הדרך הנכונה להתאים עיצוב משרדים לאופי החברה

  • ראשי
  • בלוג
  • הדרך הנכונה להתאים עיצוב משרדים לאופי החברה

 

עיצוב משרדים מהווה אתגר מקצועי גם למעצבי פנים מנוסים ומיומנים, וזאת לנוכח ההתאמות השונות אותן יש לבצע בין צרכי העבודה השוטפת של הסביבה המשרדית לבין העיצוב הקונספטואלי של המשרד שגם אותו יש להתאים למאפיינים שונים כגון גודל המשרד וכדומה. באמצעות הליך תכנון משרדים, ניתן לתכנן באופן אופטימאלי יותר את מטרות העיצוב הקונספטואלי של סביבת העבודה, וזאת בהתאם לתנאים המקדימים של המשרד, לרבות, תשתיות, אזורי חלוקה וכדומה.

עיצוב משרדים בהתאם לאופי החברה

חשוב לציין שקיימים הבדלים רבים בין עיצוב משרדים קטנים לבין עיצוב משרדים בעלי שטח גדול, כאשר עיצוב משרדים קטנים מתמקד בעיקר ביצירת אווירה אינטימית ואילו עיצוב משרדים גדולים יותר מתמקד בעיצוב משרדים OPEN SPACE באמצעותו ניתן "לנצל" בצורה טובה יותר את כל שטח המשרד. בכל הנוגע להתאמת עיצוב המשרד לאופי החברה ו/או בית העסק הפועל מתוכו, ניתן לסווג את תהליכי העיצוב למספר מטרות עיצוב עיקריות עליהן נרחיב בשורות שלפניכם.

עיצוב משרדי HI TECH

חברות הייטק שוכרות (ברוב המקרים) משרדים גדולים וזאת על מנת לאפשר לכל אחד ואחת מעובדי החברה ליהנות ממרחב עבודה אישי מרווח ונעים. במסגרת הליכי עיצוב משרדי הייטק מושם דגש מיוחד על רווחת העובד/ת וזאת מכיוון שעובדי חברות הייטק נדרשים לשעות עבודה רבות וממושכות. כאשר מדברים על עיצוב משרדי חברות הייטק מדברים בין היתר על הקצאת שטחים לעמדות עבודה אישיות, עמדות עבודה משותפות, אזורי מנוחה, אזור ייעודי לארוחות משותפות וכדומה.

עיצוב משרדים OPEN SPACE

OPEN SPACE היא למעשה שיטת עיצוב המותאמת לשטחי משרד גדולים כגון: משרדי הייטק, משרדים בהם פועלים מוקדי מכירות טלפוניים, משרדים בהם מתקיימת קבלת קהל (שטח ה-OPEN SPACE מיועד בעיקר לצרכי עיצוב שטחי המתנה וקבלה) ומשרדים נוספים המשתרעים על פני שטח גדול באופן יחסי.

עיצובי משרדי עורכי דין

 עיצוב משרד עורכי דין שונה באופיו מעיצוב משרדים גדולים (וזאת ללא קשר לגודל השטח של המשרד). במשרדים בהם פועלים עורכי דין, קיימת חשיבות רבה ליצירת אווירה אינטימית ודיסקרטית, ולכן, לצד אזורי משרד משותפים (כגון: חדרי ישיבות, מטבחון וכדומה), קיימת חשיבות רבה לתכנון חדרי עבודה המשדרים אווירה אינטימית ודיסקרטית.

כמובן שחשוב לבחור בקבלן בניין רשום ומקצועי וצורך ביצוע עבודת שיפוץ משרדים כמו גם מפקח בניה.

עיצוב משרדים קטנים

בהליכי עיצוב של משרדים קטנים מושם דגש על ניצול מטבי של שטח המשרד וזאת באמצעות שימוש במערכות ריהוט וציוד המשתלבים בשטח המשרד מבלי להפריע לזרימה הטבעית של המשרד. כמו כן, הליכי עיצוב של משרדים קטנים מאפשרים פתרונות עיצוב משרדים יוקרתי במקרים בהם העיצוב היוקרתי מותאם לאופי החברה, השירות או בית העסק הפועל מתוך המשרד.

עיצוב משרדים בעידן המודרני

ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות באה לידי ביטוי גם בהיבטים השונים הנלווים לכל הליך עיצוב של משרד כזה או אחר. היבטים אלו באים לידי ביטוי בין היתר בתכנון מערכות הריהוט במשרד, תכנון מקום הימצאו של מערכות המיכון המשרדי, תכנון אזורי העבודה בשטח המשרד ותכנון הקו העיצובי המחבר ביניהם. עיצוב משרד מודרני הינו הליך תכנוני המחייב אתכם מצד אחד לשים דגש על נושא רווחת העובד ומצד שני על ניצול השטח העומד לרשותכם לצרכי התאמה מלאה של כל צרכי העבודה הנחוצה לכם. כיום, במספר הולך וגדל של משרדים מעוצבים, תוכלו למצוא יותר ויותר מערכות ריהוט ארגונומיות המאפשרות לכל עובד ליהנות מסביבת עבודה אישית המותאמות עבורו ברמה האישית. מערכות ריהוט אלו, הוכחו כמערכות הריהוט המותאמות ביותר לסביבת העבודה המודרנית, וזאת לנוכח העובדה שבין היתר הן משפרות את יעילות העובדים.

לסיכום, עיצוב משרדים מכל סוג ובכל גודל, הינו הליך עבודה מקצועי המחייב אתכם בראש ובראשונה לבחון את צרכי העבודה השוטפת בשטח המשרד, את האופן בו ניתן לשפר את נושא רווחת העובד ואת נושא התאמת מערכות המיכון המשרדי המתקדמות. הנחיות אלו יאפשרו לכם לתכנן את העיצוב האופטימאלי ביותר לסביבת המשרד החדש ו/או המשופץ.

שתפו:

פייסבוק
גוגל+
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט
1-700-70-90-30
גלילה לראש העמוד