה. מכיוון שכך חשוב להקצות תקציב מיוחד עבור עניין זה, כזה שתוכלו לחתום את תקופת הבניה על הצד הטוב ביותר ללא נזקים והפסדים בגין הבנייה.

תמא 38 פינוי בינוי

מהם ההיבטים בבחירה של דלת כניסה חדשה לבית לאחר שיפוץ ?

  • בטיחות – דלת הבית צריכה להיות בטיחותית ואמינה. מה שאומר שאתם צריכים להיות רגועים ולדעת כי מדובר בדלת עמידה וחזקה שלא תהיה קלה לפריצה. שימו לב שיש דרגות אמינות שונות וכן אמצעי נעילה מתקדמים מאוד של דלתות כניסה לבית. כאשר יש דלתות שניתן להוסיף לה אפשרויות נעילה נוספות, באמצעות התקנת מנעול כספת לדוגמה.
  • מראה – הדלת שלכם מהווה כמו כרטיס ביקור של הבית שלכם. שכן כל מי שמגיע לביתכם ניצב ראשית לכל מול דלת הבית. גם אם בפנים ממתינה לו דירה מפוארת או בית מושקע במיוחד לאחר שיפוץ קומפלט , דלת פשוטה או חסרת נוכחות תותיר את הרושם שמדובר בדירה פשוטה.
  • אחריות – עליכם להיות רגועים שמאחורי הדלת שלכם יש חברה אמינה שתוכלו לפנות אליה במקרה ותתרחש תקלה. בחרו דלת תוצרת חברה אמינה ומוכרת, חברה שעומדת מאחורי המוצרים שלה באחריות. כך תוכלו להיות רגועים שיהיה לכם אל מי לפנות במקרה הצורך.
  • התקנה רק לאחר סיום השיפוץ  הבית – שימו לב שלעניין ההתקנה יש משמעות רבה על רמת שביעות הרצון שלכם. לא פעם אנשים מזמינים דלת ובוחרים אותה בשימת לב מרובה, אבל למרבה הצער ההתקנה נעשית באופן לא נכון או לא נאה, והתוצאה גרועה. והתקנה לאחר ביצועה אי אפשר לשפר במרבית המקרים.
  • הצבע – יש מגוון צבעים שניתן לצבוע בהם את הדלתות בהתאם לצביעת הבית במהלך השיפוץ בית . ככל הנראה יתנו לכם מניפת צבעים שבה יוצגו הצבעים האפשריים לדלת שלכם, אתם תצטרכו לבחור את הצבע הנכון ואהוב עליכם בהתחשב במראה של חזית הבית שלכם.
  • הצביעה כמו בצבע הקירות ששופצו – יש סוגים שונים של צביעה כמו בצביעה של קירות דירה במסגרת שיפוץ דירה . בהתאם למיקום של הדלת יהיה עליכם לבחור את אופן הצביעה. במידה וחשוב לכם שהצביעה תהיה עמידה, או אם הדלת מותקנת במקום פתוח תחת השמש כדאי יהיה לבחור בצביעה בתנור. אמנם מדובר על צביעה יקרה יותר אבל היא גם עמידה ומוכיחה את עצמה לאורך שנים של שימוש. בהם הדלת נשמרת יפה ובצבע נאה ולא דוהה מחמת החשיפה לשמש. בשונה מדלת שצבועה בצביעה רגילה שעלולה לאבד מיופייה ומהמראה הראשוני שלה בגין חשיפה לשמש. כמובן שהשינויים הללו לא משפרים את מראה הדלת והם בהחלט עלולים לפגום בה בצורה משמעותית. דלת מקולפת ששכבת הצבע נושרת ממנה אינה דלת יפה כלל וכלל.

חשוב לבחור את דלת הכניסה לבית בשימת לב מרובה. לחשוב על מכלול הנתונים ולשקול את כל ההיבטים. זו הדרך הנכונה לבחירה חכמה ונכונה שתוכיח את עצמה במהלך השנים הבאות במיוחד לאחר סיום שיפוץ דירה מקיף.

 

נכון שזה מורכב ונכון שזה גם יקר אך כדאי לקחת נשימה עמוקה ולצאת לדרך.

פינוי בינוי בהרצליה

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30